Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
12.5°C16.5°C
2 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.7°C13.1°C
2 BF 72%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
8.0°C13.3°C
2 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.1°C13.6°C
2 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
8 °C
7.9°C11.8°C
0 BF 81%
Νομοσχέδιο Κεραμέως / Ενθουσιώδης υποδοχή από τους σχολάρχες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νομοσχέδιο Κεραμέως / Ενθουσιώδης υποδοχή από τους σχολάρχες

ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Κατά του νέου αντιμεταρρυθμιστικού νομοσχεδίου τού υπουργείου Παιδείας τάχθηκαν οι εκπαιδευτικές ενώσεις κατά την ακρόαση των φορέων στη Βουλή. Οι εκπαιδευτικές ενώσεις ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου στηλιτεύοντας τον αυταρχικό, συγκεντρωτικό του χαρακτήρα και τους σχεδιασμούς τής κυβέρνησης για κομματικό έλεγχο του χώρου τής εκπαίδευσης, ενώ δεν παρέλειψαν να τονίσουν την έλλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου. Μόνοι υποστηρικτές τού νομοσχεδίου ήταν για πολλοστή φορά οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων αποκαλύπτοντας τις προτεραιότητες της κυβέρνησης.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου λόγω της «παντελούς απουσίας θεσμικού διαλόγου», κάνοντας λόγο για νομοθέτημα «με το οποίο πολύ απλά εξοβελίζονται η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα και η συμμετοχή και η συνεργασία». Σημείωσε ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι «ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχούν η γραφειοκρατία και ο συγκεντρωτισμός» μέσω της δημιουργίας του «υπερδιευθυντή» και της «αφυδάτωσης» του ρόλου τού συλλόγου των διδασκόντων.

Επίσης, εξέφρασε σκεπτικισμό για τις ρυθμίσεις σχετικά με την αυτονομία των σχολικών μονάδων και την πιθανή σύνδεσή της με την εξεύρεση πόρων για τα σχολεία. «Πηγαίνουμε σε μοντέλα καταστροφικά για την εκπαίδευση» εκτίμησε χαρακτηριστικά, συνδέοντας τη θεώρηση αυτή με την έκθεση Πισαρίδη που «φαίνεται να είναι ‘Ευαγγέλιο’, δυστυχώς, για το υπουργείο Παιδείας και για την κυβέρνηση». Τάχθηκε δε υπέρ τής εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και εναντίον του τιμωρητικού χαρακτήρα των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θόδωρος Τσούχλος μίλησε για «αντιεκπαιδευτικό και αντιδραστικό νομοσχέδιο», ζητώντας και αυτός την απόσυρσή του, ενώ στηλίτευσε την έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου. Υπογράμμισε ότι «πρόκειται για την πρώτη μετά από 36 έτη συστηματική προσπάθεια αποδόμησης του καταστατικού χάρτη τής εκπαίδευσης», επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο δημιουργεί «μια συγκεντρωτική διοικητική ιεραρχία στραγγαλίζοντας την παιδαγωγική αυτονομία».

Επέκρινε τις υπερεξουσίες τού διευθυντή σε βάρος τής «συμμετοχικής λογικής διοίκησης του σχολείου», όπως και τον τιμωρητικό χαρακτήρα της αξιολόγησης. Ο Θ. Τσούχλος δεν παρέλειψε να τονίσει και τη δικαίωση των εκτιμήσεων της ΟΛΜΕ για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Ο Στράτος Γεωργούδης από την ΟΙΕΛΕ υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο στοχεύει στην «αναστήλωση του κομματικού κράτους και του ‘επιθεωρητισμού’” και στην “επιβολή όρων αγοράς και διόγκωσης των ανισοτήτων στην Παιδεία”. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση «νομοθετεί αποκλειστικά για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της κοινωνικής ελίτ, να παγιωθούν και να διογκωθούν οι ανισότητες, να αποκομίσουν οφέλη οι φίλα προσκείμενοι επιχειρηματίες».

Ακόμη, σημείωσε ότι η αύξηση της θητείας των, κατά πλειοψηφία φιλοκυβερνητικών, διευθυντών τούς μετατρέπει σε «οιονεί μόνιμους» και τους οπλίζει με αρμοδιότητες για «να τιμωρούν ως ανεπαρκείς τους αντιφρονούντες, ώστε να μην μπορέσουν αυτοί να διεκδικήσουν τις θέσεις τους». Ειδικά για τα ιδιωτικά σχολεία, ο Στ. Γεωργούδης προειδοποίησε ότι «η μονοκρατορία τού διευθυντή του ιδιωτικού σχολείου, σε μια περίοδο πλήρους απορρύθμισης του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε όξυνση της εργοδοτικής ασυδοσίας».

Ο Δημήτρης Μήλλας, νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, υπερασπίστηκε ενθουσιωδώς το νομοσχέδιο υποστηρίζοντας πως «είναι άξια συγχαρητηρίων η νυν υπουργός Παιδείας για την τόλμη που επέδειξε για την υιοθέτηση διατάξεων που προβλέπουν αυξημένη αυτονομία για τις σχολικές μονάδες, όπως και αυξημένες αρμοδιότητες του διευθυντή της σχολικής μονάδας».

Υπερασπίστηκε μάλιστα και την επίμαχη ρύθμιση για την κατάργηση του αλφαβητικού διαχωρισμού των μαθητών που αποσύρθηκε μετά την κατακραυγή. «Σωστός διαχωρισμός είναι αυτός ο οποίος προάγει την άμυνα των μαθητών, όπως συμβαίνει σε κάθε έκφανση της ζωής όπου συγκεντρώνονται άνθρωποι. Ο αλφαβητικός διαχωρισμός αφαιρεί αρμοδιότητα, αφαιρεί εμπιστοσύνη» ισχυρίστηκε χαρακτηριστικά, βάζοντας και το ζήτημα ίσης κατανομής αγοριών και κοριτσιών ανά τάξη.

Ο Τηλέμαχος Κουντούρης, εκπρόσωπος των διευθυντών των Δημοτικών, υποστήριξε τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων των διευθυντών, αναγνώρισε όμως την έντονη γραφειοκρατία που δημιουργείται. Ο Γιάννης Λυμβαίος, γενικός γραμματέας της ΕΣΑμεΑ, διαμαρτυρήθηκε κι αυτός για την απουσία ουσιαστικού διαλόγου πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου.

Μαρία Αντουανέτα η Κεραμέως

Ισχυρίστηκε πως ο μαθητής που κόπηκε από το ΕΜΠ λόγω ΕΒΕ μπορεί να πάει στην Πάτρα και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι... διαφημίζει τα κολέγια

Με τη μαζική σφαγή εισακτέων στα πανεπιστήμια η Νίκη Κεραμέως έχει καταστήσει εχθρούς της τους νέους ανθρώπους, όπως επισήμανε ο Νίκος Φίλης, σημειώνοντας τις χιλιάδες υπογραφές που συγκεντρώνουν για την παραίτηση της υπουργού Παιδείας.

Η Νίκη Κεραμέως κατέφυγε στα γνωστά της σοφίσματα, υποστηρίζοντας πως ο αριστούχος μαθητής που έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ και της Θεσσαλονίκης είναι... «επιτυχών», καθώς μπορεί να πάει στις αρχιτεκτονικές σχολές της Πάτρας, των Ιωαννίνων ή της Κρήτης!

Η Ν. Κεραμέως ισχυρίστηκε πως μόνο 9.400 μαθητές θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Παράλληλα, επιχείρησε να αντιστρέψει την κατηγορία του ΣΥΡΙΖΑ ότι κόβοντας τους μαθητές τούς στέλνει πελατεία στα κολέγια, ισχυριζόμενη πως ο ΣΥΡΙΖΑ... κάνει διαφήμιση στα κολέγια από τη στιγμή που οι μαθητές που κόβονται μπορούν να κατευθυνθούν στα δημόσια ΙΕΚ!

Φίλης: Θα σας κοστίσει

Κατά τη συνέχιση της επεξεργασίας του νέου αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι η «σφαγή των παιδιών τής πανδημίας» θα κοστίσει πολιτικά στη Ν.Δ., καλώντας τους βουλευτές της να μην αποκοιμούνται με τις δημοσκοπήσεις που δείχνουν δυνατό το κόμμα τους, γιατί «θα ξυπνήσετε άσχημα».

Ο Ν. Φίλης αναφέρθηκε στον αριστούχο μαθητή που μένει εκτός των σχολών προτίμησής του στην Αρχιτεκτονική απορρίπτοντας τον ισχυρισμό Κεραμέως πως ο μαθητής μάλλον θα έμενε εκτός και με το περσινό σύστημα, καθώς φέτος η βάση στο Σχέδιο για την Αρχιτεκτονική ήταν 16,43, ενώ πέρυσι ήταν μόλις 10. Αναφέρθηκε επίσης και στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, παρατηρώντας ότι είναι εφικτές γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε το μνημονιακό μέτρο «μία πρόληψη για πέντε αποχωρήσεις», με τη Ν.Δ. να υποστηρίζει τη διατήρησή του.

Επιπλέον, ο Ν. Φίλης τάχθηκε υπέρ τής κατάργησης των εκκλησιαστικών Γυμνασίων και Λυκείων, τονίζοντας ότι «δεν έχουν λόγο ύπαρξης», καθώς, όπως έχουν επισημάνει και κληρικοί, προωθούν τον ιδρυματισμό δεδομένου ότι πολλά λειτουργούν ως οικοτροφεία. Μάλιστα, έκανε ειδική αναφορά στην Αθωνιάδα Σχολή, επικρίνοντας την παρουσία ανήλικων παιδιών στον  Άγιο  Όρος και υποστήριξε την υπαγωγή των εκκλησιαστικών ακαδημιών στις Θεολογικές Σχολές.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL