Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
13.1°C18.2°C
4 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
12.3°C17.4°C
1 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
15.0°C17.0°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
15.4°C16.8°C
3 BF 75%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
9 °C
8.9°C11.2°C
0 BF 87%
Σε ταληράκια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε ταληράκια

Τέμπη

Το πόρισμα της Ν.Δ. για τα Τέμπη είναι επί λέξει η κατάθεση του Κ. Καραμανλή στην Εξεταστική.

Και από τη στιγμή που ο Καραμανλής προκάλεσε οργή με αυτά που είπε στην Εξεταστική, λογικό είναι να προκαλέσει οργή και το πόρισμα.

Τι είπε ο Καραμανλής στην Επιτροπή; Ότι η ευθύνη βαραίνει τον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς.

Και ότι ακόμα και αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας, πάλι το ατύχημα θα μπορούσε να συμβεί.

Ο συλλογισμός αυτός είναι δικολαβίστικος. Στην πραγματικότητα, το ενδεχόμενο να συμβεί λάθος σε ανθρώπινο επίπεδο υπάρχει πάντα.

Γι’ αυτό ακριβώς υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας. Ώστε να παρέχουν ένα επίπεδο ασφαλείας ανεξάρτητο από τον ανθρώπινο παράγοντα.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι πιάνει φωτιά ένας κινηματογράφος. Και ποδοπατιούνται 50 άνθρωποι.

Μπορείς να βγεις και να πεις ότι φταίει αυτός που άναψε τσιγάρο και τελεία; Προφανώς όχι.

Διότι υπάρχουν συστήματα ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν ακριβώς γι' αυτή την περίσταση.

Δεν μπορείς να λες, δεν είχαμε πυροσβεστήρες, αλλά και να είχαμε, πάλι θα μπορούσε να συμβεί. Να είχατε.

Εδώ λοιπόν το πόρισμα της Ν.Δ. μένει σε μια παρατεταμένη ασυνεννοησία μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Αν όμως τα φανάρια στη γραμμή λειτουργούσαν αξιόπιστα, το ατύχημα κατά πάσα πιθανότητα θα είχε αποφευχθεί.

Διότι το φανάρι είναι ένας παράγοντας ανεξάρτητος από τη συνεννόηση μηχανοδηγών-σταθμάρχη.

Και αυτοί λένε, έλα μωρέ, και τα φανάρια να λειτουργούσαν, δεν θα μπορούσε κάποιος να τα παραβιάσει;

Προφανώς θα μπορούσε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ήταν σημαντικά μειωμένος ο κίνδυνος δυστυχήματος.

Το ίδιο και αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση. Διότι δεν θα σου επέτρεπε να κάνεις χειρισμούς που να οδηγούν σε σύγκρουση.

Αλλά τα φανάρια και η τηλεδιοίκηση είχαν καταστραφεί από το 2019 και δεν είχαν ξαναλειτουργήσει. Ποιος έχει ευθύνη γι' αυτό;

Πάμε παρακάτω. Το ότι ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να συνεννοηθεί με τον μηχανοδηγό ούτε αντέδρασε όταν ενημερώθηκε για την κάθοδο του άλλου τρένου σχετίζεται με το επίπεδο της εκπαίδευσής του;

Το επίπεδο της εκπαίδευσής του σχετίζεται με το γεγονός ότι βρέθηκε στη θέση με ρουσφέτι;

Ποιος έχει την ευθύνη γι' αυτό;

Και ακόμα: Πώς η Ν.Δ. μιλάει για τις ευθύνες των μηχανοδηγών, όταν αρνήθηκε να έρθουν οι εκπρόσωποι των μηχανοδηγών να καταθέσουν για την κατάσταση στα τρένα;

Πώς αποφασίζει ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε ευθύνη να εντοπίσει προβλήματα στο δίκτυο, όταν όλους όσοι εντόπισαν προβλήματα στο δίκτυό τους τους αγνόησαν εντελώς;

Και τους απέκλεισαν από την Εξεταστική;

Πώς αποφασίζει ότι ο Καραμανλής πάσχισε να ξεμπλοκάρει τη σύμβαση 717, όταν για τη σύμβαση 717 υπάρχει πόρισμα του Ευρωπαίου οικονομικού εισαγγελέα που μιλάει για απιστία σε βαθμό κακουργήματος;

Και το οποίο η Ν.Δ. κρατάει στο σκοτάδι;

Πώς αποφασίζει ότι το μπάζωμα έγινε «με αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών επιχειρησιακών οργάνων», όταν δεν υπάρχει καμία υπογεγραμμένη απόφαση γι' αυτό;

Και πώς αποφασίζει ότι το μπάζωμα έγινε για να φύγουν τα βαγόνια, όταν στην αρχή λέγανε για να πάει ο κόσμος πιο εύκολα στο τρισάγιο;

Και, πολύ περισσότερο, όταν έχουν ασκηθεί διώξεις για το θέμα αυτό;

Και όταν έχουν απορρίψει το αίτημα της αντιπολίτευσης να καταθέσει στην Εξεταστική ο Τριαντόπουλος; Ή οποιοσδήποτε άλλος σχετικός με την υπόθεση;

Ας δούμε τι θα πει η Δικαιοσύνη. Και ας ελπίσουμε ότι θα τα πάει καλύτερα από τις υποκλοπές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL