Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Δίκαιο, αξιοκρατικό και ενιαίο το νέο σύστημα διορισμών

Eurokinissi

Η πρότασή μας κατατέθηκε με στόχο την επαναφορά στην κανονικότητα, καθώς και την αποσυμπίεση συσσωρευμένων και σύνθετων ζητημάτων που δημιούργησαν τόσο το μεγάλο χρονικό διάστημα αδιοριστίας όσο και οι εμβαλωματικές εφαρμογές των προηγούμενων συστημάτων διορισμών μονίμων ή πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Της Μερόπης Τζούφη*

 

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την Πέμπτη εισάγει το νέο σύστημα μόνιμων διορισμών, έπειτα από δέκα χρόνια παρατεταμένης αδιοριστίας. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δοκιμάστηκε κατά τα μνημονιακά χρόνια, οι διορισμοί πάγωσαν, η μνημονιακή πρόβλεψη για αναλογία αποχωρήσεων-προσλήψεων δεν εφαρμόστηκε και ο αριθμός των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε κατά 60.000, με τις 30.000 να συνταξιοδοτούνται.

Έπειτα από κοπιώδη προσπάθεια, διαβούλευση και συνεχή έλεγχο της νομιμότητας, εισάγουμε ένα νέο δίκαιο, αξιοκρατικό και ενιαίο σύστημα διορισμών.

Κατά τη διαδικασία αυτή λάβαμε υπόψη τις προσδοκίες των δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων (15.000 μόνιμες θέσεις για 150.000 αιτήσεις) και προχωρήσαμε στην κατάθεση ενός σχεδίου ικανού να συμβάλει στη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών μας.

Η πρότασή μας κατατέθηκε με πλήρη επίγνωση των ευθυνών μας για την αντιμετώπιση ενός κληρονομημένου και δυσεπίλυτου προβλήματος, με στόχο την επαναφορά στην κανονικότητα, καθώς και αποσυμπίεση συσσωρευμένων και σύνθετων ζητημάτων που δημιούργησαν τόσο το μεγάλο χρονικό διάστημα αδιοριστίας όσο και οι εμβαλωματικές εφαρμογές των προηγούμενων συστημάτων διορισμών με τους πολλούς, μικρούς ή μεγάλους, πίνακες υποψηφίων για διορισμό μονίμων ή πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Το σύστημα που ψηφίστηκε είναι:

ΔΙΚΑΙΟ γιατί δεν προτάσσει καμία κατηγορία εκπαιδευτικών έναντι των άλλων, ενώ πριμοδοτεί με γενναίο τρόπο την προϋπηρεσία, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που στήριξαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα στις δύσκολες εποχές της κρίσης, αλλά και με ένα μικρό παράθυρο ανοιχτό και προς τη νέα γενιά να μπορεί να δει τον εαυτό της προοπτικά στο σύστημα για την ανανέωση και ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΕΝΙΑΙΟ γιατί για πρώτη φορά οι πίνακες για την πρόσληψη αναπληρωτών και τον διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών θα είναι ενιαίοι. Τίθεται με αυτό τον τρόπο τέλος σε ένα καθεστώς πολλών μικρών και μεγάλων πινάκων που οδηγούσε σε αντιτιθέμενα συμφέροντα.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ γιατί τα κριτήρια είναι ίδια για όλους και μπορούν να μετρηθούν χωρίς άλλου είδους παρεμβάσεις.

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ γιατί επιτυγχάνει τον συγκερασμό της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών προσόντων.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ προς τις πραγματικά ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με διεύρυνση της υποστήριξης της αναπηρίας σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο.

Ταυτόχρονα, υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για την εξασφάλιση όλων των κονδυλίων και των χρηματοδοτικών εργαλείων για τις υπόλοιπες θέσεις των αναπληρωτών που χρειάζεται το σύστημα και με διαρκή προσπάθεια για βελτίωση του εργασιακού πλαισίου (άδειες, στέγαση, σίτιση, μεταφορές, επιμόρφωση).

Ο Κ. Μητσοτάκης δεν θέλει διορισμούς

Στον αντίποδα αυτής της λογικής, ο κύριος Μητσοτάκης, σε πρόσφατη συνέντευξή του, δήλωσε με σαφήνεια ότι δεν επιθυμεί διορισμούς στην εκπαίδευση. Τόσο απλά, τόσο κυνικά, τόσο απορριπτικός για τις ανάγκες που διογκώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στην εκπαίδευση. Παραμένοντας όμως πιστός στις αρχές του, όπως όταν οδήγησε σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικούς ως υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Εμείς με σταθερά βήματα προχωρούμε στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού και την καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, τη μείωση των μαθητών στις τάξεις, τη συνέχιση της ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και την εναλλακτική ενισχυτική στα ΕΠΑΛ, με διορισμούς ψυχολόγων (Δημοτικά, ΕΠΑΛ), με ανάπτυξη δομών για την εκπαίδευση των προσφύγων (και στα ΕΠΑΛ) και με την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού στα ΕΠΑΛ.

Συνεχίζουμε την ενίσχυση της ΕΑΕ, όπως κάναμε μέχρι τώρα, με την ίδρυση επιπλέον 40 σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής, την ίδρυση 570 τμημάτων ένταξης και την πρόσληψη 16.000 αναπληρωτών (εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ, σχολικών νοσηλευτών). Στοχεύουμε στη βελτίωση των κτηρίων και των υποδομών προσβασιμότητας, την αναβάθμιση του εξοπλισμού, την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, την πρώιμη παρέμβαση στην προσχολική εκπαίδευση και τη δημιουργία μεταγυμνασιακών δομών με χαρακτήρα εκπαιδευτικό, επαγγελματικής απασχόλησης, αυτόνομης ή ημιαυτόνομης διαβίωσης, αποϊδρυματοποίησης και κάλυψης θεραπευτικών αναγκών για τους αποφοίτους των ΕΕΕΕΚ.

Εν κατακλείδι, με την πρόσφατη επιβεβαίωση της κοινοβουλευτικής εμπιστοσύνης, προχωρούμε σταθερά και θα κριθούμε φυσικά για όσα πράξαμε και πράττουμε στην ώρα μας. Ο ελληνικός λαός, όταν κληθεί, θα δώσει τις κατάλληλες απαντήσεις σε όσους λοιδορούν μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση· σε όλους εκείνους που, παραδίδοντας υποκριτικά μαθήματα πολιτικής ηθικής, θεωρούν εαυτούς μοναδικούς και μόνιμους ιδιοκτήτες της χώρας, την οποία χρεοκόπησαν και διεκδικούν να τη «σώσουν» και πάλι με τον ίδιο τρόπο.

 

* Η Μ. Τζούφη είναι υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δείτε όλα τα σχόλια