Αυθαιρεσίες των ιδιωτικών σχολείων και στην τηλεκπαίδευση φέρνει στο φως επιστολή που απέστειλε η ΟΙΕΛΕ προς το υπουργείο Παιδείας, στην οποία αναφέρεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κάνει τηλεκπαίδευση από το πρωί, κατά παράβαση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και τις εγκυκλίου.
Ανεξέλεγκτοι ή ευεργετημένοι;
Η ανικανότητα του υπουργείου Παιδείας δημιουργεί «ταξικούς φραγμούς» στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατ' επέκταση η ίδια η υπουργός δεν μπορεί -ή δεν θέλει- να εξασφαλίσει ισότιμες και ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Από τη μία υπάρχουν οι εικόνες παιδιών που κάνουν μάθημα σε καφενεία -όπως στην Πεύκη και την Ωλένη- για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ από την άλλη υπάρχουν τα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία μπορεί να μην τηρούν τους νόμους, αλλά το υπουργείο Παιδείας κάνει τα «στραβά μάτια» αφήνοντας ένα απέραντο πεδίο ασυδοσίας.
Στοιχεία που συνέλεξε η ΟΙΕΛΕ από εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων που υπηρετούν σε ιδιωτικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δείχνουν ότι η μεγάλη πλειονότητα θα διεξάγει τηλεκπαίδευση από το πρωί, κατά παράβαση τόσο της σχετικής Υπουργικής Απόφασης όσο και της εγκυκλίου που εξέδωσε για τα σχολεία με διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας.
«Αδυναμία» στην ιδιωτική πρωτοβουλία
Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι είναι γνωστή η «αδυναμία» της υπουργού Παιδείας προς τους κάθε λογής σχολάρχες -οι οποίοι στο παρελθόν ήταν και χρηματοδότες του κόμματος της Ν.Δ. Με κάθε ευκαιρία η κυβέρνηση επιδιώκει να υποβαθμίσει τα δημόσια σχολεία και τη δημόσια Εκπαίδευση εν γένει.
Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του πρώην υπουργού Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος σε τηλεοπτική του εμφάνιση, σχολιάζοντας τους μαθητές «δύο ταχυτήτων» που υπάρχουν -καθώς στα ιδιωτικά το μάθημα γίνεται και στα δημόσια σχολεία τα παιδιά μένουν στο... connecting»-, δεν δίστασε να πει ότι «αυτό δείχνει τη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας».
Όπως ανέφερε η ΟΙΕΛΕ στην επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας, «τούτο αποδεικνύει για ακόμη μια φορά όσα η ομοσπονδία μας τονίζει, αλλά και η ελληνική κοινωνία γνωρίζει. Ότι επί των ημερών σας μια σημαντική μερίδα ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων είναι απολύτως ανεξέλεγκτοι και ότι θεωρούν εαυτόν υπεράνω κάθε αρχής. Δυστυχώς, επαληθεύεται ότι η ατιμωρησία τροφοδοτεί την ασυδοσία, καθώς αυτή η απολύτως ευεργετημένη από εσάς ομάδα επιχειρηματιών αγνοεί επιδεικτικά το υπουργείο Παιδείας και δηλώνει με τις ενέργειές της ότι αυτή υπαγορεύει την εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα».
Παρέκκλιση από τον νόμο και ατιμωρησία
Μάλιστα η ομοσπονδία δημοσιοποίησε ένα από τα δεκάδες προγράμματα που απεστάλησαν μέσα στο Σαββατοκύριακο σε γονείς μαθητών ιδιωτικών σχολείων.
Πρόκειται για δημοτικό σχολείο, του οποίου ο ιδιοκτήτης είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, γεγονός που υποδηλώνει τη γραμμή που θα επιβάλει στα μέλη του ο σύνδεσμος. Το πρόγραμμα δεν αποκαλύπτει απλώς την επιστροφή στο πρωινό πρόγραμμα, αλλά καταστρατηγεί πλήρως το τριαντάλεπτο επιβάλλοντας την παιδαγωγικά απαράδεκτη -ιδίως στις μικρότερες τάξεις- σαραντάλεπτη διάρκεια της διδακτικής ώρας επί 8 (!) διδακτικές ώρες.
«Στον βωμό του κέρδους πολλοί από τους ιδιοκτήτες δεν διστάζουν όχι απλώς να παραβούν κάθε νομοθετική ρύθμιση, αλλά να θυσιάσουν κάθε παιδαγωγική αρχή και την ομαλή ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των παιδιών» σχολιάζει η ΟΙΕΛΕ.
Η ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι εξ αρχής διαφωνούσε με τη διενέργεια απογευματινών μαθημάτων μέσω e-learning, ειδικά για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και ότι πρότασή της είναι η διεξαγωγή πρωινών μαθημάτων για όλα τα σχολεία, μέσω της μεικτής χρήσης σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που συνιστά βέλτιστη πρακτική τηλεκπαίδευσης και θα είχε την πρόσθετη ωφέλεια της αποσυμφόρησης του Δικτύου.
Όμως αυτό που τονίζει είναι ότι «οι νόμοι θα πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα από όλους στο όνομα της ισονομίας για κάθε μαθητή, είτε αυτός προέρχεται από εύπορο περιβάλλον είτε έχει μεγαλώσει σε οικογένεια μη προνομιούχων». Επομένως ζητάει να «τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι παραβιάζουν ανερυθρίαστα τις εντολές του υπουργείου (εκτός και αν έχουν ειδική, μη δημοσιοποιημένη, άδεια...)».