Ένα βήμα πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα διαχείρισης απορριμμάτων επιχειρεί να κάνει ο Δήμος Βύρωνα. Σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα, συζητάται στο δημοτικό συμβούλιο το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων προκειμένου να μειωθεί ο όγκος των σύμμεικτων, να αυξηθεί ο όγκος ανακυκλώσιμων υλικών, τα οποία με την πώλησή τους μπορούν να εισφέρουν σημαντικά έσοδα στα ταμεία του δήμου. Αιτία αντιπαράθεσης των εργαζομένων με τη δημοτική αρχή Κατωπόδη συνιστά ο φόβος για εμπλοκή των ιδιωτών στη διαδικασία διαχείρισης των απορριμμάτων. Μάλιστα, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ - ΟΤΑ καλεί σήμερα τους δημοτικούς υπαλλήλους των όμορων δήμων να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση που οργανώνει το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Βύρωνα.
Την εμπλοκή ιδιωτών διαψεύδουν συνεργάτες του δημάρχου Βύρωνα Α. Κατωπόδη, υποστηρίζοντας ότι "όλα προκύπτουν από άγνοια και παραπληροφόρηση". Προκρίνουν τη σύσταση πράσινων σημείων σε κοινόχρηστους ή δημοτικούς χώρους σε επίπεδο γειτονίας, όπου θα συγκεντρώνονται ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία θα εμπορεύεται απευθείας ο δήμος και θα έχει έσοδα από αυτή τη διαδικασία. Υποστηρίζουν ότι η χωροθέτηση των πράσινων σημείων δεν πρέπει να παραβιάζει τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα της Β' ζώνης του Υμηττού.
Η.Β.