Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.8°C22.8°C
3 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.2°C25.2°C
0 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.8°C24.8°C
3 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.1°C24.8°C
3 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.5°C20.9°C
0 BF 73%
Πανελλαδικές / Ένας άριστος μαθητής ζητά εξηγήσεις από την «άριστη» Κεραμέως που τον απέκλεισε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πανελλαδικές / Ένας άριστος μαθητής ζητά εξηγήσεις από την «άριστη» Κεραμέως που τον απέκλεισε

ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΗΣ
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME

Σε όλη της την σκληρότητα αποκαλύπτεται η μεθόδευση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, προκειμένου να δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες πελάτες για τις ιδιωτικές σχολές. Ο αποκλεισμός δεκάδων χιλιάδων παιδιών που αγωνίστηκαν να περάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διαβάζοντας εν μέσω κορωνοϊού, σε συνθήκες καραντίνας και αποκλεισμένα από την διά ζώσης διδασκαλία ακόμη και για μαθήματα που απαιτούν πραγματική τριβή με το αντικείμενο, βρίσκει την πιο σαφή τεκμηρίωσή του στην ανοιχτή επιστολή μαθητή που απευθύνει στην κα Κεραμέως.

Ο Διονύσης Κατάκαλος, μαθητής του 1ου Πρότυπου Λυκείου Αθηνών, πέτυχε επιδόσεις στις Πανελλαδικές που θα ζήλευε η πλειοψηφία, καθώς όπως αναφέρει συγκέντρωσε συνολικά 20.988 μονάδες, 17.898 στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο. Η επίδοση αυτή κανονικά θα αρκούσε για να εισαχθεί στις σχολές επιλογής του, την Αρχιτεκτονική του Πολυτεχνείου της Αθήνας ή την αντίστοιχη του Αριστοτέλειου Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, η κα Κεραμέως και η κυβέρνηση Μητσοτάκη εισήγαγαν στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ τον παραλογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Και μάλιστα αυτό ακόμη και σε ειδικά μαθήματα όπως το σχέδιο, που λόγω της προκλητικής αδιαφορίας του υπουργείου Παιδείας να θωρακίσει έγκαιρα τα σχολεία, διδάχθηκε διαδικτυακά, τόσο το ελεύθερο όσο και το γραμμικό. Έτσι, ένας αριστούχος αποκλείστηκε από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, επειδή η επίδοσή του, 13,6, ήταν λιγότερο από μισή μονάδα κάτω από την ΕΒΕ, του 14,03.

Στην ανοιχτή επιστολή του, ο μαθητής σημειώνει ότι με την μεθόδευση του υπουργείου Παιδείας, μετατράπηκε σε έναν «αποτυχημένο άριστο» όπως και «δεκάδες συμμαθητές μου» που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Και απορεί:

  • δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; 
  • πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Γι' αυτό τον λόγο ο ίδιος ζητά να επανέλθει η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική ή να προσαρμοστούν ανάλογα οι συντελεστές των ΕΒΕ.

Το αν η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για να παραστήσει ότι ενδιαφέρεται για τα νέα παιδιά και όχι μόνο τους τζίρους των φίλων της, μένει να φανεί. Το πόσο τραγικές συνέπειες για τη νέα γενιά έχουν οι σχεδιασμοί και οι απώτεροι σκοποί του, είναι ωστόσο εμφανές πλέον σε όλους...

Ολόκληρη η ανοιχτή επιστολή:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL