Live τώρα    
Τ. Κουίκ: "Η κυβέρνηση αυτή δεν είναι παρένθεση" / Επίπονο «Ναι» στην εξουσιοδότηση από τους ΑΝ.ΕΛΛ.
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τ. Κουίκ: "Η κυβέρνηση αυτή δεν είναι παρένθεση" / Επίπονο «Ναι» στην εξουσιοδότηση από τους ΑΝ.ΕΛΛ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

Προς ένα δύσκολο και επίπονο «Ναι» στην εξουσιοδότηση που ζήτησε ο πρωθυπουργός για να διαπραγματευτεί τη συμφωνία με τους εταίρους φαίνεται να οδηγήθηκαν οι ΑΝ.ΕΛΛ. Μετά από πολύωρη συνεδρίαση των κομματικών οργάνων αποφάσισαν να επιτρέψουν, κατά την παράδοση του κόμματος, την ψήφο κατά συνείδηση, την ώρα που ο Π. Καμμένος και κορυφαία στελέχη του κόμματος τάσσονται υπέρ του Ναι ζητώντας όμως σαφή αναφορά στη συμφωνία για την αναδιάρθρωση του χρέους και την ένταξη της Ελλάδας στο «πακέτο Γιούνκερ». Παράλληλα διευκρινίστηκε ότι η απουσία της υπογραφής του Π. Καμμένου από το κατεπείγον νομοσχέδιο δεν υποδηλώνει διαφοροποίηση του υπουργού Εθν. Άμυνας.

Ο κ. Καμμένος συγκάλεσε χθες το πρωί τα όργανα του κόμματος, στα οποία φέρεται να υποστήριξε την υπερψήφιση της κυβερνητικής πρότασης, με πληροφορίες να τον φέρουν να επισημαίνει ότι «η συνείδησή μου δεν μου επιτρέπει να αφήσω τη χώρα να καταστραφεί».

Διαφωνίες από τέσσερις βουλευτές

Παρά τις έντονες διαφωνίες που εξέφρασαν με τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης τέσσερις βουλευτές των ΑΝ.ΕΛΛ. (Π. Χαϊκάλης, Στ. Ξουλίδου, Ν. Μαυραγάνης, Χ. Κάτανας), οι εκτιμήσεις στελεχών του κόμματος συνέτειναν ότι δεν θα τεθεί ζήτημα απώλειας της δεδηλωμένης της κυβέρνησης από τη μεριά των εδράνων των ΑΝ.ΕΛΛ. Η κοινή συνεδρίαση της Κ.Ο. και της Ε.Ε. του κόμματος διακόπηκε το μεσημέρι ώστε ο Π. Καμμένος να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό και συνεχίστηκε με την επιστροφή του από το Μαξίμου μέχρι το βράδυ.

Κατά τη διάρκεια της πολύωρης συνεδρίασης έγιναν προσπάθειες να πειστούν οι διαφωνούντες βουλευτές. Το κλίμα στη συνεδρίαση ήταν «συναισθηματικά φορτισμένο», με την εκπρόσωπο Τύπου των ΑΝ.ΕΛΛ., Μ. Χρυσοβελώνη, να το χαρακτηρίζει «ανάλογο της ιστορικότητας της στιγμής». Στις τάξεις των ΑΝ.ΕΛΛ. επικράτησε προβληματισμός, καθώς στις προτάσεις της κυβέρνησης καταγράφονται υποχωρήσεις σε δύο βασικές «κόκκινες γραμμές» των ΑΝ.ΕΛΛ., τις δαπάνες για την άμυνα και στον μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά. Η μεγαλύτερη ανησυχία όμως αφορούσε το ζήτημα του χρέους, το οποίο αποτέλεσε ένα από τα βασικά θέματα για τα οποία ζητήθηκαν διευκρινίσεις από το Μαξίμου.

Υπέρ Κουίκ - Νικολόπουλος

«Η Ελλάδα θα μείνει στην Ευρώπη ανεξάρτητα από το αν κάποιοι, στο εξωτερικό ή το εξωτερικό, θέλουν κάτι διαφορετικό» τόνισε ο υφυπουργός Επικρατείας, Τ. Κουίκ, προσερχόμενος στη συνεδρίαση. «Η κυβέρνηση αυτή δεν είναι παρένθεση» τόνισε αναφερόμενος και στο κοινό ανακοινωθέν των πολιτικών αρχηγών, στο οποίο επισημαίνεται ότι το αποτέλεσμα του πρόσφατου δημοψηφίσματος δεν συνιστά εντολή ρήξης.

Παράλληλα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝ.ΕΛΛ., Ν. Νικολόπουλος, εξέφρασε την πρόθεση να υπερψηφίσει την εξουσιοδότηση προς την κυβέρνηση παρά τον «έντονο προβληματισμό» του. Μιλώντας στη Βουλή ο Ν. Νικολόπουλος υπογράμμισε ότι «δεν θα βαπτίσω το κρέας ψάρι» σημειώνοντας ότι το πακέτο μέτρων πάει πέρα από τις ιδέες του. Διευκρίνισε όμως ότι «ως γνήσιος ευρωπαϊστής δεν θα επέτρεπα ποτέ τη μετατροπή της Ευρώπης σε ένα τσιφλίκι της οικονομίστικης ελίτ» συμπληρώνοντας ότι η χώρα πρέπει να βγει από τη μέγγενη και η κυβέρνηση να κυβερνήσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0