Την παραίτησή της από την περασμένη Δευτέρα είχε υποβάλει η πρώην αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, ενώ με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αναφέρει τους λόγους. Στην επιστολή, η οποία είδε χθες το φως της δημοσιότητας, η Νάντια Βαλαβάνη αναφέρει πως οι δανειστές θέλουν να καταρρεύσει αυτή η κυβέρνηση και να αναλάβει κυβέρνηση «δοτών» και «προθύμων», προσθέτοντας ότι η συνθηκολόγηση που επετεύχθη είναι συντριπτική και δεν επιτρέπει ανασύνταξη. Ακόμη, καλεί τον πρωθυπουργό να απευθυνθεί ξανά στους νέους και σ' όλους τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα αν ψήφισαν Όχι ή Ναι, για να τους εξηγήσει πώς έχει η κατάσταση, ενώ αναφέρει ότι σε ένα νέο προσκλητήριο για μια βιώσιμη για τον λαό λύση θα είναι παρούσα.
Τα κυριότερα σημεία της επιστολής της στον πρωθυπουργό είναι τα εξής:
"Στήριξα την ομάδα διαπραγμάτευσης τη νύχτα της Παρασκευής όντας σίγουρη ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει συμφωνία... Ότι η ανάγνωση της μάχης που δίνατε εκεί θα βοηθήσει ν' αποκαλυφθεί στα μάτια και των πιο ανυποψίαστων συμπατριωτών μας, μετά και τ' αποτελέσματα του δημοψηφίσματος της προηγούμενης Κυριακής, πως επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως εργαλείο για να μετασχηματίσουν βίαια στο ακόμα φρικαλεότερο συνολικότερα την Ευρώπη... Ακόμα και τώρα, Δευτέρα πρωί, εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν πρόκειται να υπάρξει συμφωνία. Ότι η τακτική των γνωστών κυρίαρχων κύκλων στη Γερμανία είναι ο πλήρης εξευτελισμός της κυβέρνησης και της χώρας".
Ακόμη, προσθέτει: "Αλέξη, ξέρεις πολύ καλύτερα από μένα ότι σ' ένα πόλεμο, όταν οι δυνάμεις του αντίπαλου αποδειχθούν συντριπτικά υπέρτερες, επιτρέπεται η συνθηκολόγηση - με μοναδικό στόχο την ανασύνταξη των δικών σου δυνάμεων... Αυτή η 'συνθηκολόγηση', όμως, είναι τόσο συντριπτική, που δεν θα επιτρέψει ανασύνταξη δυνάμεων. Και η επιδείνωση, με δική μας υπογραφή, της κατάστασης ενός εξαντλημένου λαού εκεί που πήγαινε να σηκώσει κεφάλι, θα αποτελέσει 'ταφόπλακα', για πολλά χρόνια, οποιωνδήποτε δυνατοτήτων χειραφέτησής του".
Ενώ συνεχίζει: "Χρωστάμε πριν απ' όλα στα νέα παιδιά, αυτά που καθόρισαν το αποτέλεσμα της προηγούμενης Κυριακής, αυτά που είναι το μέλλον τους που καθορίζεται σήμερα, να γυρίσει η αντιπροσωπεία μας χωρίς αφόρητες δεσμεύσεις".
Τέλος, καταλήγει: "Σε περίπτωση όμως που η αντιπροσωπεία μας επιστρέψει με τις δεσμεύσεις που απευχόμαστε -μέτρα θνησιγενή, που σε κάθε αξιολόγηση θα ξαναθέτουν τα ίδια διλήμματα, υποχώρηση ή Grexit-, είναι αδύνατον να συνεχίσω να είμαι μέλος της κυβέρνησης. Σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη με την οποία με τίμησες".
Γ.Α.