Χρήστος Λαμπρίδης / Ζητούν να μπει τρίτος στο ζευγάρι για να δώσουν εισιτήρια σε προσφορά

Η μειωμένη ακτοπλοϊκή κίνηση αποτυπώνει την αδυναμία των πολιτών να πάνε διακοπές στη νησιωτική Ελλάδα λόγω της σαρωτικής ακρίβειας στο κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, επιβεβαίωσε μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Βούλγαρη ο πρώην ΓΓ του υπουργείου Ναυτιλίας Χρήστος Λαμπρίδης.
Η κίνηση «μετά από δύο χρόνια συνεχούς αύξησης φέτος είναι μειωμένη ... τον περασμένο Ιανουάριο οι ακτοπλοϊκές ανακοίνωσαν αυξήσεις στα εισιτήρια λόγω της υποχρέωσης χρήσης πιο ακριβών καυσίμων στα συμβατικά πλοία. Η κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση λιμενικών τελών που πληρώνουν οι εταιρείες στα δημόσια λιμάνια, κατά 50% για να "πείσει" τις εταιρείες να μην κάνουν αυτές τις αυξήσεις. Αλλά την ίδια περίοδο μειώθηκαν οι διεθνείς τιμές των καυσίμων, δεν ίσχυε πλέον ότι ήταν ακριβότερη η χρήση των συγκεκριμένων καυσίμων. Οι εταιρείες θα έπρεπε να πάνε σε μειώσεις τιμών των εισιτηρίων. Είχαμε μειώσεις; Ασφαλώς και δεν είχαμε. Είχαμε αντίθετα αυξήσεις στα ναύλα για τα φορτηγά οχήματα, που σημαίνει ότι αυξάνουν το κόστος ζωής στα νησιά, μεταφέρονται στα προϊόντα. Να σας πω για τα ταχύπλοα, που δεν επηρεάζονται; Δεν είχαμε καμία μα καμία μείωση. ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Κικίλιας που και εκατομμύρια χάρισε στις εταιρείες και δεν είχαμε μειώσεις, πήρε τις εκπτώσεις που ανακοίνωσαν κάποιες και τις βάφτισε μειώσεις ... ενώ είναι προσφορές για συγκεκριμένους προορισμούς, συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, κτλ., για αύξηση της κίνησης συγκεκριμένες ημέρες ... π.χ. ένα ζευγάρι για να πάει διακοπές σε νησί θα πρέπει εκτός του να ρυθμίσει την άδειά του με βάση τις προσφορές, να βρει και τρίτο για να πάρει την έκπτωση. Είναι απαράδεκτα αυτά τα πράγματα.
Δεύτερο ζήτημα είναι και η ποιότητα των δρομολογίων ... ακόμα και σήμερα, τη θερινή περίοδο, είναι πολλά τα προβλήματα, ιδίαίτερα σε μικρά νησιά, ως προς την αξιοπιστία δρομολογίων. Πρόσφατα στην Κάσο, είχαμε πάλι πρόβλημα με το πλοίο που είχε επιλεγεί, δεν μπορεί να προσεγγίσει το λιμάνι αν έχει λίγο καιρό. Διαμαρτυρίες είχαμε και στην Κύθνο και στην Αστυπάλαια πρόσφατα για τη συχνότητα των δρομολογίων. Το χειμώνα στην Φολέγαδρο, στη Λήμνο, στον Άη Στράτη, στη Σαμοθράκη, παντού υπάρχει ζήτημα με την ποιότητα των δρομολογίων.
Όταν λοιπόν έχουμε υψηλές τιμές εισιτηρίων και κακή ποιότητα υπηρεσιών, είναι αναμενόμενο να έχουμε μειωμένη επιβατική κίνηση, 4% λένε οι ακτοπλοϊκές, 12% σε συγκεκριμένες γραμμές.
Το πρόβλημα είναι τα μονοπώλια, δύο εταιρείες ελέγχουν σχεδόν την αγορά. Δεν το λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, το λέει η πραγματικότητα. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα για να δει τι γίνεται με τη μονοπωλιακή κατάσταση στην ακτοπλοΐα. Και η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντί να ελέγξει την κατάσταση, επιδοτεί τα μονοπώλια με εκατομμύρια ευρώ, με μειώσεις τιμών.
Την ίδια ώρα, με την τεράστια επικοινωνιακή της υπεροπλία, σε όλα τα κανάλια, τα μεγάλα, συστημικά ΜΜΕ, είχε περάσει το αφήγημα Κικίλια ότι οι εκπτώσεις αποτελούν μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Ακόμη και για την πτώση του server στο υπουργείο Ναυτιλίας που έκανε σχεδόν 5 ημέρες να επανέλθει, τεράστιο πρόβλημα στη ναυτιλία (σταμάτησαν να βγαίνουν άδειες επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, νέκρωσε ο θαλάσσιος τουρισμός με αποτέλεσμα δεκάδες επιβάτες που είχαν ναυλώσει ή εκατοντάδες που είχαν ναυλώσει σκάφη, να μην ξέρουν, να μη μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα σκάφη, σταμάτησαν οι συναλλαγές), είδατε κάτι, κάπου να "παίζει" αυτό;
Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη: