Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.9°C
1 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
18.0°C22.8°C
1 BF 79%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
23.8°C28.7°C
1 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
32 °C
27.5°C32.7°C
5 BF 24%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
21.9°C21.9°C
1 BF 63%
Πειραιάς / Μπαλάκι ευθυνών στο κάτεργο της COSCO με θεατή την κυβέρνηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πειραιάς / Μπαλάκι ευθυνών στο κάτεργο της COSCO με θεατή την κυβέρνηση

Το "μπαλάκι" ευθυνών μεταξύ της COSCO και της εργολαβικής εταιρείας DPort Services με θεατή τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας συνεχίζεται, την επομένη του φριχτού θανάτου του 45χρονου εργαζόμενου Δημ. Δαγκλή, που καταπλακώθηκε από γερανογέφυρα τη Δευτέρα το απόγευμα στην προβλήτα 2 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.

Εντελώς απροθρασυμένη και σε καθεστώς ασυλίας, η διοίκηση της COSCO στη χθεσινή συνάντηση με το σωματείο των εργαζομένων αρνήθηκε προκλητικά να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους και κυρίως τη λήψη επιπλέον μέτρων ασφαλείας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη δουλειά τους «ήπια»! Είναι χαρακτηριστικό ότι η διοίκηση απέρριψε και το αίτημα για αύξηση των ατόμων στις "ομάδες εργασίας" από 4 σε 6, κρίσιμο θέμα για την προστασία των εργαζομένων από πιθανά ατυχήματα, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα το σωματείο εργαζομένων να προχωρήσει σε νέα 24ωρη απεργία.

Χωρίς (συν)ευθύνη η COSCO

Η διευρεύνηση για τις αιτίες του θανατηφόρου δυστυχήματος ξεκίνησε χθες το πρωί από το ΣΕΠΕ, ωστόσο η αντιμετώπιση του σωματείου από τη διοίκηση της COSCO, που ήδη αναφέραμε, εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τα διαρκώς αυξημένα περιστατικά εργατικών ατυχημάτων την τελευταία διετία.

Και αυτό καθώς η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησαν στην κατάργηση της συνευθύνης αναθέτοντος και εργολάβου (που είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων η COSCO / ΣΕΠ να «προστατεύεται» από την αναζήτηση ευθυνών για ατυχήματα εργολαβικών εργαζομένων. Επίσης, κυβέρνηση και υπουργείο συνεχίζουν να αρνούνται πεισματικά την ένταξη των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά στα βαρέα και ανθυγιεινά, που θέσπισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ελλιπείς ομάδες εργασίας

Μια κρίσιμη παράμετρος που προσθέτουν οι εργαζόμενοι έχει να κάνει με τις ελλιπείς "ομάδες εργασίας". "Στη γερανογέφυρα πρέπει να δουλεύει ομάδα έξι ατόμων, εδώ και δύο χρόνια δουλεύουμε με τέσσερα άτομα" τονίζουν στην ΑΥΓΗ, προσθέτοντας μια σειρά παραμέτρους που εντείνουν το κλίμα ανασφάλειας:

α) Οι ρυθμοί δουλειάς είναι διαρκείς και εξοντωτικοί στο τέρμιναλ της ΣΕΠ / COSCO και συσσωρεύουν μακροχρόνια κόπωση και επαγγελματικές ασθένειες, β) με τη μέθοδο των υπεργολαβιών και τις επισφαλείς σχέσεις εργασίας η εργοδοσία εκβιάζει με το φόβητρο της απόλυσης τους εργαζόμενους, γ) η ελλιπής εκπαίδευση στον χώρο δουλειάς και η συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.

Να αποδοθούν ευθύνες

Την ανάγκη να αποδοθούν ευθύνες για το εργατικό δυστύχημα υπογράμμισε μιλώντας στον ρ/σ  Στο Κόκκινο 105,5 ο Γιώργος Γώγος, γ.γ. της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ. Όπως είπε, υπάρχουν πολλές καταγγελίες για ελλιπή μέτρα ασφαλείας, ενώ οι ευθύνες βαρύνουν κατά κύριο λόγο τους εργολάβους που δραστηριοποιούνται στις προβλήτες της COSCO.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ Μάρκο Μπεκρή, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα και κυρίως: α) κανένας εργαζόμενος να μην ξαναδουλέψει δώδεκα ώρες και "κόντρα βάρδιες", β) να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις σε συνεννόηση με το σωματείο, με πλήρη απασχόληση και εργασιακά δικαιώματα, γ) να σταματήσει η σύνθεση των "ομάδων εργασίας" με μόνο τέσσερα άτομα, να είναι πάντοτε έξι, δ) τα συγκεκριμένα αιτήματα να συνδεθούν με την υπογραφή ΣΣΕ για να είναι δεσμευτικά.

Απαιτούνται απαντήσεις

Σαντορινιός και Ξενογιαννακοπούλου καλούν τα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας να διερευνήσουν τα αίτια και να αποδώσουν άμεσα ευθύνες για το θανατηφόρο δυστύχημα

"Tο θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα γεννά πολλαπλά ερωτηματικά σχετικά με το αν και ποια μέτρα προστασίας και ασφάλειας εφαρμόζονται στο λιμάνι, ενώ παράλληλα στρέφει την αναζήτηση των ευθυνών στις εργολαβικές εταιρείες και στην ΟΛΠ Α.Ε. και αφήνει έκθετους και υπόλογους τους ελεγκτικούς κρατικούς μηχανισμούς" σημειώνουν, σε κοινή δήλωσή τους, οι τομεάρχες Ναυτιλίας και Εργασίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός και Μαρ. Ξενογιαννακοπούλου, καλώντας τα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας να διερευνήσουν τα αίτια και να αποδώσουν άμεσα ευθύνες.

"Καλούμε την κυβέρνηση, που με τόσο 'ζήλο' μερίμνησε ώστε να απεμπολήσει χωρίς αντίτιμο τον δημόσιο έλεγχο που είχε επί του 16% των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά, να λάβει άμεσες πρωτοβουλίες και να μην αφήσει αναπάντητα τα ερωτήματα και την οργή που γεννιούνται μετά από ένα τέτοιο περιστατικό" σημειώνουν οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας: "Εκ περιτροπής εργασία, εξοντωτικές βάρδιες, λιγότεροι εργαζόμενοι ανά ομάδα, επισφαλείς συνθήκες εργασίας, ελλιπής εκπαίδευση και εξοικείωση με το αντικείμενο, παροπλισμένο ΣΕΠΕ και Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας είναι μόνο ένα μέρος των προβλημάτων που πια οι εργάτες στο λιμάνι καλούνται να αντιμετωπίσουν.

Τα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας άμεσα πρέπει να ερευνήσουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το συγκεκριμένο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα, ενώ οφείλουν να απαντήσουν ποιες οι συνθήκες εργασίας, πόσοι έλεγχοι διενεργούνται στον συγκεκριμένο κλάδο και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής".

* Τη λήψη μέτρων εδώ και τώρα, με παρέμβαση των αρμοδίων αρχών, ώστε να μη θρηνήσουμε άλλους εργαζόμενους, ζητεί η ΓΣΕΕ. "Είναι απαίτησή μας τόσο από το υπουργείο Εργασίας όσο και από το ΣΕΠΕ να κατανοήσουν επιτέλους ότι κανείς δεν πρέπει να παίζει με τις ζωές όσων παλεύουν για το μεροκάματο" σημειώνει στην ανακοίνωση.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL