Την αντίθεσή τους στην πληρωμή της ιατρικής επίσκεψης με πιστωτική κάρτα εκφράζουν οι γιατροί μέσω του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ) και καλούν το υπουργείο Οικονομικών και την κυβέρνηση να επανεξετάσουν το μέτρο.
Ζητώντας να επιδειχθεί η δέουσα "κοινωνική ευαισθησία", αναφέρουν ότι οι ιδιώτες γιατροί έχουν εξαθλιωθεί οικονομικά και η καθιέρωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα είτε θα τους οδηγούσε σε περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση είτε θα τους "εξανάγκαζε" να μετακυλίσουν το κόστος στον ασθενή!.
Πιο συγκεκριμένα οι γιατροί υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να "σηκώσουν" το βάρος της αγοράς του μηχανήματος, ενώ ιδιαίτερη μνεία κάνουν και σε "μια ακόμη σημαντική επιβάρυνση για τον επαγγελματία της υγείας", που δεν είναι άλλη από την προμήθεια του 2% που θα πρέπει να πληρώσει στις τράπεζες.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι η μέση τιμή του μηχανήματος στην αγορά είναι περίπου 150 ευρώ. Η προμήθεια στην τράπεζα δε, για μία ιατρική επίσκεψη, η οποία κοστολογείται από τον γιατρό 50 ευρώ, θα ήταν μόλις 1 ευρώ.
Πέραν όμως των οικονομικών κωλυμάτων, ο ΙΣΑ επικαλείται και το γεγονός ότι «υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ασθενών προχωρημένης ηλικίας που δεν έχει εξοικειωθεί με τη συγκεκριμένη διαδικασία». Σύμφωνα με πληροφορίες της "Α", από το υπουργείο Υγείας υπάρχει η σκέψη να βρεθούν τρόποι ούτως ώστε να διευκολυνθούν οι ηλικιωμένοι.
Σημειώνεται ότι το μέτρο της καθιέρωσης πληρωμής των ιδιωτών γιατρών με πλαστικό χρήμα λαμβάνεται προκειμένου να διευκολυνθεί η πάταξη της φοροδιαφυγής. Ωστόσο, ο ΙΣΑ επερωτά την αποτελεσματικότητά του, καθώς, όπως επισημαίνει στο σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε χθες, "πρόκειται για παροχή υπηρεσιών και όχι για προϊόν" και ως εκ τούτου "δεν μπορεί κατ' αυτόν τον τρόπο να ελεγχθεί".
Μ. Καλ.