Νίκος Φίλης / Η κυβέρνηση εργαλειοποιεί την αξιολόγηση για να δημιουργήσει σχολεία πολλών κατηγοριών
«Η κυβέρνηση, αγνοεί ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αντίθετοι στην αξιολόγηση και στην αποτίμηση της σχολικής μονάδας που είχε νομοθετηθεί επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου. Αντιθέτως, προχωρά στην επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης η οποία προβλέπει ποινές, μείωση μισθού, καθήλωση εξέλιξής τους και κυρίως, την δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών», είπε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
«Η κυβέρνηση δεν αξιολογεί με βάση τα ουσιαστικά στοιχεία της αξιολόγησης, αλλά με δευτερεύοντα ζητήματα. Δεν αξιολογεί τη γραφειοκρατία που βλέπουμε καθημερινά μπροστά μας, ούτε αν υπάρχει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κι αν είναι ανεπαρκείς σε πολλές περιπτώσεις οι υποδομές. Εισάγει το θεσμό των εξωτερικών αξιολογητών και επαναφέρει τον κυριαρχικό ρόλο του διευθυντή, ο οποίος θα είναι και μάνατζερ και στα καθήκοντά του θα είναι να βρίσκει και οικονομικούς πόρους.
Χωρίς να έχουν λυθεί τα οικονομικά θέματα της επιχορήγησης από το κράτος, οι διευθυντές των σχολείων θα πρέπει να κάνουν αγώνα για να μαζεύουν χρήματα από χορηγούς. Τα σχολεία που θα αξιολογούνται με αυτό τον τρόπο, θα ανεβαίνουν στο site του σχολείου και οι γονείς χωρίς να γνωρίζουν την ουσιαστική διαδικασία της αξιολόγησης, θα βλέπουν σχολεία “καλά” και σχολεία “κακά”.
Ενώ μέχρι σήμερα είχαμε τους χορηγούς γονείς, οι οποίοι βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια και ιδιαίτερα, τώρα έχουμε και τους θεσμικούς χορηγούς, οι οποίοι δεν συνδέονται με συναισθηματικά και ηθικά κίνητρα με τα παιδιά, αλλά με σκοπιμότητες επιχειρηματικού χαρακτήρα.
Με αυτό τον τρόπο, εξ ορισμού θα έχουμε σχολεία καλά στις κοινωνικά αναβαθμισμένες περιοχές και του “πεταματού”, στις υποβαθμισμένες φτωχές συνοικίες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απέναντι σε αυτή την μεγάλη αντιμεταρρύθμιση που εξελίσσεται, θέτει ως πρώτο στόχο, την αύξηση των δαπανών του κράτους για την Παιδεία, στο 5% του ΑΕΠ μέσα στην επόμενη τετραετία, όσο είναι και ο μέσος όρος στην Ευρώπη. Δεύτερον, να υπάρξουν μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση 20 χιλιάδων εκπαιδευτικών μέσα στην επόμενη τετραετία. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει οποιαδήποτε αξιολόγηση σχολείου όταν ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς είναι με ελαστικές σχέσεις απασχόλησης, είναι δηλαδή αναπληρωτής. Ο αναπληρωτής όχι μόνο δεν έχει τα εργασιακά δικαιώματα που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος, αλλά δεν μπορεί να δημιουργήσιε τη σχέση εμπιστοσύνης και διάρκειας με τα παιδιά, ιδιαίτερα στο Δημοτικό και στην Ειδική Αγωγή, όπου η σχέση του εκπαιδευτικού με το παιδί είναι σχέση γονιού με παιδί.
Εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι όταν θα ξαναγίνουμε κυβέρνηση, θα καταργήσουμε την πανεπιστημιακή αστυνομία, τα κολέγια και τα καινούργια μέτρα εις βάρος των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται όμως δράση και αγώνας. Όχι αντίληψη ανάθεσης, αλλά ανάπτυξη κοινωνικών δημοκρατικών αγώνων με αλληλεγγύη.
Μέχρι σήμερα ο κ. Μητσοτάκης πορεύεται με έναν κυνικό τρόπο γιατί νόμιζε ότι είναι αδιατάρακτη η κυβέρνηση του. Βλέπει όμως ότι συσσωρεύονται οι αντιδράσεις κι ότι η κοινωνία ξαναβγαίνει μπροστά, όσο κι αν προσπαθεί η λίστα Πέτσα να την ελέγξει.
Η πρόταση για εξεταστική επιτροπή που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και αποδέχονται τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, είναι μία πρόταση που ακριβώς αποδεικνύει την κυβερνητική δημαγωγία, τη χειραγώγηση των Μέσων Ενημέρωσης και την υποτίμηση του πολίτη και της Δημοκρατίας».