Ούτε δυο μήνες ζωής δεν πρόλαβε να συμπληρώσει η νέα κυβέρνηση του "μεγάλου συνασπισμού" στη Γερμανία και μετράει ήδη την πρώτη απώλεια - για ηθικούς λόγους.
Ο υπουργός Γεωργίας, Χανς Πέτερ Φρίντριχ, στέλεχος των Χριστιανοκοινωνιστών της Βαυαρίας, υπέβαλε χθες την παραίτησή του, για κάτι που έκανε ως υπουργός Εσωτερικών της προηγούμενης κυβέρνησης Μέρκελ. Όπως αποκαλύφθηκε τις προηγούμενες μέρες, ο Φρίντριχ, ως μη όφειλε, "ψιθύρισε" προ μηνών στην ηγεσία των -τότε αντιπολιτευόμενων- Σοσιαλδημοκρατών, ότι η εισαγγελία διεξάγει έρευνες σε βάρος του σοσιαλδημοκράτη βουλευτή Σεμπάσιαν Εντάτι για εμπλοκή σε δίκτυο παιδικής πορνογραφίας.
Ακόμη κι αν τελικά αποδειχθεί ότι ο Εντάτι είναι αθώος, είναι απαράδεκτο -έως και ποινικά κολάσιμο- να "ενημερώνει" υπουργός το περιβάλλον δυνάμει εγκληματία για τις έρευνες που διεξάγονται εις βάρος του. Από προχτές που έγινε γνωστή η... φλυαρία του Φρίντριχ, η μεν καγκελάριος Μέρκελ απέφυγε να καλύψει τον υπουργό της, οι δε εισαγγελικές αρχές δηλώνουν ότι μελετούν το ενδεχόμενο να ασκήσουν δίωξη εις βάρος του υπουργού για παρεμπόδιση του έργου της Δικαιοσύνης.
Αυτή η κυβέρνηση Χριστιανοδημοκρατών- Σοσιαλδημοκρατών έχει πολλούς πολιτικούς λόγους να κλυδωνίζεται καθ' όλη την τρέχουσα τετραετία. Κανείς, ωστόσο, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η πρώτη παραίτηση θα γινόταν για τέτοιο λόγο...