Σε διπλή επίθεση, προς τον Αλ. Τσίπρα για οικονομία και προσφυγικό και προς τον Κυρ. Μητσοτάκη για την ατζέντα της ασφάλειας που ανασύρει και συνδέει με επικίνδυνο τρόπο με το προσφυγικό για να απευθυνθεί και σε ακροδεξιά ακροατήρια, προχώρησε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με την τοποθέτησή της στη Βουλή.
Η Φ. Γεννηματά επανέλαβε το κεντρικό μοτίβο της: "Δώστε επιτέλους λύση, αλλιώς φύγετε". Στο πλαίσιο της πρότασής της για κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης, ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. δεν μπορεί να φέρει εις πέρας τη διακυβέρνηση, ότι "η λύση στο δράμα της χώρας δεν μπορεί να είναι η συνέχιση αυτής της παρωδίας που εξελίσσεται σε τραγωδία", για να καταλήξει ότι "είναι ώρα ευθύνης. Για όλους".
Ειδικότερα, ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση "χάνει χρόνο χωρίς αποτέλεσμα. Έχει βάλει τη χώρα στον αυτόματο πιλότο κι αυτή πάει κατευθείαν στον γκρεμό. Όσο λέτε ότι διαπραγματεύεστε, ανεβαίνει ο λογαριασμός". Η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης είπε ότι "η αύξηση του ΦΠΑ στο 24% πλήττει κυρίως τα μικρομεσαία εισοδήματα. Οδηγείτε τη μεσαία τάξη σε φτωχοποίηση. Η κατεύθυνσή σας είναι ισοπέδωση για όλους" και ότι "ποτέ το ΔΝΤ δεν ήταν αρνάκι".
Στο ίδιο σκληρό πνεύμα άσκησε κριτική και προς τον πρόεδρο της Ν.Δ., σημειώνοντας ότι στο θέμα της ασφάλειας "δεν χωρούν εθνικιστικές και φοβικές προσεγγίσεις, που τροφοδοτούν ακροδεξιές εμμονές και τις φασιστικές κραυγές της Χρυσής Αυγής". "Σας παρακολουθήσαμε με μεγάλη προσοχή. Εμείς αρνούμαστε να παρακολουθήσουμε το ψευτοδίλημμα νόμος και τάξη ή ασυδοσία" του είπε και χαρακτήρισε "λανθασμένη, βαθιά συντηρητική" την αντίληψη του Κυρ. Μητσοτάκη να συνδέει το θέμα της ασφάλειας και της τρομοκρατίας αποκλειστικά με την προσφυγική κρίση. "Δεν γνωρίζω εάν δέχεται η Ν.Δ. 'πιέσεις' από τις ανακοινώσεις ίδρυσης κομμάτων στα δεξιά της" είπε, προσθέτοντας ότι "δεν μπορεί όμως να αφήνουμε ή να ανοίγουμε τον δρόμο στις λογικές δαιμονοποίησης των προσφύγων".
Επίσης, πρότεινε τη Σύσταση Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας κατά τα πρότυπα του Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής.