Με τα δύο κεντρικά προτάγματα περί ανατροπής της κυβέρνησής του το 2011 και την πρόταση που διατύπωσε επίσημα την Κυριακή για δημοψήφισμα μετεκλογικά ως προς τη συμφωνία με τους εταίρους οδεύει ο Γ. Παπανδρέου και το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών προς την κάλπη.
Η πρόταση του πρώην πρωθυπουργού αφορά στο να ανακοινώσει η επόμενη κυβέρνηση ότι θα διενεργηθεί δημοψήφισμα που θα περιλαμβάνει το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης που θα ακολουθήσει με τους εταίρους για το χρέος και την ολοκλήρωση του Μνημονίου και η οποία θα βασίζεται ουσιαστικά σε ένα "ελληνικό σχέδιο" για τις "αναγκαίες μεταρρυθμίσεις" που θα έχει προκύψει μετά από εσωτερική διαβούλευση. Εκτιμά ότι αυτό θα είναι "το ουσιαστικό διαπραγματευτικό χαρτί οποιασδήποτε κυβέρνησης", που θα αποτελεί και "συμβόλαιο" μεταξύ της Ελλάδας και των υπόλοιπων κρατών - μελών της Ε.Ε.
Παράλληλα, τόσο από τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Κυριακή όσο και χθες, ο Γ. Παπανδρέου δήλωσε ότι ανατράπηκε όταν πρότεινε δημοψήφισμα, από "εγχώρια συμφέροντα που δεν ήθελαν να γίνει η αλλαγή στην Ελλάδα". Εξηγώντας πώς έγινε η ανατροπή, είπε (Μega) ότι δεν είχε την κοινοβουλευτική πλειοψηφία μέσα από το ίδιο του το κόμμα και ειδικότερα από μια "χούφτα ανθρώπων" που "ήταν συνειδητή η επιλογή τους, ήταν οργανωμένες οι επιστολές" και πως και "ο κύριος Βενιζέλος έκανε και αυτός αυτή τη δήλωση". Σε συνέντευξή του (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο Μιχ. Καρχιμάκης υποστήριξε ότι ο Ευ. Βενιζέλος ανέτρεψε την κυβέρνηση, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι ο ίδιος είχε ακούσει τον Ευ. Βενιζέλο "να προσπαθεί να πείσει τον τότε βουλευτή μας κ. Κουρουμπλή να ψηφίσει το Μεσοπρόθεσμο και μετά να του 'πάρουν' το κόμμα, όπως είχε χαρακτηριστικά, πει...". Πάντως, ο Γ. Παπανδρέου ερωτηθείς την Κυριακή εάν υπήρξε ανατροπή του και από την προεδρία του ΠΑΣΟΚ είπε ότι ήταν προσωπική του απόφαση να φύγει.
Ν. ΛΙΟΝ.