Η ψηφιακή διασύνδεση των επιχειρήσεων με τις εφορίες της χώρας «υλοποιείται χωρίς σχέδιο με τελεσίγραφα και προκαλεί ψηφιακό χάος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», τονίζουν με κοινή ανακοίνωσή τους ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Καραμέρος και ο τομεάρχης Οικονομικών Νίκος Παππάς προσθέτοντας ότι την ίδια στιγμή υπονομεύεται και η «εμπιστοσύνη των πολιτών στη ψηφιακή μετάβαση».
Οι ίδιοι με αφορμή τα μεγάλα προβλήματα της αγοράς που απορρέουν από την ασφυκτική πίεση της κυβέρνησης για την ηλεκτρονική διασύνδεση με τα POS τονίζουν ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «έχει καθυστερήσει σημαντικά, ενώ οι σημερινές ανεπάρκειες της Πολιτείας που πάνε να πέσουν βαριά -εν είδη προστίμου- πάνω στην πλάτη της επιχειρηματικής κοινότητας καταγράφουν απερίφραστα τη σπασμωδικότητα, την αδικαιολόγητη βιασύνη για ένα κρίσιμο ζήτημα ψηφιακού εκσυγχρονισμού και εν τέλει την αναποτελεσματικότητα με την οποία επιλέγεται να προχωρήσει το όλο εγχείρημα».
«Τα 135.000 e-mail της ΑΑΔΕ προς επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους να συμβληθούν εσπευσμένα με τις συσκευές POS είναι δηλωτικά αλλά και εμφατικά της σημερινής κατάστασης που ζει η επιχειρηματική κοινότητα και μάλιστα χωρίς τη δική της ευθύνη» σημειώνουν οι Ν. Παππάς και Γ. Καραμέρος υπογραμμίζοντας ότι «η προθεσμία που δόθηκε μέχρι τη λήξη του Μαρτίου φάνηκε στην πράξη μη λειτουργική με το δημόσιο να αδυνατεί να συμβάλλει πρακτικά στην έγκαιρη τοποθέτηση και σύνδεση με τα POS».
Παράλληλα, όσον αφορά στα προβλήματα που καταγγέλλουν οι Ενώσεις και οι φορείς των επαγγελματιών, όπως η Εθνική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων Ελλάδος και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος οι βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζουν ότι αυτά «συμπυκνώνουν την ουσία του προβλήματος αλλά και την αναγκαιότητα να δοθεί νέα, γενναία χρονική παράταση προκειμένου να διευκολύνει την ομαλή ολοκλήρωση της διασύνδεσης με τις φορολογικές αρχές της χώρας μας».
Καταλήγοντας, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν την ανάγκη η κυβέρνηση να δώσει νέα προθεσμία «προκειμένου να αποφευχθούν τα πρόστιμα σε επαγγελματίες που μοχθούν καθημερινά για να κρατήσουν βιώσιμες, λειτουργικές και ανταγωνιστικές τις επιχειρήσεις τους».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η ψηφιακή διασύνδεση των επιχειρήσεων με τις εφορίες της χώρας ομολογουμένως είναι ένα εγχείρημα που πρέπει να προχωρήσει καθώς πέραν του οικονομικού οφέλους στα κρατικά έσοδα, συμβάλλει στην καλή φορολογική τάξη και καλλιεργεί τη φορολογική συνείδηση των πολιτών. Υλοποιείται όμως, χωρίς σχέδιο με τελεσίγραφα και προκαλεί ψηφιακό χάος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υπονομεύοντας και την εμπιστοσύνη των πολιτών στη ψηφιακή μετάβαση.
Η πρωτοβουλία αυτή, του υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχει καθυστερήσει σημαντικά, ενώ οι σημερινές ανεπάρκειες της Πολιτείας που πάνε να πέσουν βαριά -εν είδη προστίμου- πάνω στην πλάτη της επιχειρηματικής κοινότητας καταγράφουν απερίφραστα τη σπασμωδικότητα, την αδικαιολόγητη βιασύνη για ένα κρίσιμο ζήτημα ψηφιακού εκσυγχρονισμού και εν τέλει την αναποτελεσματικότητα με την οποία επιλέγεται να προχωρήσει το όλο εγχείρημα.
Τα 135.000 mail της ΑΑΔΕ προς επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους να συμβληθούν εσπευσμένα με τις συσκευές POS είναι δηλωτικά αλλά και εμφατικά της σημερινής κατάστασης που ζει η επιχειρηματική κοινότητα και μάλιστα χωρίς τη δική της ευθύνη. Η προθεσμία που δόθηκε μέχρι τη λήξη του Μαρτίου φάνηκε στην πράξη μη λειτουργική με το δημόσιο να αδυνατεί να συμβάλλει πρακτικά στην έγκαιρη τοποθέτηση και σύνδεση με τα POS.
Τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι Ενώσεις και οι φορείς των επαγγελματιών, όπως η Εθνική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων Ελλάδος και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος συμπυκνώνουν την ουσία του προβλήματος αλλά και την αναγκαιότητα να δοθεί νέα, γενναία χρονική παράταση προκειμένου να διευκολύνει την ομαλή ολοκλήρωση της διασύνδεσης με τις φορολογικές αρχές της χώρας μας.
Για παράδειγμα, τα πάσης φύσεως τεχνικής ζητήματα, η πρακτική αδυναμία των παρόχων να εξυπηρετήσουν το μαζικό κύμα των επαγγελματιών που προσφεύγουν για ραντεβού, αλλά και το κενό ενημέρωσης για τις περιπτώσεις έκδοσης τιμολογίου, χωρίς να αποτελεί προσιτή λύση, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η περαιτέρω απεύθυνση σε λογιστές και ηλεκτρονικούς παρόχους.
Δεδομένου του σημερινού αδιέξοδου που προκάλεσαν οι αποφάσεις της κυβέρνησης, αλλά και της οπισθοδρόμησης από την οποία διακρίνεται μια ορθή αλλά και καθυστερημένη πρωτοβουλία, κρίνεται απαραίτητη η παροχή νέας προθεσμίας προκειμένου να αποφευχθούν τα πρόστιμα σε επαγγελματίες που μοχθούν καθημερινά για να κρατήσουν βιώσιμες, λειτουργικές και ανταγωνιστικές τις επιχειρήσεις τους».