Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.2°C26.3°C
2 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.2°C23.5°C
3 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
26 °C
25.5°C30.4°C
1 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.5°C24.3°C
2 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.9°C21.9°C
4 BF 49%
ΗΠΑ / Νίκη για την προοδευτική πτέρυγα των Δημοκρατικών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΗΠΑ / Νίκη για την προοδευτική πτέρυγα των Δημοκρατικών

ΣΑΝΤΡΕΣ

Η ηγεσία των Δημοκρατικών υποχρεώθηκε να αναβάλει για δεύτερη φορά την προγραμματισμένη ψηφοφορία στο Κογκρέσο για την αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών στις ΗΠΑ. Την εξέλιξη επέβαλε η συντονισμένη προσπάθεια των μελών της λεγόμενης προοδευτικής πτέρυγας του κόμματος, η οποία εξαρτά την ψήφιση του νομοσχεδίου από την έγκριση από τη Γερουσία του συνολικού προγράμματος κοινωνικής πολιτικής, γνωστού στις ΗΠΑ με τον τίτλο Build Back Better.

Οι εκπρόσωποι της κεντρώας πτέρυγας ζητούν τον “εξορθολογισμό” του πακέτου ύψους 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έχοντας ήδη πετύχει την περικοπή πολλών κονδυλίων.

Για τον Μπέρνι Σάντερς όμως, ηγέτη της προοδευτικής πτέρυγας και επικεφαλής πλέον της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Γερουσίας, κάθε προσπάθεια με στόχο την περαιτέρω μείωση θα σήμαινε “την καταστροφή σημαντικών προγραμμάτων για τις οικογένειες των εργαζομένων”.

Από τον Ιούνιο οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της προοδευτικής πτέρυγας στο Κογκρέσο έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να ψηφίσουν το νομοσχέδιο για τις υποδομές μέχρις ότου και τα δύο σώματα του Κογκρέσου εγκρίνουν το συνολικό πακέτο που περιλαμβάνει τις κοινωνικές δαπάνες.

Και φαίνεται πλέον πως έχουν τη δύναμη να επιβάλουν την επιλογή τους, καθώς η Νάνσι Πελόζι δίστασε για ακόμη μια φορά χθες να υποβάλει σε ψηφοφορία το νομοθέτημα για τις επενδύσεις στις υποδομές, γνωρίζοντας ότι πολλοί βουλευτές του κόμματός της θα απείχαν ή θα ψήφιζαν εναντίον.

Τα κυρίαρχα αμερικανικά ΜΜΕ μιλούν για ένα είδος ανταρσίας, που οδηγεί τη διακυβέρνηση Μπάιντεν από ήττα σε ήττα. Οι ίδιοι οι προοδευτικοί βουλευτές και γερουσιαστές επισημαίνουν όμως ότι είναι εκείνοι που δίνουν τη μάχη για την επιβολή της κοινωνικής ατζέντας των Δημοκρατικών, η οποία απειλείται σήμερα να σακατευτεί από τα λόμπι των μεγάλων επιχειρήσεων και τους εκπροσώπους τους στο Κογκρέσο.

“Επιτρέποντας στο ένα νομοσχέδιο να περάσει χωρίς το συνολικό πακέτο, αφήνουμε πίσω τα προγράμματα παιδικής φροντίδας, τα επιδόματα αδείας, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την Παιδεία και τη δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής” εξήγησε η Πραμίλα Τζάγιαπαλ εκ μέρους της δημοκρατικής πτέρυγας. “Δεν πρόκειται να αφήσουμε τους εργαζόμενους, τις οικογένειες και τις κοινότητές τους πίσω” πρόσθεσε.

Σε εμφάνισή της στο δίκτυο MSNBC κατήγγειλε εξάλλου ένα “ποσοστό 4%” των Δημοκρατικών στο Κογκρέσο που μπλοκάρει σήμερα με τις ενέργειές του την ψήφιση του συνολικού πακέτου. “Το 96% είναι μαζί μας. Και ο Πρόεδρος συμφωνεί μαζί μας” υποστήριξε.

Μια ιδέα για τη μάχη που διεξάγεται τους τελευταίους μήνες στο αμερικανικό Κογκρέσο δίνει η κοινή επιστολή δώδεκα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών προς την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι. Στην επιστολή τους, οι Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Hyundai Motor Co και Nissan Motor Co, μεταξύ άλλων, καλούν τους Δημοκρατικούς να απορρίψουν ένα φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων για αμερικανικά ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε συνδικάτα.

Σημειώνεται ότι η Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε αυτόν τον μήνα νομοθεσία για την προώθηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ποσό των άνω των 12.500 δολαρίων ανά όχημα, συμπεριλαμβανομένων και της φορολογικής έκπτωσης των 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε συνδικάτα και 500 δολαρίων για μπαταρίες αμερικανικής κατασκευής.

Για τις αμερικανικές, όμως, εργοστασιακές μονάδες των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών αυτό ισοδυναμεί με αδικία “εις βάρος των Αμερικανών εργαζόμενων που έχουν επιλέξει να μην ενταχθούν σε συνδικάτο και παράγουν περισσότερα από τα μισά οχήματα από το σύνολο των οχημάτων που παράγονται στις ΗΠΑ, αλλά και τη μεγάλη πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται σε αμερικανικό έδαφος».

Ο Ρέι Κάρι, πρόεδρος των Ενωμένων Εργατών της Αυτοκινητοβιομηχανίας (UAW), δήλωσε ότι, εξασφαλίζοντας «ότι τα χρήματα των φορολογουμένων πηγαίνουν στην εγχώρια παραγωγή οχημάτων και μπαταριών και ότι αυτές οι θέσεις εργασίας είναι καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για συνδικαλισμένους εργαζόμενους, προστατεύουμε το μέλλον μας».

Σημειώνεται ότι η Tesla και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιτρέπουν τη λειτουργία συνδικάτων που να εκπροσωπούν τους εργαζόμενους στα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL