Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
18.6°C22.6°C
1 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
15.8°C20.7°C
2 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
23 °C
19.9°C27.0°C
3 BF 54%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
28 °C
25.2°C34.4°C
4 BF 48%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.9°C18.0°C
3 BF 72%
Σε ταληράκια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε ταληράκια

Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος στην Εξεταστική Επιτροπή
(INTIME NEWS/ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΟΣ)

Λοιπόν. Το θέμα μας σήμερα είναι και πάλι η Εξεταστική στη Βουλή για τα Τέμπη.

Ας έχουμε υπ’ όψιν τα εξής. Η Ν.Δ. έχει στόχο να βγάλει από αυτή την Εξεταστική ένα πόρισμα που θα απαλλάσσει τον Κ. Καραμανλή από κάθε ευθύνη.

Θα το ψηφίσει μόνη της και μετά θα λέει ότι ερευνήθηκαν τα πράγματα και η αλήθεια έλαμψε.

Για να το καταφέρει, πρέπει να ρίξει τις ευθύνες αλλού. Το «αλλού» είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η εταιρεία Hellenic Train, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπίρτζης, ο μηχανοδηγός κ.λπ. κ.λπ.

Το θέμα τώρα είναι η Hellenic Train. Γιατί, από ό,τι φαίνεται, υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην εταιρεία μετά το δυστύχημα.

Η Ν.Δ. έχει φτιάξει το αφήγημα του μηχανοδηγού, που είχε σοβαρά προβλήματα υγείας και παρ’ όλα αυτά οδηγούσε τρένο.

Και πάει να ρίξει εκεί τις ευθύνες του δυστυχήματος, παρότι οι συνθήκες δεν κολλάνε με τίποτα.

Στην Επιτροπή, λοιπόν, την έπεσαν στον εκπρόσωπο της Helenic Train. Και τι είναι αυτά, ούτε μια συγγνώμη δεν ζητήσατε και πώς είχατε αυτόν μηχανοδηγό και θα βάζατε το παιδί σας σε τρένο που το οδηγεί άνθρωπος με τέτοια προβλήματα.

Παρότι ο μηχανοδηγός είχε κριθεί κατάλληλος για εργασία.

Και παρότι το δυστύχημα δεν φαίνεται να σχετίζεται με ενέργειες των μηχανοδηγών αλλά με ενέργειες ενός σταθμάρχη, το σημαντικό είναι να καλλιεργούνται εντυπώσεις.

Οταν τους το είπε αυτό ο πρόεδρος της εταιρείας, οι νεοδημοκράτες στην Επιτροπή όρμησαν να τον φάνε.

Και λογικά, γιατί ο σταθμάρχης βρέθηκε εκεί ως ρουσφέτι της Ν.Δ. Και όσο λιγότερο συζητιέται αυτό, τόσο καλύτερα για όλους.

Προφανώς κανείς δεν λέει ότι η εταιρεία δεν έχει ευθύνες.

Αλλά δεν γίνεται να ρίξουμε όλες τις ευθύνες στην εταιρεία για να ξεπλύνουμε τις ευθύνες της κυβέρνησης και του κράτους.

Αυτό είναι το ένα ζήτημα. Το άλλο είναι η κατάθεση στην Εξεταστική των εμπειρογνωμόνων, στους οποίους είχε αναθέσει ο Γεραπετρίτης να συντάξουν πόρισμα.

Ο εμπειρογνώμονας τα είπε όλα. Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, που είχε καταστραφεί από το 2019, δεν θα είχε γίνει το δυστύχημα. Και αυτό είναι ευθύνη του κράτους.

Διότι αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, θα λειτουργούσαν τα φανάρια και τα τρένα θα είχαν σταματήσει.

Το ίδιο και αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS, που φρενάρει αυτόματα τα τρένα.

Και υπάρχει, φυσικά, και το θέμα των χειρισμών του σταθμάρχη. Ειδικά αν αποδειχτεί ότι ήταν ακατάλληλος.

Ολα αυτά είναι κυβερνητικές ευθύνες.

Εν τω μεταξύ, υπάρχει και άλλο θέμα. Οι εμπειρογνώμονες δεν μπορούν να εξηγήσουν την έκρηξη στα τρένα με βάση το φορτίο που υποτίθεται ότι μετέφεραν.

Και έρευνα δεν μπορεί να γίνει, γιατί ο χώρος του δυστυχήματος τσιμεντώθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Με κυβερνητική εντολή, όπως κατήγγειλαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Εχουμε, λοιπόν, κάτι περίεργο σχετικά με την έκρηξη. Και έχουμε το κράτος να προσπαθεί, από ό,τι φαίνεται, να το συγκαλύψει.

Και η Ν.Δ. στην Επιτροπή αρνείται να καλέσει τους εμπειρογνώμονες που έχουν οριστεί από τον εφέτη ανακριτή της Λάρισας.

Οπως και τον εμπειρογνώμονα που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων.

Και αρνείται, επίσης, να καλέσει τον πρόεδρο των μηχανοδηγών, που είχε επισημάνει από καιρό την επικίνδυνη κατάσταση στα τρένα.

Αυτά είναι προκλητικά πράγματα για μια Επιτροπή που αυτοαποκαλείται «Εξεταστική».

Η Ν.Δ. ασχολείται με το συστηματικό κουκούλωμα. Το θέμα είναι ποιος το έχει πάρει είδηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL