Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.2°C23.0°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.0°C
1 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
21 °C
20.5°C24.8°C
1 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.8°C23.2°C
2 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.7°C20.9°C
0 BF 52%
Δίκη Λιγνάδη / Αρνείται όλες τις κατηγορίες - «Δεν είχαν έρθει ποτέ στο σπίτι μου, δεν τους γνωρίζω»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δίκη Λιγνάδη / Αρνείται όλες τις κατηγορίες - «Δεν είχαν έρθει ποτέ στο σπίτι μου, δεν τους γνωρίζω»

ΛΙΓΝΑΔΗΣ
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

«Αρνούμαι τις κατηγορίες. Σήμερα είναι μια μέρα λύτρωσης γιατί 1,5 χρόνο μετά την προφυλάκιση μου στη φυλακή, όπου η μια μέρα μετράει για ένα μήνα, επιτέλους είμαι στη θέση να απολογηθώ». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την απολογία του ο 57χρονος ηθοποιός, σκηνοθέτης και τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης, αναφορικά για τις τέσσερις κατηγορίες βιασμού ανηλίκων (το 2010, το 2015 και το 2018) που τον βαρύνουν, ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου όπου δικάζεται η υπόθεσή του.

Ο κατηγορούμενος συνεχίζει να επιμένει στην αθωότητά του αποδίδοντας τις καταγγελίες σε ψέματα, ισχυριζόμενος πως δεν είχε καμία σχέση με τους καταγγέλλοντες. «Οι άνθρωποι που συνάντησα εδώ και ειδικά ο Αλί είναι αδίστακτος άνθρωπος, καιροσκόπος που θα μπορούσε να κάνει οτιδήποτε», ισχυρίστηκε.

Όπως ανέφερε, τον πρώτο καταγγέλλοντα τον Αλί,  τον είδε σε φωτογραφία όταν ήταν  κρατούμενος στη ΓΑΔΑ και ο δικηγόρος του, του πήγε τη μήνυση και είχε και φωτογραφία του.

«Τον θυμήθηκα σε συνδυασμό με τον ξάδελφό του και τότε κατάλαβα περί ποίου πρόκειται. Το όνομα δεν μου θύμισε κάτι. Ο Αλί, ο ξάδελφος του Χασανάκου θυμήθηκα γιατί ο Χασαν ήταν μικρός, σκέφτηκα όταν είδα τη φωτογραφία. Τότε διάβασα τη μήνυση. Δεν ανέσυρα στη μνήμη μου καμία δια ζώσης συνάντηση. Δεν αποκλείω να μιλήσαμε στα σοσιαλ μίντια, να επικοινώνησα μαζί του. Να σας πω ότι πήρα υπολογιστή το 2009 και μιλούσα με 1000 άτομα. Δεν αμφισβητώ αν μίλησα με τον Αλί».

Ακολούθησε η εξής στιχομυθία μεταξύ προέδρου και κατηγορουμένου:

Πρόεδρος: Αναζητήσατε αν του μιλήσατε;

Κατηγορούμενος: Πώς; Αφού δεν είχα τις συσκευές μου. Ομολογώ δεν θυμάμαι, ίσως και να αναζήτησα. Αλλά όταν είσαι σίγουρος για το τί συνέβη δεν μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία. Τουλάχιστον όχι εγώ.

Πρόεδρος: Άρα δεν σας έκανε αίτημα φιλίας ο πρώτος καταγγέλλων;

Κατηγορούμενος: Δεν θυμάμαι, αλλά δεν αποκλείω ούτε να μου έκανε αίτημα φιλίας ούτε ότι μου μίλησε ο Χασάν για τον ξάδελφό του. Εγώ ειδικά τον πρώτο καιρό δεχόμουν πολλά αιτήματα κι αποδεχόμουν πολλά, ανεξέλεγκτα γιατί «έπαιζα», δηλαδή αποφορτιζόμουν. Είχα κάποια κριτήρια, έναν άνθρωπο που δεν τον ήξερα ή αν ήταν 5 χρόνων … αλλά στην αρχή είχα ανεξέλεγκτη δραστηριότητα, όχι όμως παράτυπη ή παράνομη.

Αναφερόμενος στους άλλους δύο μάρτυρες που επιβεβαιώνουν τον καταγγέλλοντα, ο κατηγορούμενος είπε: «Δεν είχαν έρθει ποτέ στο σπίτι μου και δεν τους γνωρίζω. Όχι δεν τους θυμάμαι, Δεν τους έχω δει ποτέ»

Πρόεδρος: Ισχυρίζονται ότι έχουν έρθει σπίτι σας…, στην παράσταση στο Αμαντέους

Κατηγορούμενος: Το αρνούμαι κατηγορηματικά. Ο άνθρωπος που συνάντησα εδώ, μου φάνηκε ότι είναι αδίστακτος, καιροσκόπος έτοιμος να κάνει το οτιδήποτε. Δεν αποκλείω να ήρθαν στο Αμαντέους, ήταν τεράστια επιτυχία. Εγώ δεν μπορώ να θυμηθώ όλους τους φανς, αλλά στο σπίτι μου το αποκλείω. Όταν με συνέλαβαν το πρώτο που αναρωτήθηκα ήταν γιατί… εδώ στα 25 τους είδα άλλα άτομα. Δεν μπορώ να ξέρω το κίνητρό τους, μπορώ να σας πω ότι είναι ένα κοκτέιλ, οικονομικά οφέλη, καιροσκοπισμός, να βρεθούν έστω για λίγο στη δημοσιότητα από πικρία για ερωτική απόρριψη…

Προέδρος: Ναι αλλά εδώ δεν είναι μόνο ένας, που τα λέει αυτά.. Οι υπόλοιποι που τα επιβεβαιώνουν, τί λόγο είχαν να κατηγορήσουν έναν άνθρωπο που δεν γνώριζαν;

Κατηγορούμενος: Μπήκαν στο χορό όταν κατέρρευσε η πρώτη μήνυσή του. Να υποστηρίξει όψιμα το φίλο του, δεν μπορώ να καταλάβω κάτι άλλο. Ο ίδιος ο καταγγέλλων δεν μπορούσε να θυμηθεί πότε φέρεται να ζήτησε τη βοήθεια των φίλων του.

Προέδρος: Σας προσέγγιζαν άτομα για να τους προωθήσετε;

Κατηγορούμενος: Όλους τους μεγάλους ηθοποιούς με εμπειρία και στάτους, τους προσεγγίζουν άτομα για να βοηθηθούν. Έχει γίνει μόδα να γίνει ο καθένας καλλιτέχνης, ηθοποιός άκοπα.

«Ο Αλί ήθελε να γίνει Ρουβάς»

Εμμένοντας στον ισχυρισμό του ότι δεν γνωρίζει δια ζώσης τον πρώτο καταγγέλλοντα, τον Αλί, ο Δημήτρης Λιγνάδης ανέφερε ότι τον θυμάται ως τον ξάδελφό του Χασάν  που ήθελε να γίνει Ρουβάς. «Ή μου το είχε πει ο Χασάν, ή στις μεταξύ μας συνομιλίες που δεν αποκλείω ότι έγιναν, μου είπε ότι ήθελε να γίνει τραγουδιστής. Δια ζώσης δεν τον έχω γνωρίσει», είπε ο κατηγορούμενος.

Εντός της αίθουσας είναι επίσης ο δεύτερος καταγγέλλων και ο Νίκος Σ., ενώ παρευρίσκονται συγγενείς του Δημήτρη Λιγνάδη και η Ελένη Κούρκουλα.

Ταυτόχρονα, ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου περιγράφει τον εαυτό του ως θύμα σκευωρίας που εξυφάνθηκε στον επαγγελματικό του χώρο και έλαβε και πολιτικές διαστάσεις καθώς τον τον Σεπτέμβριο του 2019, τοποθετήθηκε στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου. Παράλληλα, στοχοποιεί το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών ως τον φορέα που «τρέχει» την εναντίον του επίθεση. Η πλευρά του έχει υποβάλει και μηνύσεις για ψευδή κατάθεση σε βάρος των τριών εκ των καταγγελλόντων που παρέστησαν στη δίκη υποστηρίζοντας τα όσα ανέφεραν στη Δικαιοσύνη. Ο τέταρτος καταγγέλλων δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο.

Το παραπεμπτικό βούλευμα, που οδήγησε τις καταγγελίες να γίνουν δικογραφία που τελικά εκδικάζεται, έχει άλλη άποψη. Ομόφωνα το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε πως ο Δ. Λιγνάδης επί σειρά ετών είχε αναπτύξει συγκεκριμένη μέθοδο προσέγγισης ανήλικων θυμάτων «χτίζοντας μαζί τους σχέση εμπιστοσύνης αλλά και εξάρτησης», προσέγγιζε αγόρια σε «ευάλωτη οικονομικά και κοινωνικά θέση», όπως παιδιά μεταναστών χωρίς ισχυρή οικογενειακή προστασία και φροντίδα, «εκμεταλλευόμενος την κοινωνική, επαγγελματική και οικονομική του θέση» ώστε να τα δελεάσει.

Στην επικοινωνιακή φαρέτρα της υπεράσπισης Λιγνάδη βρίσκονται και σαφώς πολιτικά επιχειρήματα με σαφείς εμφυλιακές και «εθνικές» αναφορές. Έτσι, προβάλλονται ως κινήσεις στο Εθνικό που «εξόργισαν» κάποιους η ονοματοδοσία αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου ως «Ελένη Παπαδάκη» (η τελευταία εκτελέστηκε στα Δεκεμβριανά το 1944) και στην αντικατάσταση της «Πειραματικής Σκηνής» με την Ερευνητική Σκηνή για το Αρχαίο Δράμα. Περισσότερο ωστόσο αναμένεται να φανεί το κατά πόσο ο κατηγορούμενος θα διατυπώσει (ή θα αποφύγει να το κάνει) τα όσα έχει πει η υπεράσπισή του διά στόματος Αλέξη Κούγια αλλά και μαρτύρων υπεράσπισης, με επιθέσεις στην προσωπικότητα των καταγγελλόντων και την ηθική τους υπόσταση. Έχουν προηγηθεί επί μήνες αναφορές με ομοφοβικούς και άλλους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς όπως «επαγγελματίες ομοφυλόφιλοι», «βίζιτες», κ.ά. Επίσης, έχουν υπάρξει επανειλημμένες επιθέσεις κατά των δημοσιογράφων που καλύπτουν την υπόθεση.

Η δημοσιότητα που έχει πάρει η υπόθεση καθιστά πιθανό να προκληθεί εμπλοκή στη διαδικασία. Η σημερινή δικάσιμος έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί στην πιο μικρή δικαστική αίθουσα του ΜΟΔ, με περιορισμένες θέσεις για διαδίκους, παράγοντες, δημοσιογράφους και κοινό. Είναι πιθανό η έδρα να αποφασίσει μεταφορά της διαδικασίας σε μεγαλύτερη αίθουσα. Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να κρατήσει πολλές ώρες, καθώς πρόθεση της έδρας είναι απολογία να ολοκληρωθεί σήμερα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να «τραβήξει» ακόμη και ως αργά το απόγευμα, γεγονός που σημαίνει ότι η συνεδρίαση, εκτός απροόπτου, θα λήξει μετά το απόγευμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL