Η «ασφυξία» στις ΜΕΘ και το άνοιγμα επιπλέον απλών κλινικών για ασθενείς με Covid-19 εις βάρος άλλων κλινικών φέρνουν πιο κοντά ένα πιθανό νέο «κρασάρισμα» και των δημόσιων νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης. «Είμαστε ήδη έξω από τα όρια» δήλωσε η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών της πόλης χθες, ενώ άλλοι ειδικοί επιστήμονες προειδοποιούν ότι το προσεχές διάστημα θα έχουμε αύξηση σε κρούσματα και άρα σε νοσηλείες.
Χθες το πρωί η εφημερία του Νοσοκομείου «Γεννηματάς» ολοκληρώθηκε με γεμάτες και τις 13 κλίνες στη ΜΕΘ, ενώ μέχρι το μεσημέρι καταλήφθηκε και η μία κλίνη που άνοιξε στον χώρο ανάνηψης, ενώ έγιναν 34 εισαγωγές ασθενών θετικών στον κορωνοϊό και ύποπτων περιστατικών. Άλλες 34 εισαγωγές έγιναν επίσης στο ΑΧΕΠΑ, όπου νοσηλεύονται 28 διασωληνωμένοι, εκ των οποίων οι 5 στον χώρο της ανάνηψης. Το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» ξεκίνησε την εφημερία έχοντας και τις 18 κλίνες ΜΕΘ γεμάτες με ασθενείς, ενώ στις τέσσερις «κοβιντοκλινικές» υπήρχαν περίπου 20 κρεβάτια κενά και άνοιξε ακόμα μία «κοβιντοκλινική» με 30 κρεβάτια προκειμένου να ανταπεξέλθει το νοσοκομείο στις ανάγκες της εφημερίας. Σύμφωνα με τους γιατρούς, ήδη ξεκίνησαν το «κυνήγι» για την εξεύρεση κλίνης ΜΕΘ και στη Θεσσαλονίκη και οι διακομιδές διασωληνωμένων από νοσοκομείο σε νοσοκομείο. Παράλληλα ξεκίνησαν οι πιέσεις και σε περιφερειακά νοσοκομεία της Κεντρικής Μακεδονίας τα οποία από τον Ιανουάριο είχαν σταματήσει να εξυπηρετούν ασθενείς με κορωνοϊό και τώρα ανοίγουν και πάλι «κοβιντοκλινικές» και ΜΕΘ όπου αυτές υπάρχουν.
Εκτός ορίων το Νοσοκομείο της Κοζάνης
Στη Δυτική Μακεδονία τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Το Μαμάτσειο Νοσοκομείο της Κοζάνης λειτουργεί έξω από τα όριά του και αδυνατεί να εξυπηρετήσει άλλους ασθενείς. Οι κλίνες ΜΕΘ που διαθέτει είναι γεμάτες, όπως και οι απλές κλινικές του νοσοκομείου κι έτσι όσοι και όσες καταφθάνουν εκεί διακομίζονται σε νοσοκομεία άλλων πόλεων, ενώ και το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο της Πτολεμαΐδας κοντεύει να ξεπεράσει τα όριά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Νοσοκομείο της Κοζάνης τη μάχη δίνουν μόλις δύο μόνιμοι γιατροί και δύο επικουρικοί και χθες ο περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης ζήτησε την επίταξη ιδιωτών γιατρών και μίας ιδιωτικής κλινικής προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες για νοσηλεία ασθενών με κορωνοϊό. Το αίτημά του μέχρι στιγμής δεν έχει ικανοποιηθεί...
Απαισιόδοξες οι προβλέψεις
Χθες έγινε γνωστό ότι στο «κλειστό» Άγιο Όρος είχαμε νέα συρροή με 30 κρούσματα SARS-CoV-2 τις τελευταίες ημέρες, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται πλέον διασωληνωμένο σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. Την ίδια ώρα οι προβλέψεις του καθηγητή Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένη Σαρηγιάννη κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι για την αποκλιμάκωση του επιδημιολογικού φορτίου της Θεσσαλονίκης. Όπως είπε, «η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει να ανεβαίνει και θα συνεχίσει να βλέπει αύξηση στα κρούσματα καθώς αυξάνεται η μεταδοτικότητα από τις μεταλλάξεις».