Νίκος Μπελαβίλας / Συμφέροντα, κακοτεχνίες και ανολοκλήρωτα έργα, μπλοκάρουν το δρόμο του νερού
«Είμασταν τυχεροί γιατί η χθεσινή νεροποντή στην Αττική, δεν έπεσε στις καμένες περιοχές και γιατί το ύψος της ήταν μόλις 130 χιλιοστά σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Αν το ύψος της βροχόπτωσης ήταν 250 χιλιοστά, που είχαμε στη Μάνδρα ή 750 χιλιοστών όπως είχαμε στη Ζαγορά, θα ζούσαμε μια τραγωδία», είπε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Πειραιάς για Όλους”, Νίκος Μπελαβίλας.
«Η διαμόρφωση του Κηφισού έγινε το 2002 με προδιαγραφές της περασμένης εικοσαετίας και με διαφορετικές αντιλήψεις ως προς την περιβαλλοντική αλλαγή. Τότε δεν μιλάγαμε ούτε για κλιματική κρίση ενώ ακόμα και ο χωροταξικός σχεδιασμός της Αττικής ήταν διαφορετικός, καθώς η έκτασή της κάλυπτε περίπου το 1/3 της σημερινής της έκτασης. Το έργο του Κηφισού έγινε με γνώμονα την κατασκευή λεωφόρων ταχείας κυκλοφορίας κι όχι με γνώμονα το ποτάμι το οποίο δεν διευρύνθηκε καθόλου, ενώ μπορούσε να είχε γίνει μία άλλη επιλογή κυκλοφοριακής διευθέτησης. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο Κηφισός έχει την ίδια διαδρομή του Μεσοπολέμου, αλλά αντέχει λίγο παραπάνω από όσο αντέχε το Μεσοπόλεμο, γιατί έχει μεν μεγαλύτερο ύψος, αλλά όχι μεγαλύτερο πλάτος.
Όταν το 2002 είχε γίνει μεγάλη πλημμύρα στην περιοχή του Ρέντη, όλοι λέγαμε ότι ο Κηφισός έχει ένα συγκεκριμένο όριο αντοχής των νερών, κι ότι απαιτείται άμεσα να ανοίξουν οι δρόμοι του νερού. Το γεγονός ότι χθες, έφτασε κυριολεκτικά στο χείλος το ποτάμι και δεν έσπασαν τα τειχία του, είναι θαύμα.
Τα δεκάδες σημεία που πλημμύρισαν εχθές, δεν πλημμύρισαν λόγω υπερχείλισης των ποταμών, αλλά λόγω κακοτεχνιών οδοποιίας, βουλωμένων φρεατίων και επειδή κάποιοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λεωφορείο που πλημμύρισε στη γέφυρα δίπλα στο ΊΣΝ, πλημμύρισε γιατί τα μπάζα του εργοταξίου του Φαλήρου, συνεχίζουν να είναι εκεί με αποτέλεσμα το φράξιμο των αγωγών.
Όταν φωνάζουμε μην τσιμεντώνετε το πάρκο Τρίτση ή το Ελληνικό, δεν το κάνουμε για λόγους αισθητικούς αλλά γιατί τα πάρκα αποτελούν ρυθμιστές των υδάτων, του οξυγόνου και της θερμοκρασίας της πόλης. Τα πάρκα είναι οι πνεύμονες ζωής που ρυθμίζουν πάρα πολλές λειτουργίες του περιβάλλοντος της πόλης. Δεν είναι δυνατόν να μην ολοκληρωθεί το οικολογικό πάρκο στο Φαληρικό Δέλτα και να συζητά η Περιφερειακή Διοίκηση να τοποθετήσει τσιμέντο για εμπορικές χρήσεις, γιατί κάτι τέτοιο θα απέτρεπε την απορρόφηση του νερού.
Επίσης χρειάζεται αναθεώρηση της πολιτικής για τα ρέματα και όπου μπορούμε να τα ανοίξουμε. Δεν μπορούμε να μιλάμε για τσιμεντένιους όγκους όταν σήμερα στη Μαδρίτη άνοιξαν τον ποταμό Μανθανάρες, ή στην Ολλανδία αποκαλύπτουν τα κανάλια τους.
Εμείς στον Ιλισό είπαμε να ξανά βγάλουμε την αρχαία κοίτη στον αέρα, ενώ όταν σχεδιάσαμε την ανάπλαση της Αθήνας, ερχόντουσαν συγχαρητήρια από Ευρωπαικά Πανεπιστήμια και Μέσα Ενημέρωσης.
Ο Φαληρικός Όρμος και το αντιπλημμυρικό κανάλι έχει ολοκληρωθεί σε ότι αφορά το τμήμα οδοποιίας και απομένει να τελειώσει το οικολογικό πάρκο. Ο κ Πατούλης ανακοίνωσε ότι θα το ξεκινήσει το έργο τον Ιούνιο. Είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι πολλοί Δήμαρχοι, πολίτες και συλλογικότητες, πέρα από την κομματική τους τοποθέτηση, έχουν πλήρη συνείδηση του προβλήματος και εικόνα των απαιτούμενων λύσεων».