Νέο μεγάλο σκάνδαλο ντόπινγκ στον στίβο απασχολεί τον ρωσικό, αλλά και τον παγκόσμιο αθλητισμό. Ο οργανισμός αντι-ντόπινγκ της χώρας (RUSADA) ανακοίνωσε ποινές αποκλεισμού σε πέντε βαδιστές και βαδίστριες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και Ολυμπιονίκες από το Πεκίνο το 2008, που τιμωρήθηκαν για "ανωμαλίες" στα βιολογικά τους "διαβατήρια". Λόγω πάντως, του ότι οι ενδείξεις αυτές στους αιματολογικούς δείκτες των βαδιστών αφορούν προηγούμενα χρόνια, οι τιμωρίες δεν αφορούν και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 στο Ρίο ντε Τζανέιρο.
Ο Ολυμπιονίκης στο Λονδίνο στα 50χλμ. Σεργκέι Κιρπτιάκιν τιμωρήθηκε με ποινή αποκλεισμού τριών χρόνων και δύο μηνών, που μετρά από τις 15 Οκτωβρίου 2012, και ακυρώνονται όλα τα αποτελέσματά του από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Δηλαδή δεν του αφαιρείται το χρυσό μετάλλιο στο Λονδίνο, όχι όμως και το χρυσό από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2009 στα 50χλμ.
Ποινή τριών χρόνων και δύο μηνών επιβλήθηκε και στη "χρυσή" Ολυμπιονίκη στο Πεκίνο και δεύτερη στο Λονδίνο στα 20χλμ. Όλγα Κανίσκινα. Ακυρώνονται όλα τα αποτελέσματα του διαστήματος 15.7.2009 έως 16.9.2009 και από τις 30.7.2011 έως τις 8.11.2011, κάτι που σημαίνει πως διατηρεί τα Ολυμπιακά μετάλλια, αλλά χάνει τα δύο χρυσά μετάλλια από τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα του 2009 και του 2011.
Πολύ μεγαλύτερη ήταν η ποινή για τον νικητή του Πεκίνου στα 20χλμ. Βαλερί Μπορτσίν, ο οποίος τιμωρήθηκε με ποινή αποκλεισμού οκτώ χρόνων, που αρχίζει από τις 15 Οκτωβρίου του 2012. Ακυρώνονται όλα τα αποτελέσματα του 28χρονου βαδιστή από τις 14.7.2009 μέχρι τις 15.9.2009 κι από τις 16.6.2011 μέχρι τις 27.9.2011, κάτι που σημαίνει ότι σβήνονται από τους τίτλους του τα χρυσά μετάλλια από τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα των 2009 και 2011. Στην πεντάδα των βαδιστών που τιμωρήθηκαν είναι ακόμα οι Σεργκέι Μπακούλιν και Βλαντίμιρ Καναούκιν.