Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.6°C17.3°C
3 BF 67%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.5°C17.0°C
1 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.4°C17.0°C
3 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
16.1°C17.8°C
4 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
13.5°C14.0°C
0 BF 87%
Τo μακελειό στους δρόμους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τo μακελειό στους δρόμους

Βαρέθηκα να ακούω και να διαβάζω πως η παιδεία γενικώς και η κυκλοφοριακή αγωγή ειδικώς φταίνε για τις θλιβερές πρωτιές μας σε τροχαία-νεκρούς-τραυματίες στην Ευρώπη. Μιλάμε για 800 νεκρούς και 15.000 τραυματίες τον χρόνο (στοιχεία Τροχαίας 2015).

Με αφορμή το φρικτό δυστύχημα με την Πόρσε και τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων, οι αιτιάσεις αυτές επανήλθαν. Δεν υποβαθμίζω την έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής που συνδέεται με τη γενικότερη ανάγωγη «μαγκιά» πολλών. Ναι, πρέπει να γίνουν προσπάθειες εκπολιτισμού των οδηγών. Πιστεύω όμως ότι κυρίως με βαριά πρόστιμα και ποινές θα αντιμετωπιστεί η ζούγκλα των δρόμων.

Yψηλά πρόστιμα που θα κάνουν πολύ ακριβές τις παραβάσεις. Για να είναι όμως αποτελεσματικά και να μην αδικούν τους πιο φτωχούς έναντι των πλούσιων που δεν τους πλήττουν οικονομικά, πρέπει να συνοδεύονται ή να υποκαθίστανται από άλλες βαριές ποινές.

Για παράδειγμα, όταν ένα πρόστιμο είναι εξοντωτικό για χαμηλά εισοδήματα, μπορεί να το αντικαθιστούν ποινές όπως αφαίρεση διπλώματος ή/και άδειας κυκλοφορίας για πολλούς μήνες έως και χρόνια, ακόμη και κατάσχεση οχημάτων. Η ευθύνη για θανατηφόρο τροχαίο πρέπει να τιμωρείται με ισόβια απαγόρευση οδήγησης. Προϋπόθεση για όλα αυτά είναι να γίνει πιο αυστηρό αλλά και πιο δίκαιο το ποινολόγιο, να εφαρμόζεται απαρέγκλιτα και να ενταθούν οι έλεγχοι.

Αυτά χρειάζονται περισσότερο προσωπικό στην Τροχαία και άρα μεγαλύτερες δαπάνες για το κράτος. Ναι, αλλά τεράστιες είναι και οι δαπάνες για τους τραυματίες που επιβαρύνουν τα ασφαλιστικά ταμεία και το σύστημα Υγείας. Ο βετεράνος οδηγός αγώνων Ιαβέρης υπολόγισε ότι τα τροχαία κοστίζουν 12 δισεκατομμύρια τον χρόνο στην τομέα Υγείας και εκτιμά ότι πρόκειται για το 40% του συνολικού κόστους!

Εξάλλου οι δαπάνες και οι νεκροί ή ανάπηροι από τροχαία δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά.

Πώς να υπολογίσεις σε χρήμα την οδύνη των οικογενειών για την απώλεια των ανθρώπων τους ή την αναπηρία άλλων; Πώς να μετρήσεις την ισόβια καθήλωση σε αναπηρική καρέκλα ή στο κρεβάτι των μελών μιας οικογένειας;

Βέβαια, υπάρχει το πολιτικό κόστος. Αλλά το μακελειό στους δρόμους πρέπει κάποτε να σταματήσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL