Live τώρα    
14°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.3°C15.7°C
2 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.6°C15.3°C
2 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.6°C15.4°C
2 BF 86%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.5°C16.9°C
1 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.7°C10.9°C
0 BF 76%
Θεσσαλονίκη / Εγκλωβισμένα τα ασθενοφόρα στον flyover περιφερειακό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Εγκλωβισμένα τα ασθενοφόρα στον flyover περιφερειακό

13429076036864.jpg

Η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του flyover περιφερειακού έχει ήδη προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Η βασική γραμμή του μετρό δεν έχει δοθεί σε κυκλοφορία, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι ελάχιστα μπροστά στις ανάγκες 1 εκατομμυρίου κατοίκων, ενώ οι επεκτάσεις του μετρό στις λαϊκές δυτικές συνοικίες μοιάζουν με όνειρο απατηλό.

Καθημερινά, κατά τις ώρες αιχμής, ο περιφερειακός αλλά και οι δρόμοι στο κέντρο της πόλης γεμίζουν ασφυκτικά από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Και όλα αυτά μόνο με το κλείσιμο μέρους της μίας λωρίδας κυκλοφορίας του περιφερειακού στο ρεύμα προς ανατολικά. Κανείς δεν γνωρίζει ποιες θα είναι οι συνέπειες όταν θα είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες.

Το διαρκές κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιφερειακή οδό και μέσα στην πόλη προκαλεί πολλαπλά προβλήματα σε σημαντικές λειτουργίες, όπως η απρόσκοπτη κίνηση των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ. Όπως δήλωσε στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Κοσμάς Τερζίδης, κατά τη διάρκεια συσκέψεων με τη διοίκηση του ΕΚΑΒ έχει καταγραφεί η ανάγκη να προστεθούν στον στόλο της πόλης κι άλλες μηχανές άμεσης επέμβασης, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ελιχθούν μέσα στην κίνηση.

Παράλληλα, έχει τονιστεί η ανάγκη ύπαρξης βάσης ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη, καθώς μέχρι σήμερα έκτακτες αεροδιακομιδές πραγματοποιούνται μόνο από το ελικόπτερο που έχει βάση στην Αθήνα. Είναι επίσης αναγκαία η αύξηση του επικουρικού προσωπικού για να υπάρχουν περισσότερες βάρδιες. «Από αυτά είμαστε πολύ μακριά, ήδη έπρεπε να έχουν γίνει» τονίζει ο Κ. Τερζίδης, προσθέτοντας ότι με την απουσία λωρίδας έκτακτης κυκλοφορίας στον περιφερειακό και με όλους τους δρόμους φρακαρισμένους είναι άγνωστο πώς θα μπορούν να κινούνται τα ασθενοφόρα από και προς τα νοσοκομεία που εφημερεύουν.

Eργα για 4-5 χρόνια, λένε οι αρμόδιοι

Το υπουργείο και η κατασκευαστική κοινοπραξία δηλώνουν ότι η κατασκευή του έργου θα διαρκέσει 4-5 χρόνια. Η εμπειρία του μετρό Θεσσαλονίκης, όμως, κάνει τους Θεσσαλονικείς τουλάχιστον επιφυλακτικούς στη δέσμευση αυτή. Υπενθυμίζεται ότι το μετρό ξεκίνησε να κατασκευάζεται το μακρινό 2006, έχουμε 2023, η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα δοθεί σε κυκλοφορία στα τέλη του 2024 και βλέπουμε... Και ενώ φορείς και κάτοικοι θέτουν το εύλογο ερώτημα γιατί η κυβέρνηση δεν περίμενε να ολοκληρωθεί το μετρό και μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες για τον flyover περιφερειακό, η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Τροχαία προχωρούν σε ένα σαφάρι ελέγχων σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπου πλέον απαγορεύεται η στάθμευση.

Την έντονη ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει το έργο του flyover εξέφρασε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα ο πρόεδρος της Κ.Ο. του κόμματος Σωκράτης Φάμελλος κατά τη διάρκεια επίσκεψης κλιμακίου βουλευτών στο υπουργείο. Η αντιπροσωπεία εξέφρασε την αντίθεσή της στο έργο και ζήτησε όλα τα σχετικά με τη μελέτη του έργου έγγραφα, καθώς υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης των κομμάτων και της κοινωνίας.

Εργαζόμενοι σε απόγνωση

Τις επιπτώσεις των κυκλοφοριακών προβλημάτων από τις εργασίες για τον flyover περιφερειακό στην καθημερινότητά τους εξηγούν στην ΑΥΓΗ της Κυριακής τρεις εργαζόμενοι. Ο Χρήστος, οδηγός σχολικού λεωφορείου, περιγράφει πώς οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα σχολικά έχουν ως αποτέλεσμα η άφιξη των παιδιών στο σχολείο να καθυστερεί σημαντικά.

Η Τάνια, ιδιωτική υπάλληλος σε εταιρεία στην περιοχή της Σίνδου, μας εξηγεί ότι διπλασιάστηκε ο χρόνος επιστροφής στο σπίτι: «Πριν έκανα μισή ώρα και πλέον κάνω περίπου μια ώρα, είτε από τον περιφερειακό είτε μέσα από το κέντρο. Δοκίμασα εναλλακτικές διαδρομές μέσα από την πόλη και η κατάσταση είναι το ίδιο ανυπόφορη. Σκεφτήκαμε μήπως μπορούμε να αλλάξουμε το ωράριο εργασίας για να μην συμπίπτουμε με τις ώρες αιχμής, αλλά όταν όλες οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις έχουν ένα συγκεκριμένο ωράριο, πρέπει και εμείς να συμβαδίζουμε με αυτό. Όλο αυτό έχει συνέπεια όχι μόνο στην ψυχική μας υγεία, αλλά και οικονομικά, διότι καταναλώνουμε περισσότερη βενζίνη και φθείρονται περισσότερο τα οχήματά μας» τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο Τάσος, ιδιωτικός υπάλληλος σε εταιρεία στον χώρο της αυτοκίνησης στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, «χρειάζεται να μετακινηθεί από το αεροδρόμιο στο Καλοχώρι και στη Σίνδο τουλάχιστον μία φορά τη μέρα. Πριν την έναρξη των εργασιών χρειάζονταν 40 περίπου λεπτά και τώρα χρειάζεται περίπου μιάμιση ώρα, ενώ αν υπάρξει κάποιο τροχαίο ατύχημα, μιλάμε για τουλάχιστον δύο ώρες. Δημιουργείται τεράστιος εκνευρισμός και κούραση σε όλους τους συναδέλφους και αυτή η κατάσταση δεν ξέρω πώς θα μπορέσει να συνεχιστεί για 4-5 χρόνια. Αυτός ο εκνευρισμός φοβάμαι ότι θα φέρει περισσότερο κακή οδηγική συμπεριφορά και άρα περισσότερα ατυχήματα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL