Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C25.2°C
3 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.4°C20.5°C
4 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C22.0°C
4 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C21.9°C
5 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
21.9°C22.9°C
3 BF 26%
Θεσσαλονίκη / Στο σφυρί οι αστικές συγκοινωνίες μέχρι το 2025
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Στο σφυρί οι αστικές συγκοινωνίες μέχρι το 2025

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Άκρως ιδιωτική και, φυσικά, επιδοτούμενη αδρά από το κράτος αστική συγκοινωνία σχεδιάζει η κυβέρνηση της Ν.Δ. για τη Θεσσαλονίκη. Και μπορεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να μην αποκάλυψε το σχέδιο της ιδιωτικοποίησης, που απεργάζονται τα αρμόδια υπουργεία και φορείς, αλλά το αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Γιάννης Τόσκας.

τόνισε, μιλώντα«Τελειώνει το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ έως το 2025»ς στον ραδιοφωνικό σταθμό «North 98», προσθέτοντας ότι ο ΟΣΕΘ ήδη έχει ξεκινήσει την επεξεργασία προδιαγραφών για έναν διαγωνισμό «ανοίγματος» της αστικής συγκοινωνίας του νομού σε ιδιώτες παρόχους, που θα λειτουργούν ανταγωνιστικά στον ΟΑΣΘ. «Νομίζω ότι το μέλλον μάς κατευθύνει στην εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 370 του 2007, που μιλά για διαγωνιστικές διαδικασίες, μιλάει για ξεκάθαρες και διαφανείς διαδικασίες ανάθεσης και ανταγωνισμού...

Ουσιαστικά, αυτό που κάνουμε αυτό τον καιρό, πέραν του ότι ενημερωνόμαστε για τις εξελίξεις στην Ευρώπη, είναι να προετοιμάσουμε έναν διαγωνισμό εφάμιλλο των ευρωπαϊκών διαγωνισμών των πόλεων της Ευρώπης για το προσεχές διάστημα, για το μέλλον της συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτό τον διαγωνισμό ενδεχομένως να συσχετίσουμε, μετά, τις μετακινήσεις με το μετρό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τόσκας, κάνοντας σαφές ότι τα προσεχή χρόνια θα έχουμε νέο «πάρτι» ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες.

Οι συζητήσεις έγιναν με τα αρμόδια υπουργεία

Ερωτηθείς αν είναι δουλειά του ΟΣΕΘ να προετοιμάσει τους όρους μιας προκήρυξης για έναν καινούριο πάροχο, έναν καινούριο ανταγωνιστή του ΟΑΣΘ στην πόλη, απάντησε: «θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή μας» και αποκάλυψε ότι «οι συζητήσεις έχουν γίνει (σ.σ.: με το υπουργείο) και εν όψει του 2023-2024 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι, ώστε αυτοί οι διαγωνισμοί να βγουν προς τα έξω, καθώς η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει». «Θεωρώ ότι το 2025 θα είναι ένα ορόσημο, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει συγκοινωνία μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και ένα ξεκάθαρο συγκοινωνιακό μοντέλο», πρόσθεσε.

Για το πώς θα λειτουργεί η κρατική επιδότηση όταν θα έχουμε παραπάνω από έναν πάροχο αστικής συγκοινωνίας δήλωσε πως «θα δοθούν προδιαγραφές και κατάλληλες οδηγίες και θα υπάρχουν κατάλληλοι δείκτες ποιότητας παροχής έργου, θα γίνονται αξιολογήσεις και αυτό είναι το έργο της αρχής μεταφορών του ΟΣΕΘ στο μέλλον, νομίζω προς εκεί κατευθύνεται, όπως ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, και εν συνεχεία θα υπάρχει κατανομή και των κερδών και των εισπράξεων, αλλά και των επιδοτήσεων των κρατικών». Ερωτηθείς, τέλος, για το ιδιοκτησιακό του φορέα διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης απάντησε πως «πιστεύω ότι μέσα στο 2022 θα έχουμε εξελίξεις, αλλά αυτές θα βασιστούν σε κεντρικές πολιτικές».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL