Live τώρα    
"Όχι" και από τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ / Αντίθετη στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ η διοίκηση της ΔΕΗ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Όχι" και από τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ / Αντίθετη στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ η διοίκηση της ΔΕΗ

Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας -ΑΔΜΗΕ- εξέφρασαν ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκης, αλλά και ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ Γ. Αδαμίδης, στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης των μετόχων της επιχείρησης.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας προβλέπεται ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός αν υπάρξουν μέτρα αντικατάστασης με ισοδύναμο αποτέλεσμα επί του ανταγωνισμού, παραπέμποντας στο "σενάριο" των προηγούμενων ημερών, περί ιδιοκτησιακού διαχωρισμού από τη ΔΕΗ και δημιουργίας ξεχωριστής εταιρείας, αλλά υπό δημόσιο έλεγχο.

Όπως επισήμανε ο Μ. Παναγιωτάκης, εκτιμάται ως εντελώς ασύμφορο για την εταιρεία το να αποστερηθεί ενός τόσο πολύτιμου περιουσιακού στοιχείου, όπως είναι το δίκτυο υψηλής και υπερυψηλής τάσης, έναντι κάποιου τιμήματος με εντελώς πρόσκαιρο και αμφισβητούμενο οικονομικό όφελος.

Από την πλευρά του ο Γ. Αδαμίδης εξέφρασε την κάθετη αντίθεση των εργαζόμενων στην απαίτηση και τον εκβιασμό των δανειστών για διάσπαση της ΔΕΗ, τονίζοντας: "μας βρίσκει κάθετα αντίθετους γιατί από καμία κοινοτική Οδηγία δεν προκύπτει ότι ο ΑΔΜΗΕ πρέπει να αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς". Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, η ΓΕΝΟΠ δεσμεύεται ότι θα αγωνιστεί να ακυρώσει την προσπάθεια των δανειστών για διάλυση της μεγαλύτερης βιομηχανικής επιχείρησης της χώρας προστατεύοντας τους εργαζομένους και την περιουσία τους.

Ο επικεφαλής της ΔΕΗ επανέλαβε ότι η επιχείρηση παρά τις δυσκολίες εξασφαλίζει επάρκεια εφοδιασμού και καλή λειτουργία μονάδων και δικτύου και διαχειρίζεται με επιτυχία τα προβλήματα καλύπτοντας βασικές υποχρεώσεις και προς αναδόχους έργων της, ενώ έθεσε ερωτηματικά που σχετίζονται με το περιεχόμενο της συμφωνίας, όπως η διατήρηση της έκπτωσης 20% στα βιομηχανικά τιμολόγια, αλλά και η εφαρμογή του μοντέλου ΝΟΜΕ (δημοπρασίες λιγνιτών - υδροηλεκτρικών) σημειώνοντας ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή, ώστε να μην επιβαρυνθεί τελικά η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών και μάλιστα οι πιο ευάλωτοι.

Επιπλέον, έκανε λόγο για "σημερινό μοντέλο - Φρανκενστάιν" στην αγορά ηλεκτρισμού, αποτέλεσμα των εμβαλωματικών παρεμβάσεων και ρυθμίσεων ανάλογα με την πολιτική συγκυρία και τις πιέσεις συμφερόντων, "που όχι μόνο δεν είναι λειτουργικό αλλά έχει μεγάλη συμμετοχή στη σημαντική αύξηση των τιμών στην κατανάλωση", καλώντας δυνητικούς ανταγωνιστές-ιδιώτες να επενδύσουν κι όχι να επιστρατεύεται η γνωστή συνταγή των ρυθμιστικών παρεμβάσεων για μηδενισμό ρίσκου και αύξηση του περιθωρίου κέρδους.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και πάλι στη βασική προτεραιότητα της μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ύψους 1,9 δισ., προς τη ΔΕΗ επαναλαμβάνοντας ότι δεν θα γίνει ανεκτή η κατάσταση γενικευμένης ασυνέπειας από πελάτες που έπαψαν να πληρώνουν αν και έχουν τη δυνατότητα, σημειώνοντας ότι η "μπάλα είναι στο γήπεδο των πελατών", αλλά "η ΔΕΗ δεν είναι ξέφραγο αμπέλι", αναφερόμενος και στις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης/αποχέτευσης, ενώ πρόσθεσε ότι θα ασκηθεί κάθε νόμιμο μέσο.

Επισήμανε δε τις επιβαρύνσεις από τα πιστοποιητικά CO2, που μόνο το 2015 υπολογίζονται στα 280 εκατ., ενώ άλλες γειτονικές χώρες δεν πληρώνουν καθόλου, αλλά και τη θεαματική αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ σε 1 δισ. το 2014, από 100 εκατ. το 2011.

Εξάλλου, παρουσιάζοντας τους στρατηγικούς στόχους, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη θέσπιση μηχανισμού συμμόρφωσης, στον επαναπροσδιορισμό σχέσεων ΔΕΗ-κράτους, στην ανάγκη προσλήψεων κ.τ.λ.


Α.Ζ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0