Live τώρα    
Εκπαίδευση / Μετωπική σύγκρουση για τις εκλογές στα υπηρεσιακά συμβούλια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εκπαίδευση / Μετωπική σύγκρουση για τις εκλογές στα υπηρεσιακά συμβούλια

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς η απόφαση της υπουργού Παιδείας να διεξαχθούν οι εκλογές αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία στις 7 Νοεμβρίου, παρότι η διαδικασία αυτή παραβαίνει πολλαπλά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), σύμφωνα με την προσφυγή που έχει κατατεθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η Νίκη Κεραμέως, με την τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», επιμένει στη διεξαγωγή των εκλογών και δεν κάνει δεκτές τις αποσύρσεις των υποψηφιοτήτων.

Εκλογές - παρωδία

Με μία κίνηση χειραγώγησης και επίδειξης πυγμής η υπουργός Παιδείας προσπαθεί απεγνωσμένα να διεξαχθούν οι εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία, επιβάλλοντας παράλληλα την «υποχρεωτική υποψηφιότητα», παρά τις ομόφωνες αποφάσεις των εκπαιδευτικών να αποσύρουν τα ψηφοδέλτιά τους.

«Η τακτική του ‘αποφασίζομεν και διατάσσομεν’, την οποία έχουν επιλέξει η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της Ν.Δ., επιβεβαιώνεται καθημερινά. Είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση απέχουμε από τις εκλογές παρωδίας, αδιαφάνειας και αποδόμησης της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης της 7ης Νοεμβρίου. Δεν θα νομιμοποιήσουμε ούτε με την ψήφο μας ούτε με την υποψηφιότητά μας τον αυταρχισμό» υπογράμμισε ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής εκφράζοντας το αίτημα όλων των ομοσπονδιών, που ζητούν να αναβληθούν οι εκλογές σε χρόνο που να διασφαλίζεται το συνέρχεσθαι, καθώς και την παράταση της θητείας των υφιστάμενων αιρετών, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τον νόμο.

Σε αυτές τις υγειονομικές συνθήκες το δικαίωμα του συνέρχεσθαι πλήττεται βαθιά, ενώ είναι αδύνατη η πραγματοποίηση συνελεύσεων για απολογισμό του έργου των αιρετών και εξαιρετικά δύσκολη η διαδικασία των προεκλογικών ενημερώσεων των υποψηφίων στους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, προϋποθέσεις απαραίτητες για επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων. Τίθεται λοιπόν σοβαρό ζήτημα δημοκρατίας.

Ταυτόχρονα η Υπουργική Απόφαση δεν εναρμονίζεται με το πλαίσιο που ορίζει ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), ο οποίος απαιτεί: προηγούμενη διαβούλευση με παρατάξεις και ομοσπονδίες, εκτίμηση αντικτύπου, πλαισίωση από την πολιτική απορρήτου του ΥΠΑΙΘ.

Συνεπώς η διαδικασία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, όπως ορίζεται από την εν λόγω ΚΥΑ, δεν εγγυάται το αδιάβλητο της διαδικασίας, τη μυστικότητα της ψηφοφορίας και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως είναι η μυστικότητα της ψήφου, και επιλέγεται παρότι υπάρχει η εναλλακτική της ψηφοφορίας με ταυτοπρόσωπη παρουσία.

ΟΙΕΛΕ: Μόνο η χούντα είχε διορίσει στα συμβούλια

Με μία ανακοίνωση - καταπέλτη η ΟΙΕΛΕ τις προηγούμενες ημέρες εξέφρασε την αντίθεσή της στην αντικατάσταση της εκπροσώπησης των δημόσιων εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια από «δοτούς» εκπροσώπους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τονίζοντας: «Ας μην ξεχνάμε ότι διορισμένους εκπροσώπους των συνδικάτων της εκπαίδευσης τόλμησε να τοποθετήσει μόνο η απριλιανή δικτατορία που αντικατέστησε το 1967 με «τοποτηρητές» τα Δ.Σ. σε ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ».

Μάλιστα η Ομοσπονδία έκανε λόγο για «κρίση δημοκρατίας στο χώρο της Εκπαίδευσης» και για «αυταρχισμό της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας». «Οι ψηφιακές διαδικασίες δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις ζωντανές διαδικασίες μιας συλλογικότητας, αλλά μπορούν να αποτελέσουν απλώς έναν συμπληρωματικό παράγοντα, και τούτο μόνο υπό συνθήκες διαφάνειας, δημόσιου ελέγχου και υπό τους όρους αυτών που διενεργούν τις διαδικασίες, δηλαδή των συνδικάτων.  Όχι του κράτους» επισήμανε η ΟΙΕΛΕ.

ΣΥΡΙΖΑ: Το υπουργείο δεν ξέρει τι θα πει διάλογος

«‘Έδοξε τη βουλή και τω δήμω’ ήταν η φράση με την οποία ξεκινούσαν όλοι οι νόμοι της αρχαίας Αθήνας, δείγμα του έμπρακτου σεβασμού που έτρεφαν οι Αθηναίοι πολίτες στις έννοιες της δημοκρατίας και του διαλόγου. Για το υπουργείο Παιδείας όμως αυτές οι έννοιες φαίνεται πως είναι κενές περιεχομένου» αναφέρει το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, το οποίο, εις βάρος του διαλόγου και της δημοκρατίας, διέταξε προσφάτως πώς να εκλέγουν οι εκπαιδευτικοί εκπροσώπους τους στα υπηρεσιακά συμβούλια, χωρίς να προβεί σε καμιά διαβούλευση μαζί τους.

Μάλιστα αυτό γίνεται «με την επιβολή διαδικασιών ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που παραβιάζουν πολλαπλά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), σύμφωνα με την προσφυγή που έχει κατατεθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Και όταν οι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως παρατάξεων, δικαιολογημένα εξεγέρθηκαν και αποφάσισαν να αποσύρουν τα ψηφοδέλτιά τους, για να προφυλάξουν τον κλάδο από κάθε φαλκίδευση των δικαιωμάτων τους, η κ. υπουργός κυριολεκτικά το τερμάτισε: με τροπολογία της τελευταίας στιγμής καθιστά εαυτήν “στρατηγό αυτοκράτορα” της εκλογικής διαδικασίας με πλήρη εξουσιοδότηση.

«Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αρκετά κακοπάθησαν η Εκπαίδευση και ο κόσμος της από άστοχες αποφάσεις, αναχρονιστικές νομοθετικές ρυθμίσεις και επισφαλείς πρακτικές της κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα. Η πολιτική ‘πυγμής’ και στυγνού αυταρχισμού έναντι των εκπαιδευτικών σε αυτές τις συνθήκες είναι η χειρότερη επιλογή που θα μπορούσε να γίνει, επιλογή που δηλώνει πλήρη ανικανότητα διοίκησης, παραδοχή αδιεξόδου και πανηγυρική επικύρωση πολιτικής ήττας.

Όσο συντομότερα το υπουργείο Παιδείας απαλλαγεί από τη συντηρητική ιδεοληψία και τον αυταρχισμό της σημερινής του ηγεσίας, τόσο το καλύτερο για την εκπαίδευση» καταλήγει το Τμήμα Παιδείας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0