Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.1°C24.5°C
4 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.3°C20.3°C
4 BF 42%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C20.5°C
4 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.9°C22.5°C
5 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.8°C23.5°C
4 BF 31%
Αττική Οδός / Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και επίσημα για τα επόμενα 25χρόνια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αττική Οδός / Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και επίσημα για τα επόμενα 25χρόνια

Αττική Οδός διόδια
EUROKINISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περνά και επίσημα η Αττική Οδός για τα επόμενα 25χρόνια με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο αυτοκινητόδρομος δόθηκε σε άλλον προτιμητέο επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση και από τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και θα λήξη η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, η Αττική Οδός θα ανήκει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε υποβάλει προσφορά στον διαγωνισμό, ύψους 3.270.000.000 ευρώ.

Στη θέση του Επιλαχόντα Προτιμητέου Επενδυτή βρέθηκε η ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Η διαδικασία θα συνεχιστεί με βάση όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ανακοίνωση

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση ανακήρυξε Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών (ο «Διαγωνισμός»), την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού.  

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. 

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL