Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γ. Μυλόπουλος: Από τη δήλωση Μητσοτάκη στην τσέπη των εργολάβων... follow the money (Ηχητικό)

metaforespress.gr

"Ουσιαστικά, ο κ. Μητσοτάκης ανέτρεψε τον σχεδιασμό ενός μεγάλου έργου βασιζόμενος σε κάποιες εκτιμήσεις συνεργατών του και με τεράστιες επιπτώσεις και στο χρόνο παράδοσης καθώς θα καθυστερήσεις και στο κόστος που θα αυξηθεί κυρίως λόγω των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι εργολάβοι"

Νομιμοποίησε τους αναδόχους να διεκδικήσουν δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ο κ. Μητσοτάκης, στερώντας ταυτόχρονα το μετρό για τρία ακόμη χρόνια από την Θεσσαλονίκη, χωρίς καμία μελέτη στα χέρια του, οι Αμερικάνοι λένε... follow the money, είπε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.


Η καθυστέρηση που θα επιφέρουν στην ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης οι νέοι σχεδιασμοί της κυβέρνησης Μητσοτάκη θα φτάσει «τουλάχιστον τα 2,5 – 3 χρόνια, με πολύ αισιόδοξες προβλέψεις», είπε ο κ. Μυλόπουλος, σημειώνοντας μάλιστα ότι «ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής μιλούν χωρίς να έχουν καμία μελέτη στα χέρια τους, ούτε συγκριτική των δύο λύσεων οικονομοτεχνική μελέτη που να αποδεικνύει ότι η δική τους είναι καλύτερη ούτε μελέτη για την απόσπαση και επανατοποθέτηση (σ.τ.σ. των αρχαίων) ούτε κοστολόγηση της λύσης τους ούτε εισήγηση κάποιου αρμόδιου φορέα … και δεν υπάρχει καμία γνωμοδότηση θεσμικού φορέα, όπως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και το υπουργείο Πολιτισμού».

«Ουσιαστικά, ο κ. Μητσοτάκης ανέτρεψε τον σχεδιασμό ενός μεγάλου έργου βασιζόμενος σε κάποιες εκτιμήσεις συνεργατών του και με τεράστιες επιπτώσεις και στο χρόνο παράδοσης καθώς θα καθυστερήσεις και στο κόστος που θα αυξηθεί κυρίως λόγω των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι εργολάβοι. Είναι πρωτοφανές πρωθυπουργός να αναγνωρίζει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις από πλευράς Δημοσίου για δημόσιο έργο, νομιμοποιώντας τον ανάδοχο να ζητήσει δεκάδες ή και εκατοντάδες εκατομμύρια, μία τεράστια ζημιά για το Δημόσιο», όπως υπογράμμισε.

Πέραν της πολιτικής εμμονής και της «ιδιότυπης πολιτικής ρεβάνς» αυτών που σταμάτησαν το έργο το 2014-2016 εφευρίσκοντας την ιδέα της «απόσπασης και επανατοποθέτησης», συνέχισε ο κ. Μυλόπουλος, «υπάρχουν τεράστια οικονομικά συμφέροντα, όταν ο εργολάβος χωρίς να κάνει δουλειά θα πάρει παρασιτικό χρήμα, χωρίς να επενδύσει σε έργο, τσάμπα λεφτά, εξαιτίας του ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός αναγνωρίζει ότι το Δημόσιο θα καθυστερήσει 2,5-3 χρόνια να παραδώσει το έργο … οι Αμερικάνοι λένε follow the money, όταν θες να καταλάβεις τι συμβαίνει, ακολούθα την πορεία του χρήματος…».

Οι εργολάβοι έχουν ήδη κινηθεί διεκδικώντας 1,1 δισ. ευρώ για τις καθυστερήσεις προ του 2016, θύμισε ο κ. Μυλόπουλος και τελικά τα δικαστήρια τους αναγνώρισαν περίπου 200 εκατ. ευρώ, «το ίδιο πράγμα ξεκινά να γίνεται και τώρα -και μάλιστα αυτή την φορά το Δημόσιο δεν θα έχει την δυνατότητα να αντιπαρατεθεί με επιχειρήματα, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός και ο υπουργός αναγνωρίζουν ότι αντί για το 2020, με τη λύση που προτείνουν θα παραδώσουν το έργο το 2023, τους δίνουν το πάτημα για να ζητήσουν και να κερδίσουν πάλι αποζημιώσεις. Είναι τεράστιο το λάθος της κυβέρνησης, είναι ολέθριο αυτό που γίνεται στην Θεσσαλονίκη, για τέσσερις λόγους», όπως υπογράμμισε:

  •     θα καθυστερήσει η παράδοση των έργων: «ξεκίνησε το 2006, το 2020 θα το τελειώναμε εμείς, το πάνε για το 2023 με πολύ αισιόδοξες εκτιμήσεις, εγώ πιστεύω 2024-2025 γιατί έχουν να κάνουν και αρχαιολογική ανασκαφή 3,5 μ. κάτω από το “πάτωμα” των αρχαίων, που την υποτιμούν χρονικά»
  •     θα κοστίσει πολύ περισσότερο στο Δημόσιο λόγω και των αποζημιώσεων
  •     κινδυνεύει η ολοκληρωμένη οντότητα ενός πολύ σημαντικού αρχαιολογικού συγκροτήματος, ίσως του πιο σημαντικού που βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη, η παλιά ρωμαϊκή και βυζαντινή Θεσσαλονίκη με την Decumanus Maximus (σ.τ.σ. την κεντρική λεωφόρο που κυριαρχεί στην ρωμαϊκή πολεοδομία)
  •     επιστρέφει ξανά ο διχασμός, την στιγμή που τα τελευταία 3,5 χρόνια τα υπουργεία Υποδομών και Πολιτισμού και η Αττικό Μετρό είχαν επιφέρει μία ομόνοια και όλη η Θεσσαλονίκη περίμενε να λειτουργήσει το έργο

Η υποστήριξη των… νέων ιδεών Μητσοτάκη από τους τοπικούς φορείς είναι «με καθαρά κομματικά κριτήρια, εμπιστεύονται τον πρωθυπουργό που είναι φίλα προσκείμενος … χτες ομοφώνως χειροκρότησαν μία λύση που θα καθυστερήσει το μετρό 3 χρόνια αυτοί που δημοσίευαν ψηφίσματα και έλεγαν “ούτε μέρα παραπάνω δεν αντέχουμε” και πίεζαν εμάς, που τρέχαμε να τελειώσουμε το έργο το 2020. Τώρα, πώς αποδέχθηκαν να τελειώσει το έργο 3 χρόνια αργότερα; Το έκαναν “ανέκδοτο” πάλι…».

«Η δική μας λύση ήταν να λειτουργήσει όλο το μετρό από την ανατολική Θεσσαλονίκη μέχρι τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό το 2020 και από την Καλαμαριά ως τον σταθμό το 2021, και θα ερχόταν ο σταθμός Βενιζέλου το 2023, τότε που αυτοί θα τελειώσουν όλο το έργο … η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει μετρό 3 χρόνια ακόμα, ενώ θα μπορούσε τέλος του 2020, αρχές του 2021, να έχει μετρό από το ένα άκρο στο άλλο…», κατέληξε.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τυχοδιώκτες και επικίνδυνοι

Οι ανάγκες διαχείρισης της προσφυγικής κρίσης δημιουργούν σοβαρά εσωτερικά προβλήματα στο κυβερνητικό κόμμα, το οποίο προεκλογικά είχε δεσμευτεί απέναντι στην εκλογική του βάση με μια ακροδεξιά λαϊκιστική ρητορική.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο