Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.6°C
4 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.5°C20.2°C
4 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C22.0°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.4°C21.8°C
4 BF 54%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.8°C24.1°C
4 BF 30%
Η Κεραμέως στη Δυτική Αθήνα / Όλα βαίνουν καλώς με μάσκες, παγουρίνο, ανοιχτά παράθυρα και μαθήματα στο προαύλιο!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η Κεραμέως στη Δυτική Αθήνα / Όλα βαίνουν καλώς με μάσκες, παγουρίνο, ανοιχτά παράθυρα και μαθήματα στο προαύλιο!

Η Νίκη Κεραμέως στο υπουργείο Παιδείας κάνει ανακοινώσεις
(EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ)

Μετά από 5 και πλέον μήνες με σχολεία κλειστά, με απόφαση του υπουργείου που δεν θεώρησε σκόπιμο να λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία στις ιδιαίτερες, αλλά γνωστές και αναμενόμενες για τη φετινή σχολική χρονιά συνθήκες.

Μετά από 5 και πλέον μήνες τηλεκπαίδευσης,  χωρίς καμία επιμόρφωση, χωρίς καμιά μέριμνα για εξοπλισμό για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, πράγμα που προκάλεσε τεράστια προβλήματα στην παρακολούθηση των μαθημάτων, διεύρυνε την απόσταση ανάμεσα στους  μαθητές ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση και επιβάρυνε την ψυχολογία τους,

Μετά από 5 μήνες και πλέον νομοθετικών παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της θέσης μας σε αυτά, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής κατεδάφισης κάθε κοινωνικού δικαιώματος που εφαρμόζει η κυβέρνηση, η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως επισκέφτηκε χθες 12 Απριλίου περιχαρής με τη συνοδεία της  Λύκεια της Δυτικής Αθήνας, στο Αιγάλεω, το Χαϊδάρι και το Ίλιον για να φωτογραφηθεί και να υποστηρίξει το αφήγημα της επιτυχούς διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης!

Τόσο ο χαρακτήρας, όσο και το ύφος της επίσκεψής της αποτελούν πρόκληση! Η «προσιτή» και «καταδεκτική» υπουργός που, ωστόσο, απαντά με αυταρέσκεια σε ερωτήσεις μαθητών ότι είναι ασφαλές το άνοιγμα των σχολείων επειδή «έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός των ηλικιωμένων και κάποιων ευπαθών ομάδων», ότι «οι τάξεις των 25 μαθητών είναι μάλλον ασφαλείς, γιατί είναι ομάδες που αποτελούνται από σταθερά μέλη» και «ότι λόγω του καιρού μπορεί να γίνει μάθημα στο προαύλιο ή με ανοιχτά παράθυρα» ή ότι «είναι η φύση της πανδημίας που επιβάλλει στην κυβέρνηση να προχωρά βήμα-βήμα στη λήψη αποφάσεων» που έπρεπε να εντάσσονται σε έναν σοβαρό, ανάλογο της σοβαρότητας της κατάστασης σχεδιασμό, δείχνουν ότι η κ. Κεραμέως εξακολουθεί να κινείται στο «παράλληλο σύμπαν» της, πολύ μακριά από τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας συνολικά.

     Η κ. Κεραμέως δεν ήρθε στα σχολεία μας για να ακούσει τα προβλήματα, να μιλήσει μαζί μας, με καθηγητές και μαθητές:

  • Για τους κατά προτεραιότητα εμβολιασμούς από τα περισσεύματα των ακυρωθέντων προγραμματισμένων εμβολιασμών των εκπαιδευτικών, ενώ όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να έχουν την δυνατότητα να εμβολιαστούν. Ακόμα και για τους συναδέλφους της ΕΑΕ η διαδικασία άργησε χαρακτηριστικά κι ενώ στο μεσοδιάστημα θρηνήσαμε θύματα εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών! Αλήθεια σε ποιους απευθύνεται το Υπουργείο όταν αναφέρεται: «ότι οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης έχουν ήδη ενταχθεί στην εμβολιαστική περίοδο, ενώ έχουν ξεκινήσει και χιλιάδες εμβολιασμοί εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης»; Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει πολύ καλά ότι έχουν εμβολιαστεί ελάχιστοι εκπαιδευτικοί!
  • Για τις προτάσεις από διάφορους φορείς και συλλογικότητες για μείωση του αριθμού μαθητών σε 15 ή ακόμα και για εναλλασσόμενες βάρδιες μαθημάτων με παράλληλη αξιοποίηση των υφιστάμενων χώρων διδασκαλίας, οι οποίες έπεσαν στο κενό.
  • Για τη  σοβαρή μείωση του αριθμού των εισακτέων που συνιστά ξεκάθαρη βαναυσότητα απέναντι στα παιδιά της περσινής Β' και φετινής Γ΄ Λυκείου, αλλά και για την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων! Πόσο προκλητικό για Υπουργό Παιδείας αποτελεί η αναφορά:  «ο ΣΥΡΙΖΑ ανέκαθεν παραπλανούσε τους υποψηφίους, που επέτρεπε να εισαχθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας με 1 και 2  ωθώντας τους σε έναν δρόμο ο οποίος δεν έχει προοπτική, κορόιδευε τους συμφοιτητές τους που πέτυχαν πολύ υψηλότερες επιδόσεις, αλλά και τον Έλληνα φορολογούμενο, γιατί πλήρωνε για φοιτητές που έχουν εισαχθεί με 1 και 2, αντί να δίνονται περισσότερα χρήματα για αυτούς που έχουν εισαχθεί πληρώντας ακαδημαϊκές προϋποθέσεις»; Κυνική λογική κοινωνικού αυτοματισμού χωρίς φυσικά καμία αναφορά στο ότι ελάχιστοι είναι οι εισακτέοι με χαμηλή βαθμολογία τη στιγμή που με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σχεδόν 25.000 υποψήφιοι θα μείνουν εκτός των ΑΕΙ προετοιμάζοντας την πελατεία για τα «αγαπημένα» Κολέγια που είναι πλέον ισότιμα των Δημόσιων πανεπιστημίων;
  • Για τις ανισότητες που εντείνονται! Το Υπουργείο οφείλει να υπερασπίζεται την δημόσια παιδεία και να ενδιαφέρεται για όλους τους μαθητές. Να μεριμνά για την διδακτική υποστήριξη των παιδιών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και δεν είχαν τη δυνατότητα αξιοποίησης των μεθόδων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Για το ότι με ένα χρόνο καθυστέρηση ξεκινά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση!
  • Για τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, ορισμένα εκ των οποίων καθαρίστηκαν χθες το πρωί πριν την επίσκεψη της κ. Υπουργού;
  • Για την υποστήριξη  εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης και του μακροχρόνιου εγκλεισμού από ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό.
  • Για την περιβόητη σύμβαση με την Cisco,την τόσο καιρό κρυμμένη στα υπουργικά συρτάρια με την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών
  • Για την λύση των διαγνωστικών self test, στο πλαίσιο της «ατομικής ευθύνης», που παρουσιάζει η κυβέρνηση ως πανάκεια, η οποία όμως είναι ανεπαρκής αν δεν πραγματοποιείται από ειδικούς και δεν συνοδευτεί από ένα συνολικό σχέδιο υγειονομικής ασφάλειας.
  • Τα λύκεια άνοιξαν με χειρότερους όρους εν μέσω έξαρσης της πανδημίας κι όμως κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί προκειμένου να διαμορφωθούν οι στοιχειώδεις συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας. Όπως έκλεισαν έτσι και άνοιξαν. Με 25 μαθητές στη τάξη, με σχολικά κτίρια χωρίς υποδομές, η κατεστραμμένα από τους σεισμούς και τη φθορά του χρόνου.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν καταγραφεί πάνω από 19.000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε παιδιά ηλικίας ως 17 ετών. Με δεδομένο ότι δεν υπήρξε, με ευθύνη της κυβέρνησης, ούτε ιχνηλάτηση ούτε επιδημιολογική επιτήρηση των κρουσμάτων αυτών, κανείς δε μπορεί να γνωρίζει πόσα είναι τα συνολικά κρούσματα των μαθητών. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει από την  επαναλειτουργία των σχολείων, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, είναι τεράστιος τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και για την κοινωνία συνολικά! Ζητάμε ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, με ευθύνη της κυβέρνησης! Ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία! Δεν είμαστε αναλώσιμοι!

*Ο Νεκτάρος Κορδής είναι μέλος του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL