Live τώρα    
Εφάπαξ / «Χαράτσι» 20% σχεδιάζει η κυβέρνηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εφάπαξ / «Χαράτσι» 20% σχεδιάζει η κυβέρνηση

Συνταξιούχοι ηλικιωμένοι
(ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ)

«Χέρι» στο εφάπαξ των συνταξιούχων ετοιμάζεται να βάλει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζει να επιβάλλει χαράτσι 20% στο εφάπαξ από το 2021, με τη δικαιολογία ότι δεν φορολογούνται ούτε οι εισφορές ούτε το ποσό που λαμβάνουν οι συνταξιούχοι μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία.

Ήδη το εφάπαξ, τόσο του δημόσιου τομέα όσο και των άλλων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και κλάδων του ιδιωτικού, έχει υποστεί μείωση έως και 50% την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ιδίως για αιτήσεις που κατατέθηκαν από 1/9/2013 και μετά. Με τη φορολόγηση δε που προωθείται, το τελικό ποσό θα μειωθεί έως και 60% σε σχέση με τις καταστατικές προβλέψεις.

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν η ρύθμιση που σχεδιάζει να θέσει η κυβέρνηση σε ισχύ μέσα στο 2021 θα αφορά μόνο τις νέες αιτήσεις συνταξιοδότησης ή και όσους έχουν αιτηθεί σύνταξης αλλά δεν έχουν καταθέσει τα χαρτιά για το εφάπαξ στο ΕΤΕΑΠ. Ως εκ τούτου, υπάρχει κίνδυνος να παγιδευτούν και όσοι σπεύσουν να φύγουν με την κατάθεση της ρύθμισης, οι οποίοι αναμένεται να είναι πολλοί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0