Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.5°C18.0°C
4 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.5°C17.3°C
3 BF 58%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.0°C16.6°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.9°C17.8°C
4 BF 41%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C14.9°C
0 BF 44%
Σε ταληράκια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε ταληράκια

Τέμπη

Θα παραμείνουμε και σήμερα στα Τέμπη, γιατί η υπόθεση φάνηκε ότι έχει κινητοποιήσει την κοινή γνώμη.

Στη Βουλή ήρθε η δικογραφία που έστειλε η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας. Η δικογραφία φρουρείται και οι βουλευτές μπορούν να τη δουν μόνο επιτόπου και χωρίς να έχουν κινητά.

Αν εξέθετε τον ΣΥΡΙΖΑ η δικογραφία, θα είχε γίνει ήδη φύλλο και φτερό στο Βήμα και στην Καθημερινή. Όπως η δικογραφία για το Μάτι.

Δεν πειράζει.

Για να φρεσκάρουμε λίγο τα πράγματα, θυμίζουμε κάποια βασικά συμπεράσματα από το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του Γεραπετρίτη.

Λοιπόν. Έχουμε και λέμε:

Δεν λειτουργούσε η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Λάρισα στη γραμμή ανόδου.

Το ίδιο μεσημέρι, στην Παλαιοφάρσαλο το εναέριο καλώδιο της ηλεκτροκίνησης είχε πέσει πάνω σε ένα τρένο και είχε προκαλέσει βραχυκύκλωμα.

Το τρένο είχε οδηγηθεί με εφεδρική μηχανή ντίζελ στη Λάρισα.

Υπήρχε διακοπή κυκλοφορίας στη γραμμή ανόδου στο τμήμα Λάρισα-Λιτόχωρο.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, μια αμαξοστοιχία που είχε φύγει από Λάρισα για Παλαιοφάρσαλο είχε χαλάσει και είχαν στείλει εφεδρική μηχανή από τη Λάρισα να τη φέρει πίσω.

Υπήρξε αστοχία στο σύστημα προστασίας μιας ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης. Οι σταθμάρχες είχαν να ασχοληθούν και με αυτό.

Τουρλουμπούκι.

Το φωτόσημα εξόδου του σταθμού Λάρισας στη γραμμή της σύγκρουσης είναι μόνιμα κόκκινο λόγω μη λειτουργίας.

Δεν ήταν δυνατή η παρακολούθηση του συρμού σε τμήμα μήκους 1.200 μέτρων. Το γεγονός αυτό περιορίζει κατά 3.5 λεπτά τον χρόνο που είχε ο σταθμάρχης να αντιληφθεί ένα λάθος στην πορεία του τρένου.

Δύο λυχνίες του πίνακα χειρισμού ήταν εκτός λειτουργίας,

Ο σταθμάρχης φαίνεται να μην ξέρει ποια είναι η γραμμή ανόδου και ποια η γραμμή καθόδου.

Γιατί ενώ παρακάμπτει την αυτόματη χάραξη και βάζει με το ζόρι το τρένο στο αντίθετο ρεύμα, από εκεί και πέρα συμπεριφέρεται σαν το τρένο να έφυγε από την κανονική γραμμή.

Δεν ενημερώνει τον οδηγό ότι θα πάει ανάποδα.

Και δεν αντιδρά όταν ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ανακοινώνει ότι από τη γραμμή κατεβαίνει άλλο τρένο.

Η φωτεινή σηματοδότηση στο τμήμα του δυστυχήματος ήταν εκτός λειτουργίας από το 2019. Αν λειτουργούσε, θα επαύξανε καθοριστικά το επίπεδο ασφαλείας.

Αν, εκτός από τη σηματοδότηση, λειτουργούσε και η τηλεδιοίκηση, το επίπεδο ασφαλείας θα προσέγγιζε το μέγιστο.

Αλλά η τηλεδιοίκηση ήταν επίσης εκτός λειτουργίας από το 2019.

Αν λειτουργούσε το σύστημα ECTS που σταματάει τα τρένα αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί.

Προϋπόθεση για να λειτουργεί στο σύστημα ECTS είναι να λειτουργεί η φωτεινή σηματοδότηση.

Αν λειτουργούσε το σύστημα επικοινωνίας GSM-R, θα είχε μειωθεί δραστικά και καθοριστικά ο κίνδυνος ατυχήματος.

Και υπάρχουν και τα εξώδικα των μηχανοδηγών προς το υπουργείο Μεταφορών που αγνοήθηκαν.

Η αίτηση του σταθμάρχη για μετάταξη έπρεπε να είχε απορριφθεί λόγω του ορίου ηλικίας.

Το γεγονός ότι στη συνέχεια άλλαξε ο Εσωτερικός Κανονισμός και καταργήθηκε το όριο ηλικίας δεν αίρει την πλημμέλεια. Αυτά πάνω κάτω.

Το πόρισμα δεν ασχολείται με το φορτίο της εμπορικής, την έκρηξη και τα μπαζώματα.

Με όλο αυτό το τουρλουμπούκι, ο Καραμανλής ισχυρίζεται ότι τα τρένα ήταν ασφαλή.

Και ότι τα εξώδικα των μηχανοδηγών περιείχαν φιλικές ενθαρρύνσεις να συνεχίσει το έργο του.

Και από την Εξεταστική της Βουλής αποκλείστηκαν όσοι είχαν προειδοποιήσει για το αντίθετο.

Και ο Μητσοτάκης καταριέται τις διαχρονικές παθογένειες. Καταλάβατε;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL