Με την επισήμανση ότι το ζήτημα της αποτέφρωσης νεκρών είναι "ώριμο" "για να λυθεί", ο υπουργός Εσωτερικών, Παν. Κουρουμπλής, από το βήμα της Βουλής χθες κάλεσε τα κόμματα και την Αυτοδιοίκηση να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια υπογραμμίζοντας ότι η αποτέφρωση "αποτελεί στοιχείο ποιότητας της Δημοκρατίας και της εξασφάλισης της ελεύθερης βούλησης του κάθε πολίτη να ορίσει τα του εαυτού του".
"Το ζήτημα δεν νομίζω ότι πρέπει να γεννά αντιθέσεις. Είναι ένα λεπτό ζήτημα. Από τα αρχαία χρόνια η παράδοση είχε έναν απόλυτο σεβασμό στον νεκρό. Είχε και ταφή, είχε και καύση" σημείωσε ο υπουργός Εσωτερικών απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Σπ. Δανέλλη. "Είναι ένα ζήτημα που έρχεται από τους αιώνες και πρέπει να το προσεγγίσουμε με την απαραίτητη ευθύνη, που αφορούν παραδόσεις, επιλογές που έχει ο κάθε άνθρωπος και είμαι βέβαιος ότι και η Ορθοδοξία θα αντιληφθεί αυτή την πραγματικότητα" πρόσθεσε.
"Όλοι γνωρίζουν τις απόψεις μου για την Ορθοδοξία και τον σημαντικό ιστορικό ρόλο της σε αυτόν τον τόπο. Αλλά η Ορθοδοξία -όσοι τη γνωρίζουν και την πιστεύουν- έχει μέσα στο DNA της την ελευθερία της επιλογής και νομίζω πως την αδικούν όσοι προβάλλουν αυτού του είδους τις εμμονές" τόνισε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στις δυο διατάξεις που βρίσκονται στο νομοσχέδιο "Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου κ.ά. διατάξεις" εξήγησε ότι "θεσμοί όπως ο Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής, αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση [πρέπει] να δημιουργούν αυτά τα κέντρα αποτέφρωσης νεκρών τόσο σε εκτάσεις ιδιοκτησίας του ή που τους έχουν παραχωρηθεί κατά χρήση". "Θα πρέπει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλάβει ευθύνες και πρέπει και τα άλλα κόμματα να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή" υπογράμμισε και κατέληξε λέγοντας: "Η επιλογή πρέπει να υπάρχει και όχι να στέλνεται ένας νεκρός σε γειτονική χώρα. Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα ως κοινωνία και ως Πολιτεία των υπερβάσεων που πρέπει να κάνουμε για να είμαστε κοντά στην πραγματικότητα. Το ζήτημα είναι ώριμο να λυθεί".
Να σημειωθεί ότι προχθές ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε την αγορά οικοπέδου για την εγκατάσταση και λειτουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών. Το ποσό ανέρχεται στις 400.000 ευρώ. Το θέμα παραπέμπεται στην Οικονομική Επιτροπή του δήμου για την κατάρτιση των όρων και τη διενέργεια μειοδοτικής δημοπρασίας.
ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ