Ρεπορτάζ: Φοίβος Κλαυδιανός
Συνεχίζεται ο έντονος προβληματισμός και η αντιπαράθεση απόψεων σχετικά με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε και την υλοποίησή της, με πλειάδα ανακοινώσεων και δηλώσεων βουλευτών και στελεχών του κόμματος. Παρατηρείται, μάλιστα, σκλήρυνση των γραμμών. Η μία πλευρά προειδοποιεί ότι δεν μπορούν να συνυπάρξουν δύο διαφορετικά πολιτικά σχέδια στην κυβέρνηση και η άλλη καλεί το κόμμα και την κυβέρνηση να αλλάξει τη στρατηγική παραμονής της χώρας στο ευρώ.
Π. Σκουρλέτης: Οι 32 πρέπει να αποφασίσουν
"Νομίζω ότι αντικειμενικά, μετά τη συμφωνία, που μένει βέβαια να ολοκληρωθεί, έχουμε μπει σε μια νέα πραγματικότητα. Αυτή η πραγματικότητα ξεκινάει από τις απώλειες που έχει υποστεί η κυβερνητική πλειοψηφία, που είναι οριακές στο να της επιτρέπει να παραμένει στην κυβέρνηση (...). Ούτε ο κόσμος τον Ιανουάριο ψήφισε για να δει αυτή την πραγματικότητα να διαμορφώνεται (...) Υπάρχουν πια νέα πολιτικά ζητήματα πάνω στο τραπέζι που θα έλεγα ότι στο ορατό μέλλον καθιστούν αναγκαίο το να σκεφτούμε το θέμα των εκλογών" δήλωσε ο Π. Σκουρλέτης.
Ερωτηθείς αν το πρωτοσέλιδο της "Αυγής", που λέει «εκτός πλειοψηφίας οι 32», ερμηνεύεται και ως εκτός κόμματος, είπε ότι το όχι "είναι ένα βαθύ τραύμα" και "εάν δεν ξεκαθαριστεί από εκείνη την πλευρά πώς βλέπουνε την ανάγκη να είμαστε από κοινού στην από εδώ και πέρα πορεία, δυσκολεύουν τα πράγματα". Μάλιστα, σημείωσε πως ο ίδιος θα ήθελε "μια τοποθέτηση από εκείνη την πλευρά, που να λέει ότι εμείς ψηφίσαμε Όχι για να υποδηλώσουμε τη διαφωνία μας, αλλά πια στην βάση της συλλογικότητας και των κοινών αποφάσεων δεσμευόμαστε ότι δεν θα έχουμε ανάλογη συμπεριφορά σε αντίστοιχες καταστάσεις που θα μας τύχουν γιατί τότε πια δεν υπάρχει μία Κοινοβουλευτική Ομάδα".
Γ. Μπαλάφας: Δεν μπορούν να συνυπάρξουν δύο σχέδια
"Ήταν επιλογή των συντρόφων, επέλεξαν να κάνουν μια ρήξη σε ένα πολύ μεγάλο, κεντρικό, σημαντικό, καθοριστικό ζήτημα και από εκεί και πέρα ο καθένας παίρνει τις ευθύνες του" επισήμανε ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Μπαλάφας. Όταν κάποιος "σου λέει ότι η εναλλακτική είναι να βγούμε από την Ευρωζώνη και να γυρίσουμε στο εθνικό νόμισμα και το λέει ανοιχτά", τότε "τα δύο πολιτικά σχέδια δεν μπορούν να συνυπάρξουν" συμπλήρωσε. Σχετικά με τη δήλωση του κ. Λαφαζάνη «καταψηφίζω το Μνημόνιο αλλά στηρίζω ομόψυχα την κυβέρνηση» σχολίασε: "Άμα καταλάβετε εσείς τι σημαίνει αυτό, να μου πείτε, γιατί εγώ δεν καταλαβαίνω".
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο θέμα των βουλευτικών εδρών λέγοντας ότι "και κρατάμε (τις έδρες) και τα λοιπά (δεν ψηφίζουμε) είναι πολύ 'μικρή' κουβέντα και μας αδικεί όλους όταν την κάνουμε, αλλά υπάρχει και η κοινή λογική". "Ο καθένας κρίνεται, να του το επιβάλεις με το ζόρι δεν γίνεται. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι εγώ αν βρισκόμουνα σε αυτή τη θέση, αυτονόητα θα παραιτούμην", πρόσθεσε. Για το ζήτημα των εκλογών και της λίστας των υποψηφίων βουλευτών είπε πως "θα είναι πιθανόν (στην ατζέντα) σε ένα μήνα, σε δύο μήνες, αλλά αυτή τη στιγμή δεν είναι και δεν ξέρω και τι στάση θα έχουμε στις 22 του μηνός (νέα ψηφοφορία μέτρων)". Αναφορικά με το αν η Ζ. Κωνσταντοπούλου θα παραμείνει στη θέση του προέδρου της Βουλής, απάντησε: "Θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνουν βήματα εκ μέρους της, έτσι ώστε και η ίδια να επιτελέσει τον ρόλο της αλλά και να βοηθήσει σε κάθε περίπτωση να εξομαλυνθούν" τα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί.
Ό. Γεροβασίλη: Κ.Ο. και ΣΥΡΙΖΑ έχουν υποστεί ήδη μεγάλο ρήγμα
Η Όλγα Γεροβασίλη εκτίμησε πως θα χρειαστεί να γίνουν εκλογές μετά την οριστική σύναψη της συμφωνίας, με εγγύηση την αναδιανομή των βαρών. "Ο στόχος είναι να κάνεις πάντα αυτό που είναι καλύτερο για τον ελληνικό λαό. Μπροστά στο δίλημμα του Grexit και της ολικής καταστροφής, κάποιος, αντί να πέσει στον γκρεμό, όφειλε να στρίψει στο πρώτο δρομάκι που βρήκε", υποστήριξε.
Απαντώντας σε ερώτηση για την ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ είπε: "Η Κ.Ο. έχει υποστεί ήδη μεγάλο ρήγμα όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα. Είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να δουλέψουμε στην κατεύθυνση της ενότητας. Δεν ξέρω αν θα προχωρήσουμε ενωμένοι τελικώς. Θα πρέπει να δώσουμε και χώρο και χρόνο για να βγάλουμε συμπεράσματα. Και να μην κινηθούμε με το θυμικό μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κινηθούμε ενωμένοι. Μπορεί και όχι. Διότι εδώ φάνηκε πως υπήρξαν στρατηγικές που προφανώς προσέκρουσαν στο μεγάλο δίλημμα που διαμορφώθηκε και πήραν στα χέρια τους ο πρωθυπουργός και η διαπραγματευτική ομάδα".
«Με αριστερό βολονταρισμό δεν ανατρέπονται οι συνθήκες και ιδίως την ώρα που κινδυνεύαμε να πάμε από αμυχή σε γάγγραινα για τη χώρα» τόνισε μιλώντας στο Κόκκινο ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Τ. Μηταφίδης. Σημείωσε ακόμη ότι «αν κάποιοι αποφάσισαν να ρίξουν την κυβέρνηση, ας αναλάβουν την ευθύνη» και υποστήριξε ότι «εμείς δεν θα παραδοθούμε άνευ όρων στους δανειστές, αφού ήδη σπείραμε δόντια δράκοντα στην Ευρώπη, αλλά δεν ήρθε ακόμη η ώρα της συγκομιδής».
«Δεν μπορώ να δεχθώ ότι κάποιοι άλλοι είναι περισσότερο ευαίσθητοι για την κοινωνία», τόνισε η βουλευτής Β' Αθήνών Χαρά Καφαντάρη, μιλώντας στο Κόκκινο. Σύμφωνα με την ίδια, ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται στον αντίποδα του παλιού, φθαρμένου πολιτικού συστήματος και μπορεί να βρει «μέτρα αντισταθμιστικά» στις σκληρές ρυθμίσεις. «Στην Αριστερά δεν ταιριάζει ο αναχωρητισμός» είπε χαρακτηριστικά. Ερωτηθείσα για την αστυνομική βία εναντίον των διαδηλωτών την Τετάρτη ανέφερε: «Είναι ύψιστη προτεραιότητα και μεγάλο στοίχημα να προχωρήσει ο εκδημοκρατισμός στα Σώματα Ασφαλείας (...) Θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες για ακραίες καταστάσεις».Αναφερθείσα στους 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που καταψήφισαν, σημείωσε ότι προτιμά να επιστρατευθεί η δύναμη της πειθούς και, αν αυτή δεν τελεσφορήσει, να εξεταστούν μέτρα, διότι «δεν μπορούν να περνούν έτσι» διαφοροποιήσεις σε τόσο κρίσιμες στιγμές.
Η Συμφωνία είναι "επώδυνη, αφόρητη, ξεπερνά τις κόκκινες γραμμές του προγράμματος και της συνείδησής μας", αλλά η μόνη εναλλακτική ήταν το σχέδιο Σόιμπλε, "που θα συνοδευόταν με Μνημόνιο ανθρωπιστικής βοήθειας και λιτότητα εντός δραχμής" με τις καταθέσεις "να εξαϋλώνονται" δήλωσε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Αλ. Τριανταφυλλίδης. "Στη ζωή πάντα υπάρχει το μείζον και το έλασσον. Η κακή αυτή συμφωνία όμως μας δίνει κάποια βασικά εργαλεία", επισημαίνει, ώστε "να κατανείμουμε τα βάρη με κοινωνικά δικαιότερο τρόπο, να προχωρήσουμε στο ξήλωμα της εγχώριας διαπλοκής και να αντεπιτεθούμε από καλύτερες θέσεις και συσχετισμούς μέσα στην Ευρώπη".
"Το δίλημμα ήταν με το μαχαίρι στο λαιμό, χρεοκοπία ή πτώση της κυβέρνησης, ο κόσμος μας έλεγε μη μας αφήσετε πάλι πίσω σ' αυτούς" σημείωσε η βουλευτής Χαλκιδικής Κ. Ιγγλέση, μιλώντας στο Κόκκινο για την απόφασή της να ψηφίσει ναι στη συμφωνία. Επίσης, πρόσθεσε πως ο άλλος σημαντικός λόγος ήταν γιατί βρισκόμαστε πολύ κοντά να τελειώσει η καταστροφή στις Σκουριές. Τα μέτρα είναι δυσβάσταχτα για τον ελληνικό λαό, είπε η Κ. Ιγγλέζη, υπάρχουν ελάχιστες δυνατότητες στα δημοσιονομικά, αλλά μεγάλες στα υπόλοιπα.
"Ανάμεσα στην άτακτη χρεοκοπία της χώρας, το εναλλακτικό σχέδιο που δεν υπάρχει, άλλωστε δεν το έχουν παρουσιάσει ούτε αυτοί που το προτείνουν, την ασύντακτη προσφυγή σε εθνικό νόμισμα -μια επιλογή που θα καθιστούσε τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους- και μια σκληρή συμφωνία, επέλεξα με αίσθημα ευθύνης, με βάση τη λογική και όχι το θυμικό, με στάθμιση των συνεπειών της απόφασής μου στα λαϊκά στρώματα" αναφέρει ο βουλευτής Ιωαννίνων Γ. Στέφος (ψήφισε ναι). Παράλληλα, σημειώνει: "Η ισχυρή βούληση της σημερινής κυβέρνησης για ανατροπή του παλαιού κομματικού, μιντιακού και επιχειρηματικού κατεστημένου και η πρόθεση για εκ βάθρων αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου μέσω του επιτευχθέντος προγράμματος ανάπτυξης είναι δυνατόν να μας βγάλουν από τη στενωπό".
«Η μέρα της ψηφοφορίας ήταν πολύ δύσκολη για όλους μας. Απαντήσεις δεν υπάρχουν. Όλοι είμαστε μουδιασμένοι" δήλωσε ο βουλευτής Δωδεκανήσων Δ. Γάκης (ψήφισε ναι). Επίσης, υπογράμμισε: "Σέβομαι τις απόψεις κάθε συναδέλφου και αναλαμβάνω την ευθύνη της δικής μου απόφασης. (...) Ας μη μπούμε στις εύκολες κριτικές και ας κατανοήσουμε λίγο τον διπλανό μας. Δεν είμαστε ούτε προδότες ούτε ήρωες. Δυστυχώς, η πολιτική δεν χωράει πολλούς συναισθηματισμούς. Το μόνο που δεν έχει δικαιολογία ήταν η επίθεση της αστυνομίας στην πορεία».
"Ας βάλει θέμα εμπιστοσύνης της κυβέρνησης ο κ. Μεϊμαράκης ή όποιος άλλος θέλει, και θα διαπιστώσει πόσο αρραγής είναι η ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι διασπασμένη η Κ.Ο." είπε ο βουλευτής Λέσβου Γ. Ζερδελής. Αναφερόμενος στον λόγο που καταψήφισε την συμφωνία, ο κ. Ζερδελής είπε: "Το όχι δεν ήταν στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση. Η διαπραγμάτευση δεν τέλειωσε χθες, είναι μια δυναμική διεργασία, το όχι είναι ένα ακόμη όπλο στη φαρέτρα της κυβέρνησης".
Κ. Λαπαβίτσας: "Ποιος τελικά ακολούθησε τον δρόμο του Σόιμπλε;"
"Πολύς θόρυβος έγινε τις τελευταίες μέρες για το ότι -δήθεν- η εναλλακτική πορεία που εγώ πρότεινα στην κυβέρνηση, αντί για το νέο Μνημόνιο, είναι η ίδια με του Σόιμπλε. Ουδέν αναληθέστερον, έστω κι αν τα ΜΜΕ επικαλούνται 'κυβερνητικές πηγές'. Η ριζοσπαστική εναλλακτική λύση για την Ελλάδα περιλαμβάνει έξοδο από το ευρώ, με βαθιά διαγραφή του χρέους, δημόσιαιδιοκτησία και διοίκηση των τραπεζών, έλεγχο των κεφαλαιακών ροών, άρση της λιτότητας", υπογραμμίζει ο βουλευτής Ημαθίας Κ. Λαπαβίτσας, οποίος επισημαίνει ότι "ο δρόμος των Μνημονίων που τελικά διάλεξε η κυβέρνηση θα τραυματίσει κι άλλο την οικονομία και την κοινωνία και είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί ανεφάρμοστος". "Ο ΣΥΡΙΖΑ θριάμβευσε στις εκλογές γιατί υποσχέθηκε απόρριψη των μνημονίων", σημειώνει ο βουλευτής, ο οποίος προτείνει έξοδο από την ΟΝΕ: "Έγινε πλέον ξεκάθαρο ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι παντελώς ανέφικτο" στο πλαίσιό της. Μάλιστα εκτιμά πως "απαιτείται καταρχήν να συζητηθεί με ειλικρίνεια τι προτάθηκε στις διαπραγματεύσεις".
Α. Νταβανέλος: Κατέρρευσε η τακτική αναχαίτισης της λιτότητας στο ευρώ
Η κακή κατάληξη της διαπραγμάτευσης αποτέλεσε συντριπτική ήττα μιας συγκεκριμένης τακτικής, που βασίστηκε στην ιδέα ότι ήταν εφικτή η αναχαίτιση της λιτότητας με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρώ. Είναι καθεστωτική επιλογή να παρουσιάζεται η ρήξη ως «αυτόματη κατάρρευση» και ταυτόχρονα «να μη συζητάμε για τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της εφαρμογής των Μνημονίων», τόνισε ο Α. Νταβανέλος, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στο «Κόκκινο". Μάλιστα, επισήμανε χαρακτηριστικά ότι στο δίλημμα «Grexit ή Μνημόνιο» φθάσαμε όχι μόνο εξ αιτίας της στάσης των δανειστών, αλλά και των αυταπατών για την Ε.Ε. και ότι υφίσταται ο κίνδυνος για την κοινωνία να βιώσει για περισσότερα χρόνια την εσωτερική υποτίμηση των Μνημονίων και τελικά να ακολουθήσει Grexit.
Για το κείμενο των 109 μελών της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι είναι απολύτως ορθό για να συζητηθούν σοβαρά όλα τα κρίσιμα θέματα στα κομματικά όργανα. Επιπλέον, υπογράμμισε πως ο μεγάλος κίνδυνος είναι να μεταλλαχθεί ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ και πως η κυβέρνηση της Αριστεράς είναι μοχλός για τομές και αλλαγές, όχι αυτοσκοπός. Σύμφωνα με τον Α. Νταβανέλο, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κινδυνεύει από την αριστερή «πτέρυγά» του, ούτε από όσους αρνούνται να υπερψηφίσουν τα Μνημόνια. Θανάσιμο κίνδυνο για τον ΣΥΡΙΖΑ αντιπροσωπεύουν τα ίδια τα Μνημόνια, που είναι ασύμβατα προς τη φυσιογνωμία του.
Ο βουλευτής Αχαϊας Β. Χατζηλάμπρου εξηγεί ότι καταψήφισε το πρώτο «πακέτο» προαπαιτούμενων διότι η συμφωνία "αποτελεί ταπείνωση για τη χώρα και τον λαό μας (...) τη μετατρέπει ανεπιστρεπτί σε αποικία χρέους, χωρίς δυνατότητα απεγκλωβισμού" και "καταργεί κάθε έννοια δημοκρατίας και ανεξαρτησίας της χώρας". Επιπλέον, σημειώνει πως "επανέρχονται τα κλιμάκια της τρόικας" και "η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να επανεξετάσει και να ακυρώσει τους νόμους που ψηφίστηκαν από τη στιγμή που ανέλαβε". Παράλληλα, επισημαίνει πως η συμφωνία "δεν είναι ούτε εφαρμόσιμη ούτε βιώσιμη". "Το Όχι αυτό δεν μπορεί να παραχαραχθεί από καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα, κανέναν βουλευτή. Ο εκβιασμός των δανειστών δεν επιτρέπεται να αναπαράγεται και να νομιμοποιείται από το ελληνικό Κοινοβούλιο" καταλήγει.
«Μόνο η ενότητα θα μας απεγκλωβίσει και δεν έπρεπε να βγει το non paper από το Μαξίμου, γιατί δεν πρέπει να προτρέχουμε των συλλογικών οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ», δηλώνει η βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Λ. Αμμανατίδου μιλώντας στο Κόκκινο. Η Λ. Αμμανατίδου ζητάει «να πάρουμε πίσω αυτή τη συμφωνία» γιατί «δεν θέλουμε να έχει άδοξο τέλος η κυβέρνηση και πρέπει να δούμε τώρα εναλλακτικό σχέδιο».
Δεν είναι μόνο μια δύσκολη συμφωνία, είναι ένα Μνημόνιο, τόνισε, μιλώντας στο Κόκκινο ο βουλευτής Φθιώτιδας Β. Κυριακάκης, ο οποίος υποστήριξε πως η μη υπογραφή συμφωνίας θα ήταν μια αξιοπρεπής φυγή. Εκτίμησε, επίσης, πως θα αντιμετωπίσουμε την ασφυξία και πρέπει να έχουμε εναλλακτική.
Το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Σουλτανίδου με άρθρο στον ιστότοπο iskra αναφέρεται στην "αμηχανία ενός λαού, που εμβρόντητος παρακολουθούσε στις οθόνες του να θρυμματίζονται με ταχύτητα φωτός οι ελπίδες που επένδυσε για ένα καλύτερο αύριο" και στην "απογοήτευση των δεκάδων χιλιάδων αριστερών". "Η μεταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ από αριστερό κόμμα σε κόμμα που εφαρμόζει σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική" έγινε "σχεδόν σε μηδενικό χρόνο, χωρίς να δώσει στα μέλη του την παραμικρή δυνατότητα έστω και στοιχειώδους συζήτησης", εκτιμά η Χ. Σουλτανίδου, η οποία ζητάει η συζήτηση αυτή να γίνει άμεσα, "συντεταγμένα, τουλάχιστον σε επίπεδο Κ.Ε.", ενώ υπενθυμίζει την κατάθεση κειμένου με υπογραφές πάνω από το 50% των μελών της.
"Την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού ριζοσπαστικοποιείται, όπως φαίνεται από τη συγκλονιστική συγκέντρωση στο Σύνταγμα το βράδυ της Παρασκευής και το ηρωικό Όχι του 62%, το πολιτικό σύστημα συντηρητικοποιείται. Αυτό το χάσμα μεταξύ κοινωνίας έτοιμης να κάνει τη μεγάλη ρήξη και πολιτικών σχηματισμών που στη συντριπτική τους πλειοψηφία ψηφίζουν Μνημόνια λιτότητας στη Βουλή, είναι ένα εξάμβλωμα της ιστορίας που πρέπει να βρει τη λύση του" σημειώνει και προειδοποιεί πως "δεν είναι απίθανο να αναδειχθεί ως ισχυρός εκφραστής της αντιμνημονιακής πολιτικής η Χρυσή Αυγή".
Η ίδια προτείνει "να κάνει την ιστορικά αναγκαία στροφή η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και να αρνηθεί να προχωρήσει στο δεύτερο νομοσχέδιο".
Ν.Ε. Αρκαδίας: Είμαστε αντίθετοι με τη συμφωνία
"Η συμφωνία αυτή είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ που αποφασίστηκε στο ιδρυτικό του συνέδριο, με τις κυβερνητικές προγραμματικές μας δεσμεύσεις και δεν αντανακλά το αξιακό φορτίο της Αριστεράς. Είναι ένα ακόμα σκληρό Μνημόνιο και είμαστε αντίθετοι τόσο με την ψήφιση όσο και την υλοποίησή του. Η Ν.Ε. Αρκαδίας εκτιμά ότι η συμφωνία αυτή δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τα μέλη του κόμματος και την κοινωνία. Ζητάμε την άμεση σύγκληση της Κ.Ε. για να συζητήσει την συμφωνία αυτή και να θέσει η κυβέρνηση σε εφαρμογή το ριζοσπαστικό της πρόγραμμα".
Ν.Ε. Μαγνησίας: Η πλειοψηφία του λαού στηρίζει την κυβέρνηση
"Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα την κυβέρνηση, γιατί η ύπαρξή της αποτελεί τη μοναδική εγγύηση ότι είναι δυνατόν να συνεχιστεί μια φιλολαϊκή πολιτική με στόχους την κοινωνικά δίκαιη κατανομή των βαρών, την αναδιανομή και φορολόγηση του πλούτου, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, το χτύπημα της διαπλοκής, τον εκδημοκρατισμό του τοπίου στον χώρο των ΜΜΕ και την τιμωρία αυτών που έφεραν τη χώρα σε αυτήν την κατάσταση. Όλα αυτά είναι γνωστά στους συμπολίτες μας, γι' αυτό και τηρούν στάση παρόμοια με τη δική μας. Η μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας στηρίζει και εμπιστεύεται την κυβέρνηση της Αριστεράς και μαζί με τον λαό θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη (...) δίνοντας το έναυσμα για την αλλαγή των συσχετισμών σε ολόκληρη την Ευρώπη".