Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.4°C17.6°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.1°C14.9°C
1 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.4°C
1 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.7°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
9 °C
8.9°C10.7°C
0 BF 81%
Κομισιόν: Πράσινο φως για τη συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κομισιόν: Πράσινο φως για τη συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean

Γ. Δαράτος Βρυξέλλες

Το πράσινο φως άναψε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξαγορά της Ολυμπιακής από την Aegean Airlines, διαπιστώνοντας ότι δεν υπήρχε άλλη, καλύτερη επιλογή, καθώς η Ολυμπιακή είναι καταδικασμένη να κλείσει πολύ σύντομα.

Η Κομισιόν δήλωσε πάντως ότι θα παρακολουθεί πολύ στενά την ελληνική αγορά και θα επέμβει αν διαπιστώσει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την Aegean στη διαμόρφωση των τιμών των ήδη πανάκριβων εισιτηρίων της.

«Ρωτήσαμε τον περασμένο Ιούλιο την Μarfin Investnent Group (MIG) αν έχει την πρόθεση να συνεχίσει τη χρηματοδότηση της Ολυμπιακής και η απάντηση που μας έδωσε τον Αύγουστο ήταν αρνητική. Έτσι, εγκρίναμε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών επειδή πιστεύουμε ότι αυτή δεν θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον ανταγωνισμό και είναι συμβατή προς τους κανόνες λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς της Ένωσης», είπε χθες ο αρμόδιος για τον ανταγωνισμό επίτροπος Χοακίμ Αλμούνια.

Ο ίδιος όμως έχει ζητήσει, όπως δήλωσε χθες από τις υπηρεσίες του, να παρακολουθούν στενά την ελληνική αγορά αεροσυγκοινωνιών και αερομεταφορών και διευκρίνισε πως αν υπάρξει στο μέλλον ενδιαφέρον κάποιας άλλης εταιρείας να μπει στην αγορά αυτή, δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα με τις χρονοθυρίδες (slots), διότι υπάρχουν πολλές που είναι διαθέσιμες.

Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν είχε απαγορεύσει το 2011 την εξαγορά της Ολυμπιακής από την Aegean διότι δήθεν οι δύο εταιρείες εκτελούσαν πτήσεις σε 17 προορισμούς μέσα στην Ελλάδα, από τους οποίους οι 9 δημιουργούσαν, κατά την Κομισιόν πάντοτε, προβλήματα ανταγωνισμού, τα οποία ως εκ θαύματος σήμερα εξαφανίσθηκαν. Οι υποτιθέμενες προβληματικές πτήσεις από την άποψη του ανταγωνισμού ήταν αυτές από Αθήνα προς Μυτιλήνη, Χανιά, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κω.

Σύμφωνα με έρευνα της αγοράς που παρήγγειλε η Επιτροπή, δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από τις παραπάνω διαδρομές. Και τούτο διότι οι δυνητικά ενδιαφερόμενοι θεωρούν υψηλό και ασύμφορο το κόστος εισόδου τους στην ελληνική αγορά, εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής κατάστασης και της μεγάλης μείωσης της ζήτησης. Επιπλέον, η Ολυμπιακή είναι μια προβληματική επιχείρηση, που επιβίωνε μόνο από τη συστηματική χρηματοδότηση του μοναδικού μετόχου της, της ΜΙG, η οποία έχει αποφασίσει να διακόψει την οικονομική στήριξή της χωρίς να έχει βρει άλλον, εκτός της Aegean, αξιόπιστο αγοραστή της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα έχει μειωθεί κατά 26%, δηλαδή από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 και ήταν της τάξης του -6,3% σε σύγκριση προς το 2012. Επιπλέον, έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ο αριθμός των διαδρομών που κάλυπταν μαζί η Ολυμπιακή και η Aegean.

Τέλος, η Ολυμπιακή εξυπηρετεί σήμερα 30 προορισμούς μικρών αποστάσεων, κυρίως μέσα στην Ελλάδα, ενώ η Aegean 50 προορισμούς μικρών αποστάσεων εσωτερικού και εξωτερικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL