Γιάννης Μυλόπουλος / Το flyover δώρο στα λόμπι των εργολάβων και της βενζίνης

Το flyover που επιχειρήθηκε να ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη χωρίς κρίσιμες μελέτες και σαν να μην υπάρξει ποτέ το μετρό είναι ένα ακόμη εργαλείο κατασπατάλησης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ υπέρ των λόμπι εργολάβων και βενζίνης, που οι κάτοικοι πληρώνουν με κυκλοφοριακό χάος, όπως εξήγησε μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ και περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης Μυλόπουλος.
«Το "flyover" είναι ένα μεγάλο σκάνδαλο, ένα αχρείαστο έργο, περιττό. Ήδη από την ημέρα που ξεκίνησε η κατασκευή του έχει αρχίσει να κάνει ζημιά στην πόλη, προκαλεί τεράστιες ταλαιπωρίες», τόνισε ο κ. Μυλόπουλος. «Υπηρετεί το λόμπι των εργολάβων και το λόμπι της βενζίνης, δεν χρειαζόταν στη Θεσσαλονίκη, που θέλει μέσα μαζικής μεταφοράς για να λύσει το κυκλοφοριακό της πρόβλημα, μετρό, τραμ, καλύτερα λεωφορεία. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγαλουπόλεων δεν λύνεται με καινούργιους δρόμους όπου θα βγάζουμε περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα, αλλά το αντίθετο. Να δίνεται στον κόσμο η δυνατότητα να χρησιμοποιεί ΜΜΜ ώστε να μειώνεται η κυκλοφορία στους δρόμους».
«Η Θεσσαλονίκη προσπαθεί να κάνει μετρό, η κυβέρνηση της ΝΔ το καθυστερεί. Θα το τελειώναμε εμείς το 2020, αλλά ήρθαν και άλλαξαν τον σχεδιασμό ... καθυστέρησε τουλάχιστον 5 χρόνια, πάει στο 2025 και βλέπουμε. Πληρώσαμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεις σε εργολάβους εξαιτίας αυτού. Δεν ξεκίνησαν οι επεκτάσεις τόσο στα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο, που ήταν έτοιμες από εμάς το 2019 να ξεκινήσουν. Είμαστε στο 2024 και ακόμη τις συζητούν, τις ρίχνουν "στις καλένδες"», όπως θύμισε.
«Αντί για όλα αυτά, ξεκινούν ένα έργο που θέλουν να έχει "σφραγίδα Μητσοτάκη". Η "αμερικανιά" στο όνομα το προδίδει αυτό, flyover, μία υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος. Αυτό το έργο το ξεκινούν χωρίς μελέτες, δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη, δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη, δεν υπάρχει στατική μελέτη της γέφυρας. Γιατί θα είναι μία υπερυψωμένη λεωφόρος με μήκος 3-3,5 χλμ. που θα ενισχύσει την υφιστάμενη Περιφερειακή ... Είναι ένα έργο "αμελέτητο", στην Ευρώπη δεν πρέπει να υπάρχει προηγούμενο, να ξεκινά τόσο μεγάλο έργο με τόσο μεγάλο προϋπολογισμό, που προκαλεί τόσο μεγάλη αναταραχή σε μία τόσο μεγάλη πόλη 1 εκατομμυρίου, χωρίς να ΄χει μελετηθεί στοιχειωδώς», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.
Ακόμη χειρότερα, «οι όποιες μελέτες υπάρχουν στηρίχθηκαν σε λάθος δεδομένα. Δεν έχουν υπολογίσει πουθενά τη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην Περιφερειακή εξαιτίας του μετρό. Το έργο μελετήθηκε ως εάν να μην υπάρξει ποτέ στη Θεσσαλονίκη μετρό. Όταν λειτουργήσει το μετρό, 1 στους 3 κατοίκους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορεί με το μετρό. Καταλαβαίνετε τι απίστευτη μείωση της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή θα υπάρξει τότε. Αυτό θα έδειχνε ενδεχομένως ότι δεν χρειάζεται καν να δημιουργηθεί η ενίσχυση με το flyover. Όλα αυτά γίνονται επειδή θέλουν να υπηρετήσουν το λόμπι των εργολάβων. Έδωσαν με ΣΔΙΤ το έργο σε δύο μεγάλους ομίλους, που ήδη έχουν αρχίσει και παίρνουν αποζημιώσεις εξαιτίας των καθυστερήσεων ... Υπηρετούν επίσης το λόμπι της βενζίνης, οπωσδήποτε τα ΜΜΜ σε μία πόλη 1 εκατομμυρίου θα έπληταν την κατανάλωση βενζίνης».
Ειδικά για την έλλειψη Περιβαλλοντικής Μελέτης ο κ. Μυλόπουλος τόνισε τις επιπτώσεις που θα έχει μία υπερυψωμένη λεωφόρος στο παρακείμενο δάσος του Σεϊχ-σού, το τελευταίο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης.
«Το έργο το ξεκίνησαν μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές για ευνόητους λόγους, δεν θα έβρισκαν ούτε την ψήφο τους αν το ξεκινούσαν πριν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μυλόπουλος, καθώς «από τον Νοέμβριο και μετά η ζωή στη Θεσσαλονίκη είναι κόλαση. Εξαιτίας της μείωσης λωρίδων στην Περιφερειακή, όλη αυτή η κίνηση περνάει από το κέντρο».
Μετά τις κινητοποιήσεις πολιτών και φορέων για όλα τα παραπάνω στις αρμόδιες Αρχές, «το Ελληνικό Δημόσιο δεν υποβάλλει φάκελο με απαντήσεις στα ερωτήματα των πολιτών, απαξιεί», οδηγώντας το ΣτΕ να επιβάλει διακοπή του έργου μέχρι το Δημόσιο να φέρει φάκελλο και να απαντήσει στα ερωτήματα των κατοίκων ... είναι ένα θέμα η αλαζονεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη ... και δεύτερο ότι πιθανώς δεν έχει τι να απαντήσει, γι' αυτό δεν απαντά».