Γιώργος Ασμάτογλου / Να μην στερήσουν πάλι δεκάδες εκατομμύρια επιδότησης για πετρέλαιο θέρμανσης
Κονδύλια 72 εκατ. ευρώ που είχε εξαγγελθεί ότι θα χρησιμοποιηθούν για την επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης έμειναν αδιάθετα την περυσινή χειμερινή περίοδο και ο τρόπος για να μην επαναληφθεί αυτό είναι απλός και τον προτείνει η ΠΟΠΕΚ στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως περιέγραψε μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Γιάννη Στρατάκη ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιώργος Ασμάτογλου.
Στις 15 Οκτωβρίου ξεκινά η διάθεση για το πετρέλαιο θέρμανσης, με τα σημερινά δεδομένα το βλέπουμε στα 1,25 ευρώ. Και όλες οι δεξαμενές είναι άδειες, καθώς οι καταναλωτές και πέρυσι δεν τις γέμισαν, τουλάχιστον το 80% των καταναλωτών είναι «με άδειες δεξαμενές και άδεια τσέπη», όπως είπε.
Δεδομένου ότι πέρυσι η τιμή ήταν 1,4 ευρώ με την σύρραξη στην Παλαιστίνη να έχει μόλις ξεκινήσει, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητάει από την κυβέρνηση Μητσοτάκη αυτή την μείωση να την δώσει «οριζόντια» και στην «αντλία», συνέχισε ο κ. Ασμάτογλου, σημειώνοντας ότι με τον τρόπο που διατέθηκε μέχρι πέρυσι ετεροχρονισμένα το επίδομα για το πετρέλαιο θέρμανσης, έμειναν αδιάθετα 72 εκατ. ευρώ. Οι δικαιούχοι δεν τα απορρόφησαν γιατί όσοι πήραν τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο δεν επιδοτήθηκαν (έπρεπε να πάρουν μέχρι και τον Φεβρουάριο).
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Ανάπτυξης γνωρίζουν πόσο πετρέλαιο διακινείται τη χειμερινή περίοδο, να διαιρέσει τα κεφάλαια που θέλει να διαθέσει με τα λίτρα και να μειώσει την τιμή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, να τελειώνει η ιστορία, όπως υπογράμμισε.
Νωρίτερα ο ίδιος αναφέρθηκε εκτενώς στο φαινόμενο της νοθείας καυσίμων που παραμένει εκτεταμένο. «Το νομοθετικό πλαίσιο μπάζει, αν ήταν ολοκληρωμένο θα είχε σταματήσει εν μία νυκτί το φαινόμενο πρατήρια που κλείνουν λόγω νοθείας να ξανανοίγουν λίγες ημέρες μετά, προσπαθούμε επί σειρά ετών να το ολοκληρώσουμε για να μην έχει τέτοια περιθώρια».
«Το σύστημα εισροών-εκροών έχει πέσει στο κενό, έχει καταδολιευτεί, γι' αυτό υπάρχει το φαινόμενο αυτό, βρισκόμαστε στον ίδιο παρονομαστή εδώ και τόσα χρόνια».
«Οι εταιρείες καυσίμων κάνουν ελέγχους στα πρατήρια, αλλά δεν είναι ελεγκτικοί μηχανισμοί, δεν εξουσιοδοτούνται, δεν είναι κράτος που αν δει την παραβατικότητα μπορεί να την θεραπεύσει κλείνοντας την συνεργασία του με τον εν λόγω πρατηριούχο».
«Τώρα, νομοθετήθηκε να είναι συνυπεύθυνοι η εταιρεία και ο εγκαταστάτης του συστήματος εισροών-εκροών, αλλά δεν φτάνει αυτό, το σύστημα πρέπει να επανασχεδιαστεί για να είναι αδιάβλητο, να μην μπορεί κανείς να μπει μέσα να το "σπάσει"».
Η δικαστική διαδικασία που προβλέπει πρωτόδικη απόφαση, δυνατότητα εφετείου και συνολικά μακρόχρονη διαδικασία ετών, εμποδίζει τον καταναλωτή να ενημερωθεί άμεσα για πρατήρια που έχουν συλληφθεί να εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές, όπως σημείωσε ο ίδιος.
Η ένταση στη Μέση Ανατολή και η αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου ως τα 79,5 δολάρια/βαρέλι (στη συνέχεια έχει υποχωρήσει στα 77 δολάρια/βαρέλι) είναι κάτι που "εισπράττουμε" μέχρι και σήμερα, με αύξηση περίπου 8 λεπτών του ευρώ στη βενζίνη και το πετρέλαιο, αλλά αφενός η αποφυγή προς το παρόν περαιτέρω κλιμάκωσης με πλήγματα σε διυλιστήρια και αφετέρου η μειωμένη ζήτηση σε Ευρώπη και Κίνα βοήθησε να περιοριστούν οι ανατιμήσεις.