Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Αν θέλουμε να μιλήσουμε για εκπόρνευση...

Η μομφή ότι δεν ήταν αρκετή αυτή η βία, νομίζω ότι δεν χρήζει απάντησης. Είναι δηλωτική της αντίληψης εκείνων που προφασίζονται ότι είναι κατά της βίας και της ανομίας, στην πραγματικότητα, όμως, θέλουν να δρουν ανεξέλεγκτοι, να μεταχειρίζονται και βία και ανομία και μάλιστα να εργαλειοποιούν...

Συνέντευξη στη Μαρινίκη Αλεβιζοπούλου και στον Αυγουστίνο Ζενάκο*

* Στο γνωστό επεισόδιο στην ΕΡΤ, κατηγορηθήκατε ότι οι εκκλήσεις σας για βοήθεια ήταν «σόου», ότι εσείς προκαλέσατε το επεισόδιο και ότι τελικά δεν φάγατε και τόσο ξύλο από την αστυνομία. Τι απαντάτε;

Η μομφή ότι δεν ήταν αρκετή αυτή η βία, νομίζω ότι δεν χρήζει απάντησης. Είναι δηλωτική της αντίληψης εκείνων που προφασίζονται ότι είναι κατά της βίας και της ανομίας, στην πραγματικότητα, όμως, θέλουν να δρουν ανεξέλεγκτοι, να μεταχειρίζονται και βία και ανομία και μάλιστα να εργαλειοποιούν την ίδια την ελληνική αστυνομία, που έχει δώσει όρκο να διαφυλάσσει το Σύνταγμα, ακριβώς για να προωθούν τέτοιου είδους σχέδια βίας και ανομίας. Το μείζον, όμως, είναι ότι στον χώρο της ΕΡΤ η αξιωματική αντιπολίτευση δι' εμού ζητούσε από τις 4 το απόγευμα εισαγγελέα. Και εισαγγελέας δεν εμφανίσθηκε ποτέ, μολονότι καταγγέλλονταν παραβιάσεις της νομιμότητας. Το μείζον είναι ότι η αστυνομία όλο αυτό το διάστημα ποιείται την νήσσαν, δεν έχει εκδώσει ούτε μία ανακοίνωση που να εξηγεί σε ποιο πλαίσιο και με ποια εντολή μετέβησαν διμοιρίες στο Ραδιομέγαρο και με ποια εντολή και σε ποιο πλαίσιο έβαλαν μέσα ιδιώτες εμφανιζόμενους ως τεχνικούς. Σας υπογραμμίζω ότι αυτό συνομολογήθηκε από τους αστυνομικούς, μου δήλωσαν δηλαδή ότι όντως εισήλθαν ιδιώτες φερόμενοι ως τεχνικοί.

* Τόσο εσείς όσο και η Ραχήλ Μακρή από την επόμενη μέρα γίνατε αντικείμενο οξείας κριτικής από την πλειονότητα των ΜΜΕ που υποστηρίζουν την κυβερνητική πολιτική. Χαρακτηριστικό είναι ένα κείμενο των Νέων, το οποίο επικαλείτο τις μαρτυρίες των ανδρών των ΜΑΤ και τι τράβηξαν απ' τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, και φυσικά η γελοιογραφία του Δημήτρη Χαντζόπουλου, στην ίδια γραμμή, ότι όλο αυτό ήταν ένα «σόου». Όχι όμως ένα οποιοδήποτε σόου, σας σκιτσογράφησε να χορεύετε πάνω σε πάσαλο ως στριπτιτζούδες. Τι αντίδραση σας προκαλεί αυτή η κάλυψη;

Το να είσαι φερέφωνο της διαπλοκής αμείβεται. Το να είσαι δημοσιογράφος της δεοντολογίας κοστίζει. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και κρίνεται γι' αυτές. Δημοσιογραφικά και κατά το καθήκον αληθείας, διερεύνησης και ενημέρωσης που έχει ο δημοσιογράφος, όσα πράγματι συνέβησαν στην ΕΡΤ και επισήμως καταγγέλθηκαν ήταν αυτά που θα έπρεπε να απασχολήσουν. Το ότι αυτά επιχειρήθηκε να συσκοτισθούν και να επενδυθούν με όλο αυτό το περιτύλιγμα των, κατά τη γνώμη μου, εντελώς κακόγουστων και αποπροσανατολιστικών γελοιογραφιών, οι οποίες προορίζονται τελικά για να διασκεδάσουν τον βασιλιά και όχι τον λαό, είναι επίσης ενδεικτικό του τι επιτελούν οι συγκεκριμένοι αρθρογράφοι και γελοιογράφοι, που πάντως δεν είναι δημοσιογράφοι.

* Το γεγονός ότι σε μια βουλευτίνα που λέει ότι «έχουμε δημοκρατική εκτροπή» και «κοντέψατε να με τσακίσετε με την πόρτα σας», η απάντηση είναι «είσαι πόρνη», πιστεύετε ότι διαμορφώνει τον δικό σας πολιτικό λόγο; Σας αναγκάζει δηλαδή με τη σειρά σας να μιλάτε με έναν τρόπο τον οποίο δεν θα θέλατε;

Καθόλου. Πιθανόν αυτή να είναι η στόχευση. Να φιμωθεί, δηλαδή, όποιος και όποια καθίσταται αντικείμενο αυτής της επίθεσης. Προσωπικά, όμως, δεν με κάμπτουν τέτοιου είδους επιθέσεις, αντίθετα με δυναμώνουν. Και για να μιλήσουμε επί της ουσίας, αν θέλουμε πράγματι να μιλήσουμε για εκπόρνευση πολιτικών προσώπων, πρέπει να μιλήσουμε για το πολιτικό σύστημα το οποίο ενεργεί υπό καθεστώς χρηματισμού, πρέπει να μιλήσουμε για όλες εκείνες τις σχέσεις διαφθοράς και διαπλοκής, σύγκρουσης συμφερόντων και για έναν μακρύ κατάλογο προσώπων που επιμένουν να ασκούν εξουσία από διάφορες θέσεις μολονότι έχουν πάρα πολλούς σκελετούς στη ντουλάπα τους.

* Πιστεύετε ότι η νομοθεσία είναι μια απάντηση σε θέματα ισότητας; Και αυτό σε ποιο βαθμό εφάπτεται με τα γενικότερα έμφυλα ζητήματα, τι πιστεύεται ας πούμε για το αίτημα της ΛΟΑΤ κοινότητας για νομοθετική εξίσωση σε διάφορα επίπεδα, όπως στον πολιτικό γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια;

Πριν από κάποια χρόνια θα σας έλεγα ότι ίσως στον τομέα της νομοθετικής, τουλάχιστον, κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των γυναικών ήμασταν σε σημείο αρκετά προχωρημένο, υπήρχε νομοθεσία. Αυτήν τη στιγμή η νομοθεσία όχι απλώς παραβιάζεται, αλλά κατεδαφίζεται. Την ίδια ώρα κατακρημνίζονται δικαιώματα σε πάρα πολλά επίπεδα - και εργασιακά και κοινωνικά και ασφαλιστικά και διεθνώς προστατευόμενα δικαιώματα όλων των ανθρώπων.

Σε σχέση με τα έμφυλα ζητήματα, τα ζητήματα των κοινοτήτων προσώπων που δεν αυτοπροσδιορίζονται στην κλασσική διάκριση των ετερόφυλων, εμείς πιστεύουμε πως είναι οπισθοδρόμηση να αρνείται η χώρα μας να ρυθμίσει και νομοθετικά τα θέματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άνθρωποι στη ζωή τους, στην καθημερινότητα τους, στη διαμόρφωση των σχέσεων τους, σε ασφαλιστικό, κληρονομικό, συνταξιοδοτικό, περιουσιακό επίπεδο, όπως τα ετερόφυλα ζευγάρια. Πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα στα ομόφυλα ζευγάρια να συνάπτουν και σύμφωνο συμβίωσης και πολιτικό γάμο. Γι' αυτό και καταθέσαμε πρόταση νόμου για ένα διευρυμένο και αναβαθμισμένο σύμφωνο συμβίωσης για ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια.

Θεωρούμε ότι η ελληνική κοινωνία είναι πιο μπροστά από τις αγκυλώσεις που εμφανίζει το πολιτικό σύστημα και, σε κάθε περίπτωση, εναπόκειται πάντοτε και στην Αριστερά να εγγυηθεί και να προασπίσει τα δικαιώματα εκείνων που καταπιέζονται.

* Το παρόν αναδημοσιεύεται από το περιοδικό Unfollow, τεύχος 24

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ψήφος των αποδήμων

Από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις του Τ. Θεοδωρικάκου για «το δικαίωμα της ψήφου των Ελλήνων σε όλη τη Γη» και τους πύρινους λόγους του Μητσοτάκη στην Αστόρια («το 2023 θα ψηφίσετε από τον τόπο διαμονής σας») μέχρι τις συνεχείς αναδιπλώσεις,

Δειτε ολοκληρο το αρθρο