Σε θέση μάχης είναι κάτοικοι και φορείς της Ρόδου που βλέπουν ότι τα σχέδια «ανάπλασης» στο παραλιακό μέτωπο του λιμένα του νησιού προβλέπουν απόλυτη τσιμεντοποίηση, κτήρια που μπορεί το ύψος του να φτάνει και τα 28 μέτρα και επί της ουσίας την οικοδόμηση μιας νέας πόλης μέσα στην πόλη.
Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν από το γεγονός ότι στο τέλος του χρόνου με υπουργική απόφαση των Θόδωρου Σκυλακάκη (ΥΠΕΝ) και Όλγας Κεφαλογιάννη (υπουργείο Τουρισμού), η επιτρεπόμενη κάλυψη για την «ανάπλαση» του λιμένα Ρόδου, από ιδιωτική εταιρεία στην οποία παραχωρήθηκε με μαρκοχρόνια μίσθωση δημόσια έκταση, αυξάνεται από 22.745 σε 35.445 τ.μ. μειώνοντας δραστικά τους ελεύθερους χώρους, η δόμηση υπερδιπλασιάζεται από 37.088 τ.μ. σε 87.672 τ.μ. και το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων από 11 μέτρα αυξάνεται έως και σε 28 μέτρα.
Βίλες και μεζονέτες
Στο master plan της εταιρείας σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου προβλέπονται ακόμα και υπερπολυτελείς βίλες και μεζονέτες και συγκεκριμένα στο τέταρτο τμήμα. Σύμφωνα με την πρόβλεψη, θα αναπτυχθούν 22 πολυτελείς επαύλεις μεταξύ της οδού που διασχίζει τη μαρίνα και του παραλιακού μετώπου σε έκταση 11.400 τ.μ.
Σε έκταση 3.500 τ.μ., πίσω από τη ζώνη που θα αναπτυχθούν οι βίλες, προβλέπεται η κατασκευή 11 πολυτελών διώροφες μεζονετών ενώ στο βόρειο άκρο της μαρίνας θα αναπτυχθούν δύο τετραώροφα κτίρια σε έκταση 3.000 τ.μ.
Στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της μαρίνας θα δεσπόζουν τρία πολυώροφα κτίρια με πολυτελή διαμερίσματα, ενώ με πρόσωπο προς τη μαρίνα, θα υπάρχει μια σειρά καταστημάτων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών.
Διοικητικές υπηρεσίες - Εμπορικό πάρκο
Στο δεύτερο τμήμα θα βρίσκονται όλα τα κτίρια που απαιτούνται για τη λειτουργία και τη διοίκηση της μαρίνας. Το τρίτο τμήμα, με την εμπορική ζώνη, θα αναπτυχθεί σε έκταση 20.000 τ.μ. σε διώροφα κτίρια που θα διαχωρίζονται με προφυλαγμένους (σκεπαστούς) πεζόδρομους και θα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ και γραφεία παροχής υπηρεσιών.
Πίσω από την εμπορική ζώνη τοποθετείται τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200 τ.μ., ενώ στη βόρεια πλευρά της άλλο ένα τετραώροφο κτίριο επί του παραλιακού μετώπου, σε χώρο 5.600 τ.μ.
«Δημιουργεί μια νέα πόλη μέσα στην πόλη»
Για το θέμα τοποθετήθηκε το ΤΕΕ Δωδεκανήσου και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου χαρακτηρίζοντας την επένδυση «κτηματομεσιτικού χαρακτήρα, που δημιουργεί «μια νέα πόλη στην πόλη».
Παράλληλα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας ότι ο τουριστικός λιμένας αποτελεί δημόσια έκταση που έχει παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση με μακροχρόνια μίσθωση και «ο σχεδιασμός ενός έργου τέτοιας κλίμακας, λόγω της θέσης και της έκτασης που κατέχει, δεν αφορά μόνο τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, αλλά συνολικά την λειτουργία της πόλης. Δεδομένου της σημαντικής έλλειψης δημόσιων χώρων, και γενικότερα έργων υποδομής, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να αποφευχθούν μη αναστρέψιμες επιπτώσεις».
Όπως επισημαίνουν, «η αρχική διαπίστωση που προκύπτει από την νέα χωροθέτηση, είναι ότι αποτελεί έργο μεγάλης κλίμακας με υπέρμετρη αύξηση των όρων δόμησης και του επιτρεπόμενου ύψους των κτιρίων που ισχύουν στην περιοχή σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ). Δημιουργείται μία νέα πόλη εντός του αστικού ιστού της υφιστάμενης με στοιχεία ανισόρροπης ανάπτυξης, Πολεοδομικής και Αστικής. Σε κάθε περίπτωση, η νέα χωροθέτηση αφορά κυρίως μία επένδυση κτηματομεσιτικού χαρακτήρα (real estate) και όχι μία ανάπτυξη που ενισχύει μόνο τη λειτουργία της μαρίνας, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία».