Σε σοβαρές καταγγελίες προχώρησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, του Σωματείου των Μηχανοδηγών, Δημήτρης Κουτσιαύτης κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου καθώς 2 χρόνια μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη «δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα ETCS».
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών σε συνέντευξη που παραχώρησε στο topontiki, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Το πρώτο 5μηνο μετά Τέμπων, σημειώθηκε κάποια πρόοδος. Μπήκε σε λειτουργία μεγάλο μέρος της φωτοσήμανσης, της τηλεδιοίκησης στον άξονα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Ύστερα σαν να πάγωσε ο χρόνος και μετά την κακοκαιρία Daniel όλα πήγαν προς τα πίσω».
Ο Δημήτρης Κουτσιαύτης αν και σημείωσε ότι έχουν μειωθεί αισθητά οι πιθανότητες να γίνει κάποιο ατύχημα ανέφερε ότι δεν έχουν εξαλειφθεί τελείως. «Σκεφτείτε ότι 2 χρόνια περίπου μετά τον Daniel και έχουμε ακόμη μονή γραμμή για περίπου 100 χλμ. στον Βόλο δεν έχει γίνει αποκατάσταση της γραμμής, στην Καλαμπάκα-στη Στυλίδα-στη Φλώρινα και στη Δράμα δεν πηγαίνει τρένο, ενώ δεν συζητάμε καν για Πελοπόννησο (Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο) όπου από την εποχή των μνημονίων έκλεισε και κόπηκε κάθε κουβέντα για να ξανανοίξει».
Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση στη διοίκηση της Hellenic Train που απαιτεί να «κοπεί» ο δεύτερος μηχανοδηγός από τα τρένα. Όπως αποκάλυψε στις 15 Απριλίου σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών για την αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, στέλεχος της Hellenic Train, δήλωσε πως η παρουσία του 2ου μηχανοδηγού στη καμπίνα μηχανοδήγησης αποτελεί σε κάποιες περιπτώσεις «αιμορραγία».
Να σημειωθεί ότι το ETCS είναι ένα σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, με τις πληροφορίες να μεταδίδονται από το σύστημα εδάφους προς το τρένο, όπου ένας υπολογιστής τις χρησιμοποιεί για να υπολογίσει τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια επιβραδύνει αυτόματα το τρένο.