Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.0°C27.9°C
2 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.1°C22.9°C
1 BF 72%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
26 °C
24.9°C30.9°C
1 BF 59%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
33 °C
28.6°C32.8°C
4 BF 23%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C22.9°C
0 BF 60%
Ακρίβεια στα καύσιμα / Συνεχείς οι ανατιμήσεις - Βολές πρατηριούχων κατά Άδωνι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ακρίβεια στα καύσιμα / Συνεχείς οι ανατιμήσεις - Βολές πρατηριούχων κατά Άδωνι

ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΕΛΠΕ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ
ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ/EUROKINISSI

Πίσω από τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης περί εντοπισμού πρακτικών αισχροκέρδειας στο 26% των πρόσφατων ελέγχων, υπάρχει απουσία αναλυτικών στοιχείων, ακόμη και σαφούς περιγραφής του τι θεωρείται αισχθροκέρδεια, είπε μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου. Την ίδια ώρα, οι τιμές καλπάζουν, θα ξεπεράσουν σύντομα τα 2,3 ευρώ ανά λίτρο ως μέση τιμή βενζίνης πανελλαδικά και πάνε ψηλότερα, με το επόμενο ψυχολογικό φράγμα της αγοράς να είναι τα 2,5 ευρώ ανά λίτρο.

Ο κ. Παπαγεωργίου αρχικά ανέφερε ότι «την προηγούμενη εβδομάδα η μέση τιμή της αμόλυβδης πανελλαδικά έκλεισε στα 2,26 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το πετρέλαιο κίνησης στα 1,84 ευρώ ανά λίτρο ... το Σάββατο και σήμερα, η τιμή βενζίνης και πετρελαίου έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά στην τιμή διυλιστηρίου. Την προηγούμενη εβδομάδα αγοράζαμε με 2,12 ευρώ ανά λίτρο ... από εκεί και πέρα μεσολαβούν το κέρδος της εταιρείας, του μεταφορέα και του πρατηρίου». 

«Σήμερα», συνέχισε, «είναι πιο ψηλά, 2,16 ευρώ ανά λίτρο, η τιμή διυλιστηρίου ... ένα μέσο μεικτό κέρδος (με το ΦΠΑ) για όλους τους ενδιάμεσους είναι γύρω στο 10%, καθαρό κέρδος γύρω στο 8%-8,5%. Άρα, στην αντλία τα 2,3 ευρώ θα ξεπεραστούν μέχρι το τέλος της εβδομάδας με την άνοδο που έχουμε, γιατί διεθνώς οι τιμές έχουν πιάσει τα 120 δολάρια το βαρέλι».

Προειδοποίησε μάλιστα ότι «το ψυχολογικό φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο έχει σπάσει εδώ και καιρό, το επόμενο είναι τα 2,5 ευρώ ανά λίτρο. Σας το λέω μέσα από την αγορά, όχι επειδή είμαι ειδικός στην οικονομία». 

Σε ερώτηση για το πόση είναι η επιβάρυνση από τη φορολογία (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και ΦΠΑ), ο κ. Παπαγεωργίου εκτίμησε ότι «ΕΦΚ και ΦΠΑ είναι 1,25 ευρώ ανά λίτρο ... ο ΕΦΚ στη βενζίνη είναι 70 λεπτά ανά λίτρο» και μετά επί του συνόλου επιβάλλεται 24% ΦΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αξίζει να σημειωθεί η αναφορά του κ. Παπαγεωργίου σε πρατήρια που εμφανίζονται να πουλούν καύσιμα στην αντλία κάτω από την τιμή διυλιστηρίου. Χωρίς να περιγράψει πώς εξηγεί το φαινόμενο, είπε ότι «είχαμε ζητήσει από τον υπουργό Ανάπτυξης για να διασφαλίσουμε τον καταναλωτή να βάλει πλαφόν προς τα κάτω στην τιμή. Να μην έχει δικαίωμα κάποιος να πουλάει κάτω από την τιμή διυλιστηρίου. Γιατί αυτό εύλογα δημιουργεί υπόνοιες».

«Είναι ξέπλυμα; Είναι νοθεία; Είναι κάτι άλλο; Κάτι είναι» επέμειναν οι δημοσιογράφοι. «Κάτι πρέπει να υπάρχει» παραδέχθηκε ο κ. Παπαγεωργίου, «εγώ όμως δεν είμαι αυτός που θα πω τι είναι, δεν γνωρίζω ... υπάρχουν οι αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές, που κάνουν ελέγχους καθημερινά και βγάζουν αποτελέσματα. Το θέμα είναι αυτά τα αποτελέσματα να δημοσιοποιούνται».

Το μόνο που έγινε γνωστό από τους τελευταίους ελέγχους, τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου, είναι ότι «σε 140 ελέγχους το 26%, το ένα τέταρτο, βρέθηκε να αισχροκερδεί. Τώρα, τι σημαίνει αισχροκέρδεια ούτε εμείς το γνωρίζουμε, δεν το έχουμε καταλάβει ... το υπουργείο δεν μας έχει δώσει στοιχεία, δεν τα έχει βγάλει στη δημοσιότητα ... μέχρι τέλος Ιουνίου υπάρχει πλαφόν προς τα πάνω, με απόφαση του υπουργείου ... για μένα που είμαι στον κλάδο, αισχροκέρδεια είναι η υπέρβαση του πλαφόν. Τελικά, το 26% που ανακοίνωσε το υπουργείο υπερέβη το πλαφόν; Είναι αυτό ή δεν είναι; Να το ξέρουμε, γιατί δεν μας έδωσαν στοιχεία».

«Όταν ένας πρατηριούχος κέρδιζε 8 λεπτά με την τιμή του καυσίμου στα 1,7 ευρώ ανά λίτρο και κερδίζει πάλι 8 λεπτά όταν η τιμή του καυσίμου είναι 2,3 ευρώ ανά λίτρο, αντιλαμβάνεστε ότι ποσοστιαία χάνει το κέρδος του, είναι μη βιώσιμο το πρατήριό του», υπογράμμισε ο κ. Παπαγεωργίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL