Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
20.0°C22.4°C
4 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.5°C
3 BF 39%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
2 BF 56%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.3°C19.8°C
4 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.2°C21.9°C
2 BF 30%
Βρετανία / Η χαμένη γενιά των χαμένων μαθημάτων της πανδημίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βρετανία / Η χαμένη γενιά των χαμένων μαθημάτων της πανδημίας

ΔΑΝΙΑ

Πολλές φορές έως τώρα οι ειδικοί έχουν επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να έχουν οι οικονομικές, κοινωνικές και τεχνολογικές ανισότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η πανδημία κρατά τα παιδιά μακριά από τα σχολεία, αλλά την ίδια ώρα δεν προσφέρονται ισότιμα σε όλα οι εναλλακτικές για την αναπλήρωση της χαμένης μάθησης. Με την κατάσταση να μην αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά ακόμη και στις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης, ένας νέος χάρτης βαθιών ανισοτήτων απειλεί να οδηγήσει στο περιθώριο τα παιδιά των μη προνομιούχων οικογενειών στερώντας τους ευκαιρίες και προοπτικές και διαιωνίζοντας το ταξικό χάσμα.

Σε μια κοινωνία έντονων ταξικών διαχωρισμών όπως η βρετανική, οι ειδικοί κρούουν ήδη τον κώδωνα του κινδύνου μιλώντας για μια χαμένη γενιά που θα αφήσει πίσω της η πανδημία αν η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει η απώλεια διδακτικών ωρών και η μη ουσιαστική αναπλήρωσή τους.

Το θέμα επέστρεψε δυναμικά στην επικαιρότητα την Τετάρτη, μετά την αιφνίδια παραίτηση του επικεφαλής του κυβερνητικού προγράμματος για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων σερ Κέβαν Κόλινς σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το δραστικό κούρεμα κατά 9/10 του ποσού των 15 δισεκατομμυρίων λιρών που είχε ζητήσει από την κυβέρνηση του Τζόνσον για τη χρηματοδότηση της διαδικασίας αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών. Από τα 15 δισεκατομμύρια που είχε ζητήσει ο Κόλινς, η συντηρητική κυβέρνηση ενέκρινε μόλις τα 1,4 δισ....

Στην επιστολή παραίτησής του ο αξιωματούχος εξαπέλυσε μύδρους κατά του Τζόνσον, γράφοντας χαρακτηριστικά ότι η προσέγγιση στο πρόβλημα με “κρύα καρδιά” από την κυβέρνηση κινδυνεύει να οδηγήσει χιλιάδες μαθητές στην αποτυχία. Η κυβερνητική ανταπόκριση είναι μακράν χαμηλότερη των όσων απαιτεί το μέγεθος της πρόκλησης, συμπλήρωσε.  Όπως ανέφερε ο Κόλινς, ο οποίος θεωρείται ένας από τους πλέον αξιοσέβαστους ειδήμονες εντός της βρετανικής εκπαιδευτικής κοινότητας, τα μειονεκτούντα και ευάλωτα παιδιά θα υποφέρουν περισσότερο από τη μη αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και ο αντίκτυπος θα είναι πιθανότατα «ιδιαίτερα σοβαρός» σε μέρη της χώρας όπου τα σχολεία έκλεισαν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στη διάρκεια του lockdown, όπως στη βόρεια Αγγλία, η οποία παραμένει μία από τις χαμηλού κοινωνικοοικονομικού προφίλ περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο καθηγητής Κοινωνικής Κινητικότητας στο Πανεπιστήμιο του  Έξιτερ Λι  Έλιοτ Μέιτζορ δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι τα παιδιά στην Αγγλία έχουν χάσει τις 110 από τις 190 ημέρες μαθημάτων, ενώ περίπου 2 εκατομμύρια παιδιά δεν είχαν καμία πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη διάρκεια του πρώτου lockdown τον περασμένο χειμώνα.

«Αυτό που γνωρίζουμε, και έχουμε πολλά στοιχεία γι’ αυτό, είναι ότι η πρόσθετη διδασκαλία θα έχει τεράστια οφέλη. Θυμηθείτε ότι αυτή είναι μια επένδυση για το μέλλον. Αν δεν αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα τώρα, υπάρχει φόβος ότι θα έχουμε μια ολόκληρη χαμένη γενιά» τόνισε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

Το άγριο “πετσόκομμα” των κονδυλίων για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών υπερασπίστηκε με σθένος η υπουργός Εσωτερικών Βικτόρια  Άτκινς, υποστηρίζοντας πως τα 1,4 δισ. λίρες που προσφέρει η κυβέρνηση είναι “ένα τεράστιο ποσό χρημάτων”.

Αλλά δεν συμφωνούν όλοι με την άποψή της, ούτε μέσα στο Συντηρητικό Κόμμα. Ενδεικτικά, ο συντηρητικός βουλευτής Ρόμπερτ Χάλφον, που προεδρεύει της Επιτροπής του Κοινοβουλίου για την Παιδεία, είπε χαρακτηριστικά ότι αν υπήρχε πολιτική βούληση, η κυβέρνηση θα μπορούσε να βρει τα απαιτούμενα χρήματα ακόμη και «κάτω από το στρώμα».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL