ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Την κατατρομοκράτηση της λεγόμενης "μεσαίας τάξης" μέσω του "ευαίσθητου" θέματος της φορολογίας ακινήτων θέτει ως κεντρικό στόχο ο Αντ. Σαμαράς, εξ ου και χθες η Ν.Δ. επιχείρησε, με πρακτικές "μονταζιέρας", να διαστρεβλώσει όλες τις σχετικές δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα, πριν καν κλείσει η κάλπη της 25ης Ιανουαρίου, κορυφαίοι "γαλάζιοι" παράγοντες δεν κρύβουν τις διαφωνίες τους με τη στρατηγική Σαμαρά, αλλά ούτε και τις προθέσεις τους για την "επόμενη μέρα"...
Παρ' ότι ο ΕΝΦΙΑ παραλίγο να... ρίξει την κυβέρνηση στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, η Ν.Δ. χθες εξαπέλυσε επίθεση κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, διαστρεβλώνοντας πολλάκις τις δηλώσεις των στελεχών της Κουμουνδούρου και επισείοντας στους πολίτες τον κίνδυνο να... φορολογηθούν βαριά από το πρώτο ευρώ. Μάλιστα, η εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ., κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως σκοπεύει "να τετραπλασιάσει" την φορολογία των ακινήτων και ότι σκοπεύει να... φορολογήσει "με 60% τη μεσαία τάξη".
Στόχος του Αντ. Σαμαρά είναι να "κόψει" την αυτοδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, "χτυπώντας" τους πολίτες που ανήκουν στη μεσαία τάξη σε ένα απολύτως "ευαίσθητο" θέμα, όπως αυτό της φορολογίας των ακινήτων. Σύμφωνα με την ανάγνωση του επιτελείου του Αντ. Σαμαρά, αρκετοί απ' όσους ανήκουν στη μεσαία τάξη βρίσκονται ακόμη στους "αναποφάσιστους" των δημοσκοπήσεων. Κατά συνέπεια, η Ν.Δ. προσπαθεί να εξασφαλίσει ότι, στο παρά πέντε των εκλογών, το ρεύμα του νικητή που ήδη έχει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα συμπαρασύρει τους "αναποφάσιστους" να ψηφίσουν τον διαφαινόμενο νικητή των εκλογών.
Προεκλογικά ψέματα
Εν τω μεταξύ, χθες, ο Αντ. Σαμαράς επισκέφτηκε το δημαρχείο Περιστερίου και συναντήθηκε με τον... "ανεξάρτητο" δήμαρχο Ανδ. Παχατουρίδη. Ο πρωθυπουργός, μάλιστα, γιουχαΐστηκε από πολίτες, που τον καλωσόρισαν στην "πρωτεύουσα της ανεργίας", ενώ στις δηλώσεις του επιδόθηκε σε νέα προεκλογικά ψέματα, υποστηρίζοντας πως "το 2015 δεν θα υπάρχουν Μνημόνια, δεν θα υπάρχουν μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις" και "θα υπάρχει μόνο ανάπτυξη". «Στις 25 Ιανουαρίου δεν αποφασίζουμε ποιο κόμμα θέλουμε, αλλά σε ποια Ελλάδα θέλουμε να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας» είπε ο Αντ. Σαμαράς και, αφού δήλωσε αισιόδοξος πως "η Ν.Δ. θα βγει πρώτο κόμμα", προανήγγειλε πως "ακόμη και στην περίπτωση που θα είμαστε αυτοδύναμοι, θα επιδιώξουμε συμμαχίες με όλες τις φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις".
Αποστάσεις και διαφωνίες
Πάντως, παρ' ότι είθισται στην προεκλογική περίοδο να είναι όλα τα στόματα κλειστά, κορυφαία "γαλάζια" στελέχη δεν κρύβουν τις διαφωνίες τους με την κεντρική προεκλογική στρατηγική της Ν.Δ. και του Αντ. Σαμαρά. Μετά την Ντ. Μπακογιάννη, που είχε επισημάνει με νόημα ότι "ο διάλογος κάνει πάντα καλό", υπέρ της διεξαγωγής μίας τηλεμαχίας των πολιτικών αρχηγών τάχθηκε χθες και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκης. Μιλώντας στον ρ/σ "Αθήνα 9.84", ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε πως από ένα ντιμπέιτ "θα έβγαιναν κερδισμένοι οι πολίτες", προσθέτοντας πως "ενδεχομένως υπάρχει ακόμα χρόνος για να διεξαχθεί". Παράλληλα, κράτησε σαφείς πολιτικές αποστάσεις από την τακτική του τρόμου και της κινδυνολογίας, υπογραμμίζοντας με έμφαση: "Πρέπει να απευθυνθούμε στον μετριοπαθή ψηφοφόρο, να χρησιμοποιήσουμε επιχειρήματα".
Εν τω μεταξύ, αρκετοί στη Ν.Δ. έκριναν ως "χλιαρή" την δήλωση στήριξης του Αντ. Σαμαρά από τον Κ. Καραμανλή, ενώ είναι ενδεικτικό το γεγονός πως, σύμφωνα με πληροφορίες, χρειάστηκε να τηλεφωνήσει ο πρωθυπουργός στον κ. Καραμανλή προκειμένου να του ζητήσει να προβεί σε δήλωση. Επίσης, στη Συγγρού συζητήθηκε πολύ και η παρέμβαση του επιτρόπου Μετανάστευσης Δ. Αβραμόπουλου υπέρ της ευελιξίας στο Σύμφωνο Σταθερότητας για τις χώρες του Νότου, που αποτελεί και ευθεία διαφοροποίηση από το "δόγμα Μέρκελ", το οποίο έχει υιοθετήσει ο πρωθυπουργός. Μάλιστα, πηγές του Μαξίμου δεν κρύβουν τη δυσφορία του Αντ. Σαμαρά για το γεγονός ότι ο Δ. Αβραμόπουλος δεν έχει προβεί σε δήλωση στήριξης της Ν.Δ., ενώ αίσθηση έχει προκαλέσει και η προχθεσινή διαφοροποίηση του Ευ. Μεϊμαράκη, υποψήφιου βουλευτή στη Β' Αθήνας. Όταν είχε ρωτηθεί από τον ρ/σ "Βήμα FM" για τις δηλώσεις Σαμαρά πως οι εικόνες δεν θα κατέβουν από τα δημόσια κτήρια, ο πρόεδρος της Βουλής αποκρίθηκε λέγοντας "εγώ μιλάω πολιτικά", χωρίς να κρύψει τη διαφωνία του με τις πρωθυπουργικές δηλώσεις.