Live τώρα    
ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΣΜΟΙ / Αφορολόγητοι πάλι όπως η παραοικονομία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΣΜΟΙ / Αφορολόγητοι πάλι όπως η παραοικονομία

Άλλοι φορολογούνται και άλλοι απαλλάσσονται. Με τι δικαιολογία; Μα ποια άλλη; Για να "μελετηθεί και να σχεδιασθεί καλύτερα η εφαρμογή"... Μιλούμε για τον φόρο επί των κερδών στο χρηματιστήριο. Εκεί, στο βασίλειο των μετοχών, και στην παραοικονομία τα κέρδη δεν φορολογούνται, ούτε σαν εισόδημα, ούτε τίποτα! Ακριβώς. Νέα αναβολή -με το πολυνομοσχέδιο- της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας των μετοχών, φόρου δηλαδή επί του κέρδους από την αυξημένη τιμή πώλησης σε σχέση με την τιμή αγοράς μιας μετοχής. Είναι η όγδοη αναβολή από τότε που ψηφίστηκε ο φόρος! Φέτος είναι η τρίτη: ήταν να αρχίσει την Ιανουαρίου - κινητοποιήθηκαν όχι μόνον χρηματιστηριακές εταιρείες, αλλά και οι διορισμένοι της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του Χρηματιστηρίου και προκάλεσαν αναβολή για την Απριλίου. Μετά απέσπασαν νέα αναβολή για την Ιουλίου. Και τώρα για την Ιανουαρίου του '14! Εύγε και στους αγωνιστές για τον ευγενή στόχο των αφορολόγητων κερδών στην Ελλάδα των ελλειμμάτων και στους "ευέλικτους" -προς το χρήμα και όχι προς τους συνταξιούχους- υπουργούς που υπογράφουν.

Περιμένετε πρωτοτυπία στην επιχειρηματολογία; Λόγω της κρίσης, λένε, συμφέρει τη χώρα να μείνουν αφορολόγητοι. Και βεβαίως δεν τους νοιάζει να πληρώνουν οι πολλοί με τα λίγα για να μειωθεί το δημόσιο έλλειμμα. Όποιος μπορεί απαλλάσσεται του φόρου στη χώρα μας...

Το υπουργείο με το πολυνομοσχέδιο είναι αλήθεια ότι αυξάνει τον φόρο επί των αγοραπωλησιών μετοχών από 2 στο 3 τoις χιλίοις. Και αυτό το θεωρούν απαράδεκτο οι παράγοντες της αγοράς. Αν μπορούσαν να καταργήσουν και το 2 τοις χιλίοις...

Η ανάγκη του φόρου επί της υπεραξίας, των κερδών δηλαδή, έχει αναγνωριστεί πριν την κρίση. Η ιδέα είναι οι φούσκες και τα πραγματοποιημένα κέρδη να φορολογούνται έστω με ένα συντηρητικό 20% για να βοηθηθεί το δημόσιο ταμείο. Τα εκατομμύρια του φόρου αυτού θα μπορούσαν να διατίθενται για την αύξηση των εξαιρετικά χαμηλών συντάξεων. Η ανάγκη σήμερα είναι πιο μεγάλη, όταν η εργασία και τα κέρδη από τις παραγωγικές δραστηριότητες επωμίζονται τόσο μεγάλο βάρος. Και βεβαίως υπάρχει ο φόρος αυτός σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Μα περιμένουμε αντίδραση στη Βουλή για τη νέα αναβολή;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0