Live τώρα    
Ενώ διαφωνούν στα υπόλοιπα / ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι συμφωνούν... να καταψηφίσουν την κυβέρνηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ενώ διαφωνούν στα υπόλοιπα / ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι συμφωνούν... να καταψηφίσουν την κυβέρνηση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ

Η συνεργασία μεταξύ Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ.ΑΡ.) και Ποταμιού δεν προχωράει, ωστόσο τα δύο κόμματα ενώνει η κοινή αντιπολιτευτική στάση απέναντι στην κυβέρνηση. Αναμένεται να καταψηφίσουν επί της αρχής το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, ωστόσο ενδέχεται να υπερψηφίσουν άρθρα που αφορούν την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής ανάλογα με το τελικό περιεχόμενό τους.

Παράλληλα, εντός της ΔΗΜ.ΑΡ. αναδεικνύονται νέες έντονες διαφωνίες για τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, ενώ στο εσωτερικό του Ποταμιού ο Σπ. Λυκούδης και οι "Μεταρρυθμιστές" έσπευσαν να "υπενθυμίσουν" ότι δεν έχουν παραιτηθεί "από τη φιλοδοξία να αποτελέσουμε μια δύναμη ενότητας του χώρου" και πως ωστόσο είναι κατά των προσκλήσεων για συγκολλήσεις.

Η Φ. Γεννηματά προανήγγειλε (ρ/σ Real) αρνητική στάση ως προς την ψήφιση του νομοσχεδίου σχολιάζοντας πως "αυτή τη στιγμή είναι φανερό ότι ο κ. Τσίπρας αναζητά εφεδρείες ή πρόθυμους συνενόχους. Ή αφελείς συνενόχους σε μια πιθανή αποτυχία". Από την άλλη, είπε ότι "είμαστε πάρα πολύ ανοιχτοί στη συνεννόηση", που όμως "πρέπει να έχει μια βάση". Σε κάθε περίπτωση, επανέλαβε ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα στηρίξει τη διαπραγμάτευση για την απομείωση και την αναδιάρθρωση του χρέους.

Ο Θ. Θεοχαρόπουλος προανήγγειλε καταψήφιση αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο για στήριξη άρθρων που αφορούν τη φοροδιαφυγή: "Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή, είναι απαραίτητο να υπάρξουν νέες ρυθμίσεις για την πάταξή της" είπε. Αρνητικό ενόψει της ψηφοφορίας εμφανίστηκε και το Ποτάμι δηλώνοντας ότι "θα ζητήσει αυστηρές ποινές για τη φοροδιαφυγή, μεταρρυθμίσεις στην οικονομία, αλλά δεν θα στηρίξει τα υφεσιακά μέτρα που προωθούν οι υπουργοί της".

Ως προς το ζήτημα των συνεργασιών για την ενίσχυση του χώρου της "Κεντροαριστεράς", η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επανέλαβε ότι "είναι διαρκές" το σχετικό κάλεσμα. Αμετακίνητος στη διαφωνία του, ο Στ. Θεοδωράκης δήλωνε μια μέρα νωρίτερα (εφ. "Καθημερινή") ότι "πρέπει να τελειώσουν τα αστεία περί σύμπραξης".

Η προαναφερθείσα δεδομένη άρνηση του Στ. Θεοδωράκη οδηγεί τη Δημοκρατική Συμπαράταξη στο να απευθύνεται πλέον ουσιαστικά σε τμήματα του Ποταμιού και όχι συνολικά στο κόμμα. Ενδεικτική είναι η διατύπωση στο κείμενο απόφασης της Κ.Ε. της ΔΗΜ.ΑΡ. ότι "ένα μέρος του Ποταμιού μπορεί να συνδράμει από εδώ και στο εξής στην ισχυροποίηση του προοδευτικού πόλου".

Η απόφαση, που τονίζει και ότι θα συνεχιστεί η "μεγάλη υπόθεση της ανασυγκρότησης του δημοκρατικού σοσιαλισμού", εγκρίθηκε με 73%. Ωστόσο, 26% έλαβε η πρόταση 19 στελεχών της Κ.Ε., του Δικτύου Ανανεωτικής Αριστεράς, που διαφώνησαν εκ νέου με τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ και δεν φαίνονται διατεθειμένοι να τη στηρίξουν αναφέροντας ότι "μετατοπίζει τη ΔΗΜ.ΑΡ. σε άλλο πολιτικό χώρο". Μάλιστα η διαδικασία ξεκίνησε με πρόταση μομφής στον γραμματέα του κόμματος για τις πρακτικές στην αναπλήρωση των μελών της Κ.Ε., κάτι που σύμφωνα με την Αγ. Κωνσταντίνου απορρίφθηκε με συντριπτική πλειοψηφία.

Την ίδια ημέρα, στην πανελλαδική σύσκεψη των "ΜΕΤΑρρυθμιστών", ο βουλευτής του Ποταμιού, Σπ. Λυκούδης είπε ότι "χωρίς να παραιτούμαστε από τον βασικό στόχο, αρνούμαστε τις προσκλήσεις των συγκολλήσεων" και ότι "υπάρχει αρκετό και προφανές έδαφος συνεννόησης και διαλόγου και πρέπει να επιδιωχθεί από όλες τις πλευρές σε κάθε δυνατή ευκαιρία".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0