Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.6°C18.8°C
2 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
15 °C
13.0°C16.0°C
3 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.2°C17.1°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.5°C19.1°C
2 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
12.9°C15.7°C
0 BF 62%
Θέατρο / Παραμονή Πρωτοχρονιάς με την "Οδύσσεια"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θέατρο / Παραμονή Πρωτοχρονιάς με την "Οδύσσεια"

Το μνημειώδες έργο της «Οδύσσειας», όπως το απέδωσε ο διακεκριμένος φιλόλογος Δημήτρης Μαρωνίτης, πανεπιστημιακός δάσκαλος και μεταφραστής αρχαίων συγγραφέων, που το έπος του Ομήρου τον απασχόλησε σε όλη του τη ζωή, ζωντανεύει από σήμερα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Τριάντα οκτώ ηθοποιοί ένωσαν εν μέσω καραντίνας τις δυνάμεις τους και έντυσαν με τις φωνές τους είκοσι τέσσερις ραψωδίες, μέσα από 12.110 στίχους όπου αποτυπώνονται τα περιπετειώδη γεγονότα δέκα χρόνων.

Πρόκειται για μια πολύωρη παραγωγή είκοσι τριών ωρών, που παρουσιάζεται υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της  Έφης Δρόσου και θα είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας του ΚΘΒΕ www.ntng.gr με εβδομαδιαία περιοδικότητα προβολής.

Φανερά ενθουσιασμένοι, οι πρωταγωνιστές μιλούν γι’ αυτό το περιπετειώδες, πολύμηνο εγχείρημα, που, λόγω των υγειονομικών κανονισμών, «οι πρόβες ήταν αδύνατον να πραγματοποιηθούν. Ωστόσο, είχαμε ενθουσιαστεί γι’ αυτήν την ομαδική δράση σε παράλληλα σύμπαντα, που όμως έφερε στο φως κάτι που ποτέ προηγούμενα δεν είχε ξαναγίνει. Παίρναμε τα κείμενα και από απόσταση τα μελετούσαμε. Ακούγαμε τον ίδιο τον Μαρωνίτη που κατά το παρελθόν είχε διαβάσει το έργο του.  Ύστερα, φορώντας μάσκες και τηρώντας αποστάσεις, μόνοι ο καθένας, αποδίδαμε μπροστά στα μικρόφωνα τους χαρακτήρες. Με την τεχνική του μοντάζ, που διήρκησε ώρες ατέλειωτες, φθάσαμε στο προσδοκώμενο, να υλοποιηθεί δηλαδή ακέραιο ηχογράφημα του έργου που ο ακροατής θα μπορεί να απολαύσει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΚΘΒΕ με το πάτημα ενός κουμπιού».

Το έργο των 24ων κεφαλαίων χωρίστηκε από τους Αλεξανδρινούς σε τρεις υποενότητες. Την «Τηλεμάχεια» (α-δ), όπου ο γιος του Οδυσσέα, ο Τηλέμαχος, αναζητά τον πατέρα του, τη «Φαιακίδα» ή «Νόστο» (ε-ν), στην οποία ο ήρωας αφηγείται στους Φαίακες τις περιπέτειες μέχρι να φθάσει στην Ιθάκη, και τη «Μνηστηροφονία» (ξ-ω), που περιγράφει την τιμωρία των μνηστήρων.

«Με τον πλούτο στον λόγο του Μαρωνίτη γινόμαστε μεμιάς ταξιδευτές σε χρόνους και τόπους αλλοτινούς. Είναι τόσο σαγηνευτικός ο τρόπος που σε μυεί στην ιστόρηση καθώς εγκιβωτίζουν έννοιες οι λέξεις, όπως κι ο ίδιος θα έλεγε, που αδυνατείς να παρεκκλίνεις. Συνταξιδεύουμε συνεπαρμένοι όλοι πρώτη θέση στον ‘μακρύ δρόμο για το σπίτι’... ακολουθώντας τα βήματα του ήρωα. Είναι ένα δώρο τούτο το ταξίδι όλων όσων συνεργαστήκαμε αφιλοκερδώς για τις μέρες των Χριστουγέννων σε όλους τους  Έλληνες όπου Γης» αναφέρει η σκηνοθέτις  Έφη Δρόσου.

«Επίκαιρος παρά ποτέ, ο  Όμηρος, μέσα από τα βάσανα και τις περιπέτειες του ήρωά του, ραψωδεί θαρρείς και για τον σύγχρονο αγώνα επιβίωσης... Μόνο που οι Λαιστρυγόνες και οι Κύκλωπες, η Κίρκη, οι Λωτοφάγοι, η Χάρυβδη βρίσκονται διάσπαρτοι στον παγκόσμιο χάρτη.  Έχουν κοινό όνομα, αυτό της πανδημίας και όχι μόνο» σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Νίκος Κολοβός, υπογραμμίζοντας ότι το έργο είναι προσβάσιμο από συλλογικότητες της διασποράς και τους απανταχού  Έλληνες «που ο μύθος τους στις δεύτερες πατρίδες, ο εμποτισμένος με τον νόστο, είναι συνυφασμένος με το ομηρικό έπος».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL