Live τώρα    
Ενώ ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ.ΑΡ. δηλώνουν "αλληλοσεβασμό" / Ο Κρεμαστινός κόβει τον Θεοχαρόπουλο από τις λίστες!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ενώ ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ.ΑΡ. δηλώνουν "αλληλοσεβασμό" / Ο Κρεμαστινός κόβει τον Θεοχαρόπουλο από τις λίστες!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ

Στον απόηχο των αντικρουόμενων μεταξύ τους αποφάσεων που έλαβαν τα κομματικά όργανα του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜ.ΑΡ. για την πρόταση της κυβέρνησης για την απλή αναλογική, τα δύο κόμματα χθες έσπευσαν να δηλώσουν ότι το ένα σέβεται τις αποφάσεις του άλλου.

Επιπλέον, δηλώνουν ότι με τις αποφάσεις που έλαβαν παραμένουν πιστά στις θέσεις τους, κάτι που όμως, αν ίσχυε και για τους δύο, θα τους οδηγούσε να καταλήξουν στην ίδια απόφαση. Χαρ. Τρικούπη και Αγ. Κωνσταντίνου θέλησαν να χαμηλώσουν τους τόνους για το γεγονός ότι η μεν πρώτη αποφάσισε καταψήφιση της απλής αναλογικής, παρ' ότι η απόφαση της συνδιάσκεψης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ήταν διαφορετική, ενώ η δεύτερη αποφάσισε να ψηφίσει την κυβερνητική πρόταση.

Πάντως, τα πρώτα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά υπέρ μιας άμεσης εκτόνωσης της “κρίσης”, καθώς, παρά τις εκφράσεις αλληλοσεβασμού, δεν άργησε να έρθει η πρώτη επίθεση από βουλευτή του ΠΑΣΟΚ προς τον πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ. για τη διαφοροποίησή του.

Ο Δ. Κρεμαστινός προχώρησε σε απαξιωτικές εκφράσεις κατά του Θ. Θεοχαρόπουλου. “Δεν θα μας επιβάλει το 0,1% την άποψή του για τον εκλογικό νόμο" δήλωσε (ΕΡΤ Ρόδου) και είπε ότι η ΔΗΜ.ΑΡ., ένα κόμμα του 0,1% και του 0,2% δεν είναι συνεταίρος του ΠΑΣΟΚ, καθώς το κόμμα του έχει Ιστορία 30 χρόνων. Επισήμανε ότι ο Θ. Θεοχαρόπουλος εξελέγη βουλευτής στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας, για να προσθέσει με προειδοποιητικό, ίσως και εκδικητικό πνεύμα: “Αν ξαναβγεί βουλευτής, να μου στείλετε τηλεγράφημα".

Επιστολή διαμαρτυρίας της ΔΗΜ.ΑΡ.

Η Αγ. Κωνσταντίνου δεν άφησε αναπάντητο το γεγονός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ε.Ε. της ΔΗΜ.ΑΡ., εκφράζοντας τη βαθύτατη ενόχλησή της, απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον γραμματέα της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ.ΑΡ.) Βασίλη Κεγκέρογλου, ζητώντας του να επιληφθεί του θέματος των απαξιωτικών και προσβλητικών αναφορών του Δ. Κρεμαστινού προς τη ΔΗΜ.ΑΡ. και τον πρόεδρό της, ο οποίος είναι βουλευτής της ίδιας Κ.Ο., αλλά και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπός της: "Με τις σημερινές απαξιωτικές δηλώσεις του βουλευτή Δωδεκανήσου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρη Κρεμαστινού για τη ΔΗΜ.ΑΡ. και τον πρόεδρό της Θαν. Θεοχαρόπουλο, βουλευτή Επικρατείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, υπάρχει πρόβλημα. Aπευθυνόμαστε, εκ μέρους της ΔΗΜ.ΑΡ., σε εσένα, ως γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ.ΑΡ.), για τις δικές σου περαιτέρω ενέργειες" τονίζεται χαρακτηριστικά.

Επίσημοι χαμηλοί τόνοι

“Υπάρχει αυτοτέλεια κομμάτων στη Δημοκρατική Συμπαράταξη. Σεβόμαστε την απόφαση της ΔΗΜ.ΑΡ. και η ΔΗΜ.ΑΡ. την απόφαση του ΠΑΣΟΚ” δήλωσε (ρ/σ "Στο Κόκκινο") ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Χρηστίδης, προσθέτοντας ότι “Η άποψη του κ. Θεοχαρόπουλου θα συζητηθεί και κρίνεται” και ότι “δεν αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούμε στη Δημοκρατική Συμπαράταξη”.

Ομοίως, ο Θ. Θεοχαρόπουλος δήλωσε ότι δεν αποτελεί ρήγμα η διαφορετική θέση ΔΗΜ.ΑΡ. και ΠΑΣΟΚ, ότι τα κόμματα έχουν κρατήσει την πολιτική και οργανωτική τους αυτοδυναμία και πως “αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Η κοινή πορεία μας στη Βουλή είναι αδιαπραγμάτευτη” είπε.

Η θέση της συνδιάσκεψης για την απλή αναλογική

Ποια είναι όμως η πρόταση της συνδιάσκεψης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στην οποία τα δύο κόμματα παραπέμπουν για να υποστηρίξουν ότι μένουν πιστά σε αυτή;

Πρόκειται για την πρόταση υπ' αριθμό 42, στην ενότητα ΣΤ’ για το “Αξιόπιστο και Διαφανές Πολιτικό Σύστημα”: “Συνεργασία - Συνεννόηση. Ριζική αλλαγή του Εκλογικού Νόμου. Καθιέρωση της απλής αναλογικής. Διατήρηση του 3% ως ελάχιστου ποσοστού εισόδου στη Βουλή". Επισημαίνεται ότι σε άλλη πρόταση της συνδιάσκεψης για τους “Απόδημους” (και όχι στην ενότητα για τον εκλογικό νόμο), γίνεται λόγος μεταξύ άλλων για “θέσπιση δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι για όλους τους έχοντες την ελληνική ιθαγένεια απόδημους στις χώρες που διαβιούν”.

"Η θέση μας είναι σταθερή, και διαχρονικά και σε όλη αυτή τη περίοδο, υπέρ της απλής αναλογικής και της κατάργησης του μπόνους των 50 εδρών κι αυτή η θέση θα υποστηριχθεί" τόνισε και χθες ο Θ. Θεοχαρόπουλος, ενώ επανέλαβε πως η απλή αναλογική δεν υπονομεύει την κυβερνητική σταθερότητα και ότι υπηρετεί μια κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης.

Στην επισήμανση ότι την προηγούμενη εβδομάδα το ΠΑΣΟΚ μιλούσε για “ομόφωνη απόφαση της συνδιάσκεψης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για απλή αναλογική, κατάργηση του μπόνους και διατήρηση του 3% για να μπει κάποιο κόμμα στη Βουλή”, ο Π. Χρηστίδης ανέφερε ότι “Η απόφαση που είχαμε πάρει στη συνδιάσκεψη ήταν μία απόφαση η οποία περιελάμβανε εξίσου σημαντικά ζητήματα τα οποία δεν πρέπει να τα ξεχνάμε. Αυτά είναι και το σπάσιμο των Περιφερειών, είναι και η ψήφος των ομογενών...". Πρόσθεσε δε ότι θα καταθέσουν τη δική τους πρόταση, "απολύτως πιστή στην απόφαση της συνδιάσκεψής μας".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0