Live τώρα    
9°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
9 °C
6.7°C11.1°C
2 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
8 °C
5.0°C9.4°C
2 BF 75%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
7 °C
2.8°C10.6°C
2 BF 87%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
8.9°C11.0°C
3 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
6 °C
6.0°C6.0°C
1 BF 70%
Σχολεία / Το βιαστικό άνοιγμα ανησυχεί την εκπαιδευτική κοινότητα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σχολεία / Το βιαστικό άνοιγμα ανησυχεί την εκπαιδευτική κοινότητα

ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ

Λίγο πριν την επαναλειτουργία των Λυκείων της χώρας η κατάσταση παραμένει εκρηκτική. Την ώρα που η πανδημία είναι σε έξαρση, μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις με μηδενικά μέτρα προστασίας, χωρίς να προχωρούν οι εμβολιασμοί, με μοναδικό όχημα τα self tests αμφιβόλου αξιοπιστίας.

Ζήτημα αξιοπιστίας

«Το πιο περίεργο είναι ότι τα σχολεία ανοίγουν με 4.000 κρούσματα, ενώ έκλεισαν με τα μισά. Πρόκειται για μια βιαστική πολιτική απόφαση, χωρίς να έχει ληφθεί το παραμικρό μέτρο προστασίας στα σχολεία» λέει στην ΑΥΓΗ ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Βαγγέλης Μπουντουλούλης. «Είμαστε στην κορύφωση της πανδημίας. Δεν έπρεπε να επιχειρήσει το άλμα, γιατί δεν έχει εξασφαλίσει τους όρους για να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια».

Αναφορικά με τα self tests υπάρχει ένα ζήτημα αξιοπιστίας του αποτελέσματος, όπως λέει, καθώς είναι σαν τα rapid tests. Από την άλλη, υπάρχει και δυσκολία στη χρήση τους, με αποτέλεσμα να δίνουν ψευδή αποτελέσματα.

Ξέχασαν το προσωπικό καθαριότητας

Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία μέριμνα ώστε να διατεθούν self tests στο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση χθες στον ΑΝΤ1, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αρκέστηκε να πει ότι «εξετάζει τη διεύρυνση και σε άλλες κατηγορίες» πέραν των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Να γίνονται τεστ από κλιμάκια

Από την άλλη, «αυτό με τις υπεύθυνες δηλώσεις δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να τεκμηριωθεί» επισημαίνει ο Β. Μπουντουλούλης. «Ένας μαθητής της Γ’ Λυκείου δεν θα ρισκάρει να πάει στο σχολείο λίγο πριν τις Πανελλαδικές. Γιατί θα θέλει να κάτσει σπίτι να μελετήσει και φυσικά διότι θα υπάρχει ο φόβος να μην κολλήσει τον ιό».

Για ακόμα μια φορά η κυβέρνηση το ρίχνει στην ατομική ευθύνη για να κρύψει τις δικές της ευθύνες «κάτω από το χαλί». Μάλιστα, αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ του τεστ, αλλά μόνο αν διενεργούνται από κλιμάκια αποτελούμενα από νοσηλευτές πρωτοβάθμιας Υγείας στα σχολεία προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι ακριβή και η εκπαιδευτική κοινότητα να ξέρει πού βαδίζει. «Δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να απαγορεύουν την είσοδο μαθητών στην τάξη. Θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα στην εφαρμογή των μέτρων και πολλές διενέξεις» λέει ο ίδιος.

Ελάχιστοι οι εμβολιασμοί εκπαιδευτικών

Αναφερόμενος στους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών -που γίνονται με αδιάθετες δόσεις εμβολίων- υπογραμμίζει ότι ο αριθμός αυτών των δόσεων είναι ελάχιστος και καλύπτει το 1% - 2% των εκπαιδευτικών. «Προϋπόθεση για το άνοιγμα των σχολείων θα έπρεπε να είναι η ολοκλήρωση των εμβολιασμών του συνόλου των εκπαιδευτικών» αναφέρει ο Β. Μπουντουλούλης.

Ταυτόχρονα, το άλλο ζήτημα που προκύπτει έχει να κάνει με τη διάσπαση του μαθητικού σώματος. Ορισμένοι μαθητές θα είναι στις σχολικές τάξεις και οι υπόλοιποι στο σπίτι. «Και φυσικά, μέσα σε όλο αυτό, θα επιχειρήσουν να επαναφέρουν ξανά το live streaming στις σχολικές τάξεις. Μας βάζουν το μαχαίρι στον λαιμό» λέει ο ίδιος.

Άγχος, ανησυχία, αβεβαιότητα

«Υπάρχει τεράστιο άγχος για το βιαστικό άνοιγμα των σχολείων. Ήμασταν τόσους μήνες σε lockdown και τα κρούσματα ανέβηκαν. Και τώρα ανοίγουμε με τον κίνδυνο να κολλήσουμε. Ανοίγουμε χωρίς οργάνωση» λέει στην ΑΥΓΗ ο Τζουλιάν Χατζίου, μαθητής Β' Λυκείου σε σχολείο του Ν. Ηρακλείου Αττικής.

«Η διαδικασία με τα self tests είναι περίγελως. Γιατί δεν είναι έγκυρα. Δεν παρέχουν ασφάλεια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς» λέει ο ίδιος. «Όπως εγώ, έτσι και άλλα παιδιά έχουμε ευπαθή άτομα στις οικογένειές μας. Υπάρχουν και καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες κι ακόμα δεν έχουν εμβολιαστεί» επισημαίνει ο Τζουλιάν. «Έχω μιλήσει με τα παιδιά και υπάρχει φόβος μην κολλήσουν. Ειδικά τα παιδιά που είναι στη Γ' Λυκείου προτιμούν να κάτσουν σπίτι να διαβάσουν. Υπάρχουν πολλά κενά, η ύλη δεν έχει καλυφθεί και φυσικά δεν μειώθηκε όσο έπρεπε. Μοναδική πηγή μάθησης έτσι όπως έγιναν τα πράγματα είναι τα φροντιστήρια. Αν μπορούσα να περιγράψω με τρεις λέξεις αυτό που συμβαίνει είναι: άγχος, αβεβαιότητα, ανησυχία».

Δεν είμαστε αναλώσιμοι

Προαναγγέλλοντας πρόγραμμα δράσεων της ΟΛΜΕ για το άνοιγμα των σχολείων (οι καθηγητές ζητούν συνάντηση με τον πρωθυπουργό και τα κόμματα, ενώ προγραμματίζουν πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 14 Απριλίου), ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Θ. Τσούχλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι βλέπει τους εκπαιδευτικούς «ως αναλώσιμους».

«Παρά τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης για προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς, ώστε μέσα στον Μάιο να έχει εμβολιαστεί η πλειονότητα, τελικά οι καθηγητές ηλικίας 59 ετών και κάτω δεν θα εμβολιαστούν πριν από τον Σεπτέμβριο» είπε στον ρ/σ Στο Κόκκινο, ζητώντας ξανά ολιγομελή τμήματα («το υπουργείο αδιαφόρησε» θύμισε), «ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία και ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία». «Με την απώλεια της σχολικής χρονιάς και με τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες που υπάρχουν, το να πάμε σε εξετάσεις και σε παράταση του έτους με την Τράπεζα Θεμάτων είναι εντελώς αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό για τους μαθητές».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL