Γιώργος Γαβρίλης / Ο Πειραιάς θα πνίγεται σε κυκλοφοριακό και ρύπανση μέχρι να ενδιαφερθεί μεγαλοκατασκευαστής
Για την εγκατάλειψη του Πειραιά στις ορέξεις των μεγαλοεπενδυτών που αδιαφορούν για την περιβαλλοντική νομοθεσία, των κρουαζιερόπλοιων που μολύνουν την ατμόσφαιρα, αλλά και των μεγαλοκατασκευαστών που δεν έχουν... ευδοκήσει για την υπογειοποίηση που θα δώσει ανάσα για την πρόσβαση εκατομμυρίων οχημάτων και επιβατών από και προς το λιμάνι, μίλησε Στο Κόκκινο και τον Πάνο Δεληγιάννη ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους» Γιώργος Γαβρίλης.
«Ο Πειραιάς έχει σκληρό πυρήνα προβλημάτων επί πάρα πολλά χρόνια, δεν έχουν περιοριστεί οι επιπτώσεις και συνέπειές τους», εξήγησε ο κ. Γαβρίλης:
- Κυκλοφοριακό: Ο Πειραιάς δεν έχει πρόβλημα ως μεγάλο αστικό κέντρο, αλλά επειδή εξυπηρετεί το λιμάνι. Οι αριθμοί οχημάτων και επιβατών που έρχονται και φεύγουν από το λιμάνι είναι 5 φορές πάνω από τον πληθυσμό του
- Άναρχος χωροταξικός σχεδιασμός: Δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι, δημόσιοι χώροι, πράσινο. Έχουμε την χειρότερη αναλογία πρασίνου ανά πολίτη σε όλη την ελληνική Επικράτεια
- Ατμοσφαιρική ρύπανση: επίσης μεγάλη, ειδικά επειδή η κρουαζιέρα αναγκάζει τα πλοία να παραμένουν σε λειτουργία κατά τις ώρες παραμονής τους στο λιμάνι. Σαν αποτέλεσμα, δημιουργούν μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση
«Την ίδια ώρα, η πόλη έχει "παραδώσει τα κλειδιά" στο real estate. Αν αυτή η πόλη καταστράφηκε στο παρελθόν, καταστράφηκε γιατί είχε "ανατεθεί" στις αντιπαροχές και στους εργολάβους, τους "σπιτοπωλητές" όπως τους λέγαμε παλιά. Αν τώρα ανατεθεί στο real estate, που εκμεταλλεύεται και το τελευταίο οικόπεδο και εμπορευματοποιεί την αξία της γης, εδώ πια δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες», είπε ο κ. Γαβρίλης, θυμίζοντας την έκρηξη τιμών μετά τις προηγούμενες αλλαγές στην Golden Visa.
«Τι μοντέλο ανάπτυξης έχει ο Πειραιάς; Έχουν δώσει λευκή εξουσιοδότηση. Όποιος θέλει να επενδύσει δεν οφείλει κατά την άποψη του υπουργείου να προσαρμόζεται στους περιβαλλοντικούς και κανονιστικούς νόμους, αλλά οι νόμοι να προσαρμόζονται στις ανάγκες του επενδυτή. Έχουμε διαδοχικές τροποποιήσεις των υφιστάμενων διατάξεων ως σήμερα ... Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της COSCO, αρνείται να συμμορφωθεί με τους περιβαλλοντικούς όρους. Ενώ έχουμε αποφάσεις των δικαστηρίων που ζητούν να συμμορφωθεί, με πολιτική κάλυψη και προστασία συνεχίζει να κάνει αυτό που είναι το δικό της σχέδιο. Δηλαδή, να αυθαιρετεί», τόνισε ο κ. Γαβρίλης.
Καυτηρίασε εξάλλου «το χειρότερο, το πολιτικά ενοχλητικό, ότι είναι προϋπόθεση για να γίνει ένα μεγάλο έργο το να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μεγάλες εταιρείες, μεγάλα συμφέροντα, σλλιώς δεν προχωράει», καθώς όπως είπε «η υπογειοποίηση της γραμμής Φάληρο-Πειραιά είναι το πιο ώριμο έργο από αυτά που έχουν ενταχθεί σε προγράμματα, αλλά ακόμη δεν έχει ενταχθεί. Πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν είναι απλώς έργο της πόλης, είναι υπερτοπικό, εξυπηρετεί το λιμάνι. Τα 8 εκατομμύρια Ι.Χ. πρέπει να τα πας και να τα φέρεις από το λιμάνι. Από ποιους οδικούς άξονες; Την μία λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση σήμερα; Η υπογειοποίηση θα αμβλύνει το πρόβλημα ... μέχρι σήμερα, ενώ το έργο είναι έτοιμο, δεν χρειάζεται απαλλοτριώσεις, έχει μελέτες και εγκρίσεις αρχαιολογικές, περιβαλλοντικές, μπορεί να δημοπρατηθεί "χτες", περιμένουμε να δούμε ποιος από τους μεγάλους κατασκευαστές θα ενδιαφερθεί, για να μπει σε τροχιά δημοπράτησης».