Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
13.1°C17.0°C
2 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
10.5°C13.6°C
3 BF 72%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
10.9°C13.8°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
11.1°C13.8°C
3 BF 67%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.9°C12.3°C
1 BF 75%
Κακοκαιρία «Ελπίδα» / Με το κεράκι αναμμένο και διπλό πουλόβερ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κακοκαιρία «Ελπίδα» / Με το κεράκι αναμμένο και διπλό πουλόβερ

ΧΙΟΝΙ

Τα φανάρια άναβαν μάταια πράσινο και κόκκινο. Το βράδυ της μεγάλης χιονόπτωσης δεν κυκλοφορούσε κανένα σχεδόν αυτοκίνητο στους δρόμους του κέντρου ώστε να του επιτρέψουν να ξεκινήσει ή να του επιβάλουν να σταματήσει. Ήταν η στιγμή που η άσφαλτος ανήκε στις νιφάδες απ' τον ουρανό και σε όσους ήθελαν να τις χαρούν.

Πεζοί καταμεσής της Ακαδημίας και της Πανεπιστημίου, αυτοσχέδια έλκηθρα από χαρτόνια και ταψιά στις κατηφόρες Κολωνακίου και Εξαρχείων, μια κραυγή ενθουσιασμού κοπέλας στον φίλο της ενώ έπαιζαν χιονοπόλεμο: «Κατακτήσαμε την πόλη!».

Αυτή όμως ήταν η μια όψη της πραγματικότητας που σχημάτισε με τον χιονιά της η «Ελπίδα». Καθώς κάτω από τα λευκά της πέπλα υπήρχε μια πόλη τσαλακωμένη. Μια πραγματικότητα που περίμενε στη γωνία τον ήλιο για να φανερωθεί την επόμενη μέρα.  Όπως και συνέβη.

Οι δρόμοι της γειτονιάς χθες το πρωί δεν είχαν μόνο χιόνι, αλλά και πεσμένα δέντρα, τσακισμένα απ’ το αναπάντεχο βάρος που βρέθηκαν να έχουν στα κλαδιά τους, βαρύτερο ακόμη κι από αυτό της «Μήδειας».

Πίσω το ένα απ’ το άλλο σε πολλές από τις οδούς, τα δέντρα είχαν κόψει τις συνοικίες στη μέση και, ακόμη χειρότερα για την επόμενη μέρα των γειτονιών που δεν έχουν οικολογικό πλεόνασμα, το ξερίζωμά τους σήμαινε την περαιτέρω συρρίκνωση του πρασίνου τους. Στις 120 είχαν φτάσει μέχρι χθες οι κοπές από την Πυροσβεστική, που ακόμη όμως αδυνατούσε να βρει πρόσβαση σε πάρα πολλούς δρόμους και επίσης δεν υπήρχε χρόνος για καταγραφή δεδομένων των πολλαπλών παρεμβάσεων που γίνονταν απ’ το σώμα, όπως μας ειπώθηκε.

Τα δέντρα δεν έπεσαν όμως μόνο πάνω στην άσφαλτο, αλλά και στα δίκτυα ηλεκτροδότησης, παίρνοντας παραμάζωμα πυλώνες και καλώδια. Απ’ τη Γλυφάδα έως την Κηφισιά και από τη Σαλαμίνα έως το Χαλάνδρι κατεγράφησαν συνολικά 40.000 σπίτια που έμειναν χωρίς ρεύμα, αρκετά από τα οποία παρέμειναν στο σκοτάδι και το κρύο ακόμη και για μια ολόκληρη μέρα.

Ενδεικτική υπήρξε η μαρτυρία από τη γνωστή ηθοποιό Ελένη Ράντου: «Μέσα στο σπίτι με κασκόλ και σκουφί λόγω διακοπής ρεύματος. Πάνω από 4 ώρες χωρίς φως, χωρίς θέρμανση -έχουμε και αρρώστους ηλικιωμένους στο σπίτι- να βλέπουμε με τον φακό του κινητού. Πάλι καλά, ήταν φορτισμένο. Ούτε την παραμονή στο σπίτι δεν μπορείτε να μας εξασφαλίσετε».

Τα κυριότερα προβλήματα ηλεκτροδότησης εντοπίζονταν στον Χολαργό, στο Χαλάνδρι και στο Ψυχικό. Σημαντικά προβλήματα καταγράφονταν επίσης στην ανατολική Αττική και συγκεκριμένα σε Νέα Μάκρη, Πικέρμι, Καπανδρίτι και Λαύριο.

«Τα προβλήματα οφείλονται κυρίως στις πτώσεις δέντρων, στο κόψιμο καλωδίων και στην πτώση πυλώνων υπό το βάρος του χιονιού, αλλά και στην υπερφόρτωση του δικτύου. Καθυστερήσαμε επειδή δεν μπορούσαμε να φτάσουμε στα σημεία αποκατάστασης των βλαβών διότι ήταν κλειστοί οι δρόμοι» εξήγησε μιλώντας στην «Α» ο Κώστας Μανιάτης, πρόεδρος της  Ένωσης Τεχνικών στη ΔΕΗ, και πρόσθεσε ότι άνδρες των συνεργείων αναγκάστηκαν σε πολλές περιπτώσεις να φτάσουν με τα πόδια στα σημεία των βλαβών. Για εκχιονιστικά ούτε λόγος.

Εξ ου και η χθεσινή εικόνα πόλης - φάντασμα, την οποία θα διατηρήσει και σήμερα η Αθήνα μετά την απόφαση για δεύτερη συνεχή ημέρα γενικής αργίας, μέτρο που ελήφθη με απελπιστική καθυστέρηση, μετά την αδυναμία πρόληψης για προστασία από μια κακοκαιρία που ήταν με κάθε της λεπτομέρεια γνωστή, από την ώρα άφιξης μέχρι την ποσότητα του χιονιού που θα έπεφτε, έως και πέντε ημέρες πριν.

Στην περίπτωση της Αττικής Οδού έφταιγε η εταιρεία. Στους δρόμους όμως μέσα στην καρδιά της πόλης οι υπεύθυνοι σε ποιο ονοματεπώνυμο ακούν; Πολλοί απ’ τους δρόμους παρέμεναν, μια ημέρα μετά τη χιονόπτωση, όχι απλά κλειστοί, αλλά απάτητοι, χωρίς καν να έχουν επάνω τους τα ίχνη από τα λάστιχα των οχημάτων. Κάποια πάντως έτσι κι αλλιώς δεν μπορούσαν να μετακινηθούν, καθώς ζημιές από την πτώση των δέντρων υπήρξαν και σε αυτοκίνητα, κυρίως με «βουλιάγματα» στις οροφές.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL